Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-24, 22:50
  #145
Medlem
Väldigt bra film. Bra skådespeleri.
Denna och walk the line rankar jag väldigt högt i genren.
Citera
2019-03-05, 10:10
  #146
Medlem
Ledarens avatar
Rätt dålig film egentligen. Maleks fungerade inte alls för mig, uppför sig som en katt med stora tänder och ser konstig ut. När han väl pratar är han otroligt osympatisk karaktär. Dåligt klippt, dålig CG när det är greenscreen och historien är och känns påhittad för historiens skull. Det som gör den rätt underhållande är musiken och det är allt. Synd.
Citera
2019-04-05, 20:18
  #147
Medlem
Såg den på DVD och tänkte "var har jag sett han som spelar Freddy förr?" Sedan slog jag på the Pacific på HBO Nordic och det första jag såg honom göra var att peta ut guldtänder från en japan.

Bra film
Citera
2019-04-05, 20:22
  #148
Medlem
BigFatCones avatar
Jag kan verkligen inte förstå hur man missar att Malek är som klippt och skuren för rollen. Det är ju bara att kolla valfri intervju med Freddie med eller utan band, förslagsvis med band.
Citera
2019-04-07, 17:37
  #149
Medlem
Tycker den var en bra feelgoodfilm.

Däremot funkar inte Malik riktigt som Freddie Mercury. Jag upplevde alltid honom som betydligt mer tuff, macho och kraftfull än vad Malik får honom att framstå som. Hade hellre sett Sascha Baron Cohen i rollen, som det var tänkt.

Sedan kunde man ha visat lite mer av hans leverne i dekadensen i New Yorks gayscen på 1970-talet. Man hade inte behövt köra grova sexscener, men ändå kunnat visat en Freddie som njöt av att leva ut sitt sanna jag till tokmax. Tänk "Don't stop me now". I filmen såg han mest storögt vilsen ut i klippen från läderbarerna. Känns som att filmmakarna ville framställa honom som ett oskyldigt offer snarare än som en villig deltagare.

Och scenen när en pub full av främst svarta kvinnor står och dansar till Queens framträdande vid Live Aid var riktigt pinsamt påklistrat PK.
__________________
Senast redigerad av Bud Fox 2019-04-07 kl. 18:03.
Citera
2019-05-06, 00:46
  #150
Medlem
statoil^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Tycker den var en bra feelgoodfilm.

Däremot funkar inte Malik riktigt som Freddie Mercury. Jag upplevde alltid honom som betydligt mer tuff, macho och kraftfull än vad Malik får honom att framstå som. Hade hellre sett Sascha Baron Cohen i rollen, som det var tänkt.

Mercury var bara "macho" och "kraftfull" på scen.
Privat var han rätt lugn och tillbakadragen. Han har sagt i nån intervju: "Everybody looks at me on stage and they think that's how I am, like arrogant. ... And when you look at me now, no, I'm quite boring, really,"

Cohen hade nog inte passat lika bra, även om jag gillar honom.
Citera
2020-02-10, 00:49
  #151
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Riktigt fjantig film. Kändes inte äkta.

Det var den väl inte heller. Inte fan hade inte Queen spelat med Freddie på flera år innan Live Aid 85?

Satte på originalkonserten efter istället. Malek (som är sjukt överskattad) spelade Freddie som att han var utvecklingsstörd.
__________________
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2020-02-10 kl. 00:52.
Citera
2020-02-10, 12:06
  #152
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Riktigt fjantig film. Kändes inte äkta.

Det var den väl inte heller. Inte fan hade inte Queen spelat med Freddie på flera år innan Live Aid 85?

Satte på originalkonserten efter istället. Malek (som är sjukt överskattad) spelade Freddie som att han var utvecklingsstörd.
Hejsan, är det här första gången du såg en så kallad bio-pic?
Citera
2020-02-10, 21:15
  #153
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Hejsan, är det här första gången du såg en så kallad bio-pic?
Nej hurså? Jag är medveten om att man skriver in saker för filmens skull om det är vad du syftar på. Men det var inte min enda kritik.
Citera
2020-02-12, 17:51
  #154
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Nej hurså? Jag är medveten om att man skriver in saker för filmens skull om det är vad du syftar på. Men det var inte min enda kritik.
Det jag menar är att inga biopics är särskilt "äkta".
Citera
2020-02-12, 21:55
  #155
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det jag menar är att inga biopics är särskilt "äkta".
Jag hade flera synpunkter. En var att det inte kändes äkta och en annan att den var overklig. Två olika saker jag syftar på.
Citera
2022-01-11, 06:36
  #156
Medlem
Sett den några ggr men walk the line är så mycket bättre... Enligt mig...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback