2007-07-14, 06:41
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Intel kör ju med öppna koder så detta kortet kommer funka grisbra väldigt snart men det är för nytt för tillfället. Din Zepto är state of the arts och det kommer nog dröja till Ubuntu 7.10 innan det funkar tyvärr.

Det fungerade för honom med 7.04 som du ser om du läser några inlägg längre upp.
Citera
2007-07-14, 06:46
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manganh
Har även testat att installer med wubi vilket fungerar men när jag kommer in i ubuntu så funkar tex inte ljudet eller java. Går säkert att lösa men vill helst ha en "riktig" installation istället.

Vadå riktig installation? Ska du ha Windows kvar så är det inget fel på att installera med hjälp av Wubi. Det är väl tvärtom det smidigaste sättet.

Vad menar du med att java inte fungerar? Ska du ha Suns java så måste du installera det, för det är inget som ingår från början.
Citera
2007-07-14, 16:31
Medlem
manganhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Vadå riktig installation? Ska du ha Windows kvar så är det inget fel på att installera med hjälp av Wubi. Det är väl tvärtom det smidigaste sättet.

Vad menar du med att java inte fungerar? Ska du ha Suns java så måste du installera det, för det är inget som ingår från början.

Vad jag menade med en riktig installation är att om man kör via wubi så är det beroende av windows, men som du säger så är det nog lättast så eftersom att jag kommer att köra med windows.

Det var min installation av suns java som krånglade men jag försökte nog bara inte tillräckligt mycket.

Tar och ominstallerar ubuntu med wubi helt enkelt så ska det nog gå bra.
Citera
2007-07-14, 16:56
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manganh
Det var min installation av suns java som krånglade men jag försökte nog bara inte tillräckligt mycket.

https://help.ubuntu.com/community/Java
Citera
2007-07-14, 21:30
Medlem
okey, ja ska prova det där.. Men om det nu skulle visa sig att ja bränner rätt nu.. kommer ja ha tillgång till nätet direkt så man kan forsätta guiden lr måste ja ställa in det manuellt?
Citera
2007-07-14, 22:11
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimman
okey, ja ska prova det där.. Men om det nu skulle visa sig att ja bränner rätt nu.. kommer ja ha tillgång till nätet direkt så man kan forsätta guiden lr måste ja ställa in det manuellt?

Du kommer förmodligen att ha tillgång till nätet via Liveskivan direkt.
Citera
2007-07-14, 22:41
Medlem
Citat:
Du kommer förmodligen att ha tillgång till nätet via Liveskivan direkt.

det tog ett tag innan ja kom underfund med hur man skulle göra tillslut. Hade inte samma nero som nån utav guiderna men efter nårgra bläddranden mellan flikar o klicka på andra val så hitta ja de tillslut.. MEN haha när ja bläddrar för att få fram filen så finns bara mappen som ja extractade när ja inte skulle göra det.. ja gjorde dock 1 kopia innan plus att den orginalfilen ja extracta ligger kvar på skrivbordet. men syns inte när ja bläddrar efter den.. hmm.. ja kollar runt lite.. säg till om du kanske vet va de beror på..
Citera
2007-07-14, 22:49
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
det tog ett tag innan ja kom underfund med hur man skulle göra tillslut. Hade inte samma nero som nån utav guiderna men efter nårgra bläddranden mellan flikar o klicka på andra val så hitta ja de tillslut.. MEN haha när ja bläddrar för att få fram filen så finns bara mappen som ja extractade när ja inte skulle göra det.. ja gjorde dock 1 kopia innan plus att den orginalfilen ja extracta ligger kvar på skrivbordet. men syns inte när ja bläddrar efter den.. hmm.. ja kollar runt lite.. säg till om du kanske vet va de beror på..

Jag vet inte alls, du sitter i Windows och har problem att bränna iso filen? Du har packat upp iso-filen och nu hittar du inte original iso filen längre?
Citera
2007-07-14, 23:54
Bannlyst
jävligt bra guide, hjälpte mig med det mesta
Citera
2007-07-15, 00:50
Medlem
Citat:
Jag vet inte alls, du sitter i Windows och har problem att bränna iso filen? Du har packat upp iso-filen och nu hittar du inte original iso filen längre?

Nej.. ja gjorde en kopia av isofilen innan ja packa upp men det behövdes egentligen inte då orginalfilen fortfarande var kvar efter uppackningen.. Dock när ja skulle leta efter isofilen så kunde ja inte hitta den när ja bläddra efter den i nero. Endast mappen ja hade packat upp. men det är löst, ja brände hos en kompis.. var lite lättare o bränna med alcohol120%. Men han hade bara det programmet och orkade inte tanka deepburner nu ikväll o trodde de skulle gå lika bra då han gjort XP skivor med alcohol120%., men det gick bara med DVD och det var visst någon här på forumet som sa att det gick lika bra med det som CD? men ack, jag kommer fram till startmenyn och kan välja installation osv. men ja kommer aldrig till följande:
http://bp2.blogger.com/_JGCUC3b0VFQ/...A4rmbild-2.png

det blir bara en svart bakrund och massa textade kontrollcheckar där det står [ok] och vissa står det error på.. och så står det där bara. går itne trycka någon knapp efter det.

kan det vara pga alcohol120% eller DVDskivan? filen var 699.2mb o ville inte bränna den på CD pga skivan va för liten (700mb) Tror du deepburner fixar det? eller kan filen vara kass?

Ja ska testa igen för ja kollade in guiden för o se om ja hade missat nått och de stog att man skulle trycka F2 för språk och sedan trycka installera,. Dock kan ja inte tänka mig att det är det som är fel.. Men de e värt ett försök.

imorn får ja be kompisen installera deepburner.. och går det inte då så ger ja upp om ni inte kan komma med bättre förslag..

.
Citera
2007-07-15, 02:19
Medlem
NumeroUnos avatar
Blev man ju sugen på. Antar att ett bra sätt att se om det finns stöd för all hårdvara i burken är att köra Live CD?
Citera
2007-07-15, 08:04
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Dock när ja skulle leta efter isofilen så kunde ja inte hitta den när ja bläddra efter den i nero. Endast mappen ja hade packat upp.

Det beror på att Nero letar efter *.nrg och inte *.iso när man ska bränna en image. Att du ser mappen beror på att Nero inte utesluter att det kan ligga en *.nrg inuti den.

Det finns inte mycket att välja på i dialogrutan som kommer upp när man ska välja fil att bränna ifrån, men rullgardinsmenyn där man väljer filtyp är ganska viktig att lägga märke till.

En sådan rullgardinsmeny brukar alltid finnas i dialogrutor som kommer upp i Windows när man ska bläddra efter filer. Jag minns inte hur det såg ut i 3.11, men alltsedan Windows 95 så har konceptet varit identiskt. Har du verkligen aldrig tänkt på vad den är till för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in