• 42 746 online
  • 1 139 770 medlemmar
  • 59 044 381 inlägg
Svara
  • 1
  • 2
2007-05-05, 22:31
Medlem
Flytande_argots avatar
Stilnoct, svamp och alkohol

Jag hade varit ute på krogen och druckit en hel del öl och sprit i stan där jag bor. Strax innan krogen ska stänga så ringer en kompis och är väldigt upprörd. Han har fått för sig att några snubbar är utanför och hotar slå in dörren. Jag lovade att komma förbi och hjälpa till i försvaret av hans lägenhet. En ganska vinglig cykeltur senare så är jag på plats och kan konstatera att några missdådare inte längre uppehåller sig i närheten av lägenheten. Eftersom det var jävligt uselt väder ute så beslutade jag mig för att helt enkelt däcka där och ta mig hem morgonen efter.
För att underlätta själva insomnandet så bjuds jag på ett par tre-fyra stycken Stilnoct och utgick från att ridån skulle gå ner ganska omgående.

Till saken hör att min kompis har en jättestor psykadelisk svamp i ett litet ställ ovanför spisen. Han kallade den för "Trollkarlssvampen" och hade inte kommit sig för att äta upp den eftersom den helt enkelt var för fascinerande att titta på, som ett konstverk av något slag.

Nu infinner sig en mindre minneslucka men min kompis berättar att han tittade upp från sin dator och såg mig stå i köket och smula sönder den enorma trollkarlssvampen över en Billys Pan-Pizza som jag lyckats värma i hans micro. När upprördheten över att jag förstört hans svamp lagt sig så delar vi på pizzan med tillhörade extra svamp-topping.

Den tidigare stressfulla situationen i kombination med en näve Stilnoct tar i samma veva ut sin rätt på min kompis som däckar i sin säng. Mitt tillstånd är inte mycket bättre, spritfull, noctig och allmänt slutkörd efter den ansträngande cykelturen så jag somnar på hans soffa.

En timme senare så vaknar jag till, fortfarande omedveten om mitt svampintag. Jag noterar att jag är täckt i spindelväv och att jag befinner mig i en grotta av något slag. Jag tänker för mig själv att nu jävlar har det slagit runt helt, så här ska man fan inte bli av ett par Stilnoct. Allt är mycket märkligt och jag vet inte var jag är någonstans. Jag tar mig försiktigt fram genom grottan, kryssandes mellan spindelväv och konstiga mjuka stalaktiter som dykt upp när jag blinkade tills jag når min kompis. Jag väcker honom och säger,
"Fan va konstigt allt är, så här ska det ju inte bli av Stilnoct?"
"Jag vet" säger han, "men jag tror vi har ätit en massa svamp också."
"Jaha, har vi ätit svamp?"
"Ja, jag tror det."

Vi kvicknar till och börjar utforska hans lägenhet/magiska grotta i hopp om att finna något intressant. Vid det här laget så gör svampens laxerande egenskaper sig påminda så vi kör skiftgång på hans toalett tills tarmarna är tömda så gott det går. Precis när jag är klar på muggen så noterar jag något märkligt vid badkarsavloppet. Tusentals jättesmå människor springer oavbrutet ner i avloppet och försvinner. Det hela är självklart, det bor små människor i min kompis avlopp!
Jag lägger mig på knä och börjar stirra ner i avloppet för att få en glimt av det märkliga samhälle som jag är övertygad om existerar där nere.
Min kompis kommer in och ser också folkströmmen som rör sig i avloppsregionen.
Det måste gå att kommunicera med dem på något vis! Vi försöker hejda människoströmmen genom att sätta våra händer runt avloppet, men de små människorna struntar helt i våra enorma händer och springer lätt mellan våra fingrar på väg hem till sitt magiska avloppssamhälle.

Min kompis flyger upp, "Nej FAN, det här måste dokumenteras annars kommer vi inte att tro på det imorgon!"
Han hämtar sin kamera av icke-digital typ och börja plåta i vild förtvivlan. Det här är ju århundradets scoop, vem fan hade kunnat tro att det bodde folk i hans avlopp?
Vi tömmer två rullar film för att försäkra oss om att vi dokumenterat fenomenet fullt ut. Våra försök att göra oss hörda eller kommunicera med de små människorna är dock förgäves, alla tycks vara helt fokuserade på att ta sig hem via avloppet och struntar fullkomligt i oss.

Vi lämnar det lilla avloppssamhället åt sitt öde och beger oss ut ur badrummet in i resten av lägenheten som nu antagit formen av "Sagan om Ringen"-världen. Det finns väldigt lite som faktiskt indikerar att så är fallet men jag känner instinktivt att jag är förflyttad till Midgård. Min kompis lyckas sätta sig vid sin dator i hopp om att få igång lite musik, något han dock inte lyckas med.

Själv så ser jag en dörr jag tidigare inte varit medveten om. Jag bestämmer mig för att utforska den alternativa värld jag är övertygad om att jag kommer att finna när jag går igenom dörren. Men ve och fasa! Något blir fel, när jag tagit mig genom dörren så omges jag av mörker överallt och dörren ut tillbaka till tryggheten i den magiska grottan/Sagan om Ringen-världen är borta! Paniken är inte långt borta men jag lyckas lugna mig såpass att jag kan ropa på hjälp. Min kompis hör mig men lyckas inte lokalisera mig och jag börjar frukta att jag inte kommer att hitta tillbaka ut. Jag tillbringar en timme med att vandra runt i detta kompakta mörker fullständigt deorienterad.
Helt plötsligt så inser jag att dörren jag gick igenom för att komma dit jag är bara är min kompis halldörr som stod på vid gavel. Jag förstår att jag hela denna tid varit vilse mellan väggen och dörren, och när den insikten sjunkit in så vandrar jag ut och sätter mig i hans soffa för att lugna mina nerver.

Min kompis har övergett försöken att sätta på musik utan ägnar istället sin uppmärksamhet åt den katt som han var husdjursvakt åt den helgen.
Han försöker på alla sätt och vis locka till sig katten som dock verkar vettskrämd och full medveten om att han har att göra med två sjukt skruvade individer. Vid det här laget har trippen gått in i ett nytt stadium där allting pulserar och ändrar form. Jag försöker att inte titta för mycket på min kompis eller hans katt eftersom den extra uppsättning med munnar som växt ut på hans armar och längs kattens rygg bekymrar mig, varför är de där? Vilket syfte har dessa munnar. Det lite smått hotfulla i situationen gör mig illa till mods men det är inte så mycket bättre för min kompis. Han undrar förstrött över "Hur fan jag ser ut?" och meddelar att ena armen och benet är extremt korta.
Jag konstaterar att han är helt svampig, min kropp har fullständigt normala proportioner och han borde för övrigt vara mer bekymrad över den där extra uppsättningen munnar han begåvats med.
Helt plötsligt så har hela natten gått och vi inser att vi måste gå till affären och handla kattsand. Nu har det hela börjat klinga av men färger och mönster pulserar fortfarande och rör på sig och hundralappen vi tar med oss för att betala kattsanden med ser mycket märklig ut. Vi lyckas övertyga oss själva att vi nog ser tillräckligt normala ut för ett affärsbesök och lyckas utan större incidenter handla det vi ska även om vi blivit väldigt fnittriga inne på affären. Allt tycks väldigt lustigt, alla dessa varor inne i butiken, helt sjukt, varför finns de där, och inser inte folk som är där och handlar hur lustigt det hela är?

Efter detta tar vi oss hem och sitter och softar ett tag innan jag beslutar mig för att försöka cykla hem. Det går rätt bra även om den pulserande vägbanan gör det svårt att se gropar och liknande. Allt känns soft och bra och hissdörren börjar andas i samma takt som mig medan jag står i trapphuset och väntar på att den ska nå bottenvåningen så jag kan åka upp till min egen lya. När hissen så kommer så stannar den med ett kraftigt "KACHUNK!" och jag rycker till och slits ur mitt trevliga sinnestillstånd. Allt blir som vanligt på bråkdelen av en sekund och trippen är över. Jag tar en varm dusch och somnar sedan som ett barn.

Vi sket för övrigt i att framkalla korten vi tog.
Citera
2007-05-05, 22:45
Medlem
Tjohildas avatar
Hahaha! Den var sköj! Har aldrig vågat mig på svampar, kan nog bli rätt skoj ihop med stillisar. Vadå, klart ni ska framkalla korten och lägga upp dem här!!
Citera
2007-05-05, 23:18
Medlem
drakfanskaps avatar
Ni borde fan ha framkallat fotona!

Härlig rapport, lite bättre 'kapitelindelning' hade varit bra dock.
Citera
2007-05-06, 01:08
Medlem
4skins avatar
mycket bra skrivet! det gick inte att låta bli att le när jag läste, 5/5 till dig m8!
Citera
2007-05-06, 01:21
Medlem
snuffomans avatar
Haha fan vilken härlig rapport, det blir nog till att peta i sig lite svampar inom en inte alltför avlägsen framtid.

5/5
Citera
2007-05-06, 02:10
Medlem
jimmypages avatar
Bra rapport! Kunde du känna av stillisarna tillsammans med svampen när du vaknade? Eller tog svampen ut stillisarna?
Citera
2007-05-06, 02:36
Medlem
Magical Trevors avatar
Riktigt trevlig rapport! Man kan riktigt se hans "trollkarlssvamp" framför sig
Citera
2007-05-06, 09:01
Medlem
Skrattade mig igen hela din rapport, mycket underhållande!

5/5 för att den fick mig på så bra humör
Citera
2007-05-06, 10:58
Medlem
Nazipolizeis avatar
Haha jag älskar fan alkohol man vet aldrig vad som skall hända.
Kan tänka mig att du inte hade så mycket funderingar på att käka stilnoct och trippa när du gick ut genom dörren till krogen...
Något som dock förundrar mig är vad det var för lustig svamp? Låter ju inte alls som en svamp tripp det där imo.

4/5 får du av mig!
Citera
2007-05-06, 11:43
Medlem
Veritass avatar
Helt fantastiskt skrivet, fängslande från början till slut, inte många rapporter man orkar sig igenom längre stycken, men här var det inga problem.

5/5
Citera
2007-05-06, 12:17
Medlem
2500s avatar
Trevligt skrivet och gripande Du får en 4.5/5 av mig för hela upplevelsen var så underbar. Men jag undrar också vad för sorts svamp det var som var så gigantisk. Jag har som mest lyckats odla upp en som vägde lite mer än 3g torkat
Citera
2007-05-06, 18:42
Medlem
seloots avatar
Ännu ett gäng pojkar som gör ett drastiskt moment för att inte avsluta kvällen men somnar sedan och vaknar upp för att inte fatta vad fan man håller på med. ^^,

4/5
Citera
  • 1
  • 2