2007-05-19, 19:56
Medlem
deliverers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menvafan
Det är jag fullt medveten om och brännt .iso filer har jag gjort för många gånger i mitt liv. Saken är den:
Om jag kollar på filen i utforskaren så står det i details att den är 714.xxxxx kb stor. När jag kollar på properties så är den helt plötsligt 697 mb stor.
När jag startar Nero och ska bränna, gör den vanliga prodecuren, cd - image - sparkar in filen - sträcket går inte över 700 mb.
Dock säger den att det inte får plats när jag trycker på burn.
Oerhört konstigt tycker jag.
Har du provat med ett annat skivmärke?
Vissa skivor är dumma och har mindre kapacitet än de borde ha.
Citera
2007-05-20, 11:48
Medlem
dilevas avatar
Du kan antingen testa att bränna den på en 800MB skiva eller som jag gjort på en dvdskiva. Fungerar alldeles utmärkt. Bränn den gärna på en dvd-rw skiva så har du möjlighet att bränna flera gånger ifall det blir någon felbränning.
Citera
2007-05-21, 16:55
Medlem
Opel Kapitäns avatar
GIgantiskt tax å mycket för guiden! Nu slipper jag pröjsa för ett surt Vista..

Klantade mig och loggade inte ut/in efter språkstödsinstallationen. Det blev lite trassligt eftersom automatixnyckeln inte syntes. Jag insåg felet eftersom det stod "desktop" på ett ställe och "skrivbord" på ett annat.

Skall aldrig mer klaga på min flickväns dubbelklickproblem.
Citera
2007-05-21, 17:42
Medlem
menvafans avatar
Problemet är att jag bara hade 2 st obrända skivor hemma, några dvd-skivor har jag dock liggandes. Ska göra ett försök, tack för tipset!
Citera
2007-05-21, 19:09
Medlem
nojas avatar
ERROR: Your architecture, \'x86_64\', is not supported by the
Adobe Flash Player installer.

Fick detta felmeddlande när jag försökte installera flash, hur går jag vidare ?

Antar att det är bara för jag kör 64-bits disten ?

Sen nu när jag nästan fått ordning på allt via den här guiden googlade jag lite på mitt ljudkort eftersom jag inte har någe ljud och möts av detta:

http://www.sweclockers.com/forum/sho...hreadid=643623

Kika längre ner i tråden.

Är det verkligen sant ??!!! Måste jag byta ljudkort för att få linux att fungera med ljud ?

Annars måste jag tack för en helt underbar guide för oss färskingar i linux världen!
Citera
2007-05-21, 19:38
Medlem
noja:
64 bitars versionen ger lite prestanda men mycket mer strul med olika drivrutiner. Jag skulle verkligen rekommendera att du byter.

Edit: Fyfan vad bra skrivet BossieMan.Din 6.10 guide var faktiskt också anledningen till att jag bytte från Windoze.
Citera
2007-05-21, 19:40
Medlem
nojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
noja:
64 bitars versionen ger lite prestanda men mycket mer strul med olika drivrutiner. Jag skulle verkligen rekommendera att du byter.

Okej, de är kanske lika bra då när man är n00b =)

Fasen jag som fått ganska många program att fungera fint !

Btw, ingen som vet nått om mitt ljudkort ?
Citera
2007-05-21, 20:47
Medlem
nojas avatar
Sådär installerar 32-bitars disten nu. Ljudkorts problemet löste jag temp med att köra med de intigrerade kortet.

Får se hur de går nu =)
Citera
2007-05-22, 12:57
Medlem
groils avatar
über Credz till dig!
Citera
2007-05-23, 23:42
Medlem
Lysande Bossieman, ett stort tack
Citera
2007-05-25, 16:27
Medlem
jag har gjort som du sa men när jag väljer första alternativet så börjar den ladda som den ska. Men sen så kommer det upp tex etersom och jag tar mig alldrig till det grafiska. Vad kan det bero på montro
Citera
2007-05-25, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarecx
jag har gjort som du sa men när jag väljer första alternativet så börjar den ladda som den ska. Men sen så kommer det upp tex etersom och jag tar mig alldrig till det grafiska. Vad kan det bero på montro
Vad är det för text som kommer upp?
Och är det under installationen?

Förklara gärna lite mer utförligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in