Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2012-03-23, 10:55
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubb3
Inte så smart plus att med ditt enda inlägg på hela forumet så luktar du lite fiske snut.

Tubb3,

Jag är givetvis inte lika smart som dig som genomskådade mitt försök att hitta snygga tjejer. Som polis kan jag arrestera snygga tjejer eftersom det är ett brott mot lagen
Citera
2012-08-03, 17:12
  #38
Medlem
zzryders avatar
Jag har höjt nivån betydlig genom att starta en tråd där tjejerna kan skriva om hur dom ser på sin framtid
Men det krävs ju att tjejerna vågar öppna sig och berätta också
Citera
2012-10-12, 15:42
  #39
Medlem
kristoffer_Es avatar
Exakt hur vi kan göra detta delforum bättre , vet jag inte. Jag kan inte vägen, men jag vet målet, om jag får uttrycka mig så. Jag önskar att detta delforum skulle kunna bli ett komplement till Rose Alliance. För er som inte känner till vad det är, är det intresseorganisationen för sexarbetare i Sverige. Medlemskap är endast öppet för sexarbetare. Vi som inte säljer sex men som stöder deras sak, behöver ett forum där vi kan ge RA stöd samt utbyta egna tankar och erfarenheter. Så tänker jag. Nån mer?
Citera
2012-10-12, 16:51
  #40
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristoffer_E
Exakt hur vi kan göra detta delforum bättre , vet jag inte. Jag kan inte vägen, men jag vet målet, om jag får uttrycka mig så. Jag önskar att detta delforum skulle kunna bli ett komplement till Rose Alliance. För er som inte känner till vad det är, är det intresseorganisationen för sexarbetare i Sverige. Medlemskap är endast öppet för sexarbetare. Vi som inte säljer sex men som stöder deras sak, behöver ett forum där vi kan ge RA stöd samt utbyta egna tankar och erfarenheter. Så tänker jag. Nån mer?

Flashback är ju ett diskussionsforum så jag har svårt att se hur det skulle gå till utan att bryta mot regel 1.01? Vad du kan göra är ju just att debattera här på forumet hur stöd- och intresseföreningar för sexsäljare kan stödjas, hur det deras arbete bör bedrivas etc, exempelvis i den här tråden:

https://www.flashback.org/t1108020

Ett helt delforum på Flashback till stöd för en enskild organisation kommer aldrig bli verklighet, det vågar jag nästan lova, eftersom det inte är vad Flashback är till för.
Citera
2012-10-12, 21:44
  #41
Medlem
kristoffer_Es avatar
Jag förstår att vi inte officiellt kan alliera oss med Rose Alliance. Vi måste självklart respektera det. Jag kan inte riktigt sätta ord på vad jag menar, och jag fattar att det uppfatas som flummigt. Jag vill allt annat än tramsa omkring.

Jag känner bara en längtan efter att på något sätt medverka till en förändring av dagens sexköpslag och de försämrade villkor för sexsäljarna detta har medfört.

Jag var med att starta upp SANS för några år sedan, om nån fortfarande minns den organisationen. Den har dessvärre gått i graven och ut ur askan har kommit Rose Alliance. Jättebra, men den är bara till för aktiva sexsäljare, inte för oss som delar samma åsikter och längtan.

Jag lovar, jag ska fortsätta fundera hur just detta delforum kan bli bättre, och fortfarande vara fritt från association till organisationer.
Citera
2013-01-08, 07:28
  #42
Medlem
LittleLadyJasmines avatar
Flytta den så den blir en underavdelning till feminism och jämställdhet eller något. Jag blir förvirrad av att många diskussioner som egentligen borde ligga här finner man i feminism och jämställdhet, men även vice versa... Dessutom känns det som att den kanske skulle bli lite mindre ankdamm.
Citera
2013-05-23, 14:29
  #43
Medlem
KingKongFives avatar
Vad sägs om ett namnbyte på forumet från "Eskortservice och prostitution" till "Sexarbete"? Sexarbete är ju ett betydligt bredare och dessutom mer positivt värdeladdat begrepp.

Att tala om "sexarbete" är dessutom ett riktigt rött skynke för alla radikalfeminister och moralister som hatar allt som bidrar till minskad stigmatisering av kommersiellt sex. I Sverige är det väl endast vad gäller sexarbete som det är "politiskt inkorrekt" att vara PK och använda den vokabulär som de berörda själva föredrar...
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback