Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2010-12-09, 12:01
  #73
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therebell
hej! får utskrivet 100 stilnoct/ mån... min bakgrund gör att jag får utskrivet såpass mycket... man kan inte bara gå till doktorn och fråga om ett recept på stilnoct. dem kommer deffinitivt säga nej! om du har en pärm som är 10-15 cm bred, din journal, ja då kanske det kan gå. lycka till!
Förbrukar du verkligen så mycket eller säljer du? Nej, jag vill inte köpa, jag får utskrivet själv men absolut inte sådana mängder.
Du måste ju ha en tolerans som inte är av denna världen.
Citera
2010-12-09, 12:18
  #74
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Förbrukar du verkligen så mycket eller säljer du? Nej, jag vill inte köpa, jag får utskrivet själv men absolut inte sådana mängder.
Du måste ju ha en tolerans som inte är av denna världen.

Även om detta är en Stilnoct-tråd så är det inte helt sällsynt, under nästan ett års tid fick jag utskrivet 80-160x7.5mg Imovane i månaden, vilket jag brukade upp. Anledningen är en lat läkare och en tolerans som heter duga, numera får jag klara mig på 80 st i månaden.
Citera
2010-12-09, 14:21
  #75
Medlem
TimeWarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Dmp
Såhär kommer det att gå till: du träffar en läkare och berättar om dina fruktansvärda problem att somna. Han kommer att erbjuda dig Theralen (eller skräckexemplet Propavan), du säger då att du redan har provat det aktuella, att du fått en tablett av en kompis eller något, efter det kommer han att erbjuda dig antingen Imovane eller Stilnoct (såvida du verkligen har riktiga insomningssvårigheter och/eller kan bete dig hos en läkare).

F.ö. slår Imovane Stilnoct alla dagar.

My sentiments exactly...den här kille vet vad han talar om. Lås tråden tack

(Du kan få mina stillar...de suger i jämförelse med imovanen man får utskriven)
Citera
2014-04-18, 16:00
  #76
Medlem
Jag fick för ca 6 månader sedan en burk med 200 Stilnocts utskrivna av en polare som jag ej kan vända mig till igen. Nu behöver jag nya, hur kan jag gå tillväga för att få nya utskrivna igen via vårdcentralen? Finns ju inget nerskrivet i min journal om några sömnproblem. Men bör vara lättare då jag fått det förr, frågan är bara hur jag ska gå tillväga och lägga fram det?
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback