Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-24, 13:36
  #49
Medlem
statoil^s avatar
Bohemian Rhapsody - filmen kommer nästa år.

Rollistan är nästan spikad nu.

Rami Malek - Freddie Mercury
Joseph Mazzello - John Deacon
Ben Hardy - Roger Taylor
Gwilym Lee- Brian May

Storyline: A chronicle of the years leading up to Queen's appearance at the Live Aid concert in 1985.

Release: Jul och nyår 2018.

Director: Bryan Singer.

Screenplay: Justin Haythe och Anthony McCarten.

Ni som har koll på personer osv, vad kan man förvänta sig? Att Rami Malek är vettig som Freddie Mercury förstår jag, han har utseendet för det, och så tycker jag att man rent utseendemässigt även lyckats bra med övrig cast i bandet. Framför allt i synnerhet Brian May.

Men annars? Vad tror man? Nu blir det här verkligen av och filmen kommer att heta Bohemian Rhapsody!!
Citera
2017-08-24, 13:49
  #50
Medlem
Lite skumt att det på IMDB står att både Gwilym Lee och Ben Hardy ska spela Roger Taylor, men sannolikt är det så som du säger att Gwilym Lee ska spela Brian May.

Rami Malek som Freddie Mercury tror jag blir mycket bra. Övriga känner jag inte till tillräckligt bra för att ha en åsikt om.
Citera
2017-09-06, 11:21
  #51
Medlem
Bohemian rapsody - Filmen om Freddy Mercury med Rami Malek i huvudrollen

https://twitter.com/EW/status/905158...reddie-mercury

Nu har den första bilden släppts från den kommande Queen filmen som regisseras av X-men regissören Bryan Singer. Filmen kommer att skildra Freddie Mercury under de tidiga åren fram till de numera kultförklarade Live aid-konserterna 1985. Huvudrollen spelas av Mr. Robot stjärnan Rami Malek.
Citera
2017-09-06, 12:08
  #52
Avstängd
eminent-dietists avatar
Även om jag inte har mycket till övers för regissören så ser jag mycket fram emot den här filmen.
Citera
2017-09-06, 14:26
  #53
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
Även om jag inte har mycket till övers för regissören så ser jag mycket fram emot den här filmen.

X-men går kanske inte till historien som stor filmkonst men Usual Suspects är det väl inget fel på?

Ser fram emot detta projekt!
Citera
2017-09-06, 14:52
  #54
Medlem
Bryan Singer är kanske fel regissör att göra denna film med tanke på hans tidigare filmer (jag håller endast De misstänkta som hans bästa). Men kanske han vill bli av med X-men-stämpeln och göra andra sorters filmer nu. Vi får helt enkelt vänta och se. Spännande tider
Citera
2017-09-06, 19:37
  #55
Medlem
Ser fram emot filmen!
Citera
2017-12-05, 01:47
  #56
Medlem
Sameshs avatar
http://deadline.com/2017/12/bryan-si...ie-1202218722/

Citat:
To the surprise of no one, Fox fired Bryan Singer from the helm of Bohemian Rhapsody, after he went AWOL for three days last week when production was to resume after Thanksgiving. This followed a series of rumors of erratic behavior by Singer on the film.

Kan det möjligtvis vara #metoo som spökar för Singer?, har väl funnits rykten innan om att han begått våldtäkt om jag inte minns helt fel?
Citera
2018-05-15, 23:09
  #57
Medlem
Captinheros avatar
https://youtu.be/CwAjcU2_maI

Trailer ute. Ser faktiskt lovande ut
Citera
2018-05-21, 22:51
  #58
Medlem
filmklubbenpodcasts avatar
Eftersom Cohen verkar blivit sparkad mycket på grund av att hans vision var en film som innefattade alltför mycket mörker och drogrelaterat material så är jag rädd för att denna filmen fegar ur på den biten och att det istället blir en mer matiné doftande film, särskilt med tanke på att Bryan Singer mest sysslat med stora blockbusters och superhjälte produktioner och Dexter Fletchers fruktansvärda Eddie The Eagle!
Citera
2018-05-22, 09:05
  #59
Medlem
Moll-Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmklubbenpodcast
Eftersom Cohen verkar blivit sparkad mycket på grund av att hans vision var en film som innefattade alltför mycket mörker och drogrelaterat material så är jag rädd för att denna filmen fegar ur på den biten och att det istället blir en mer matiné doftande film, särskilt med tanke på att Bryan Singer mest sysslat med stora blockbusters och superhjälte produktioner och Dexter Fletchers fruktansvärda Eddie The Eagle!
Ytterst tråkigt om det blir en polerad film där bara framgångarna och det "ljuva livet" visas. Jag vill se skiten som kommer fram när man skrapar lite på ytan.
Citera
2018-05-22, 09:07
  #60
Medlem
filmklubbenpodcasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Ytterst tråkigt om det blir en polerad film där bara framgångarna och det "ljuva livet" visas. Jag vill se skiten som kommer fram när man skrapar lite på ytan.

Håller med, det är ju mörkret som oftast är intressant!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback