Citat:
Ursprungligen postat av Koolaid
Kände Micke bra ett tag under tidigt 80-tal när jag pluggade i Uppsala.
Tränade på samma ställe, JEs gym&karate-klubb och jobbade dörr extra bl.a. med Micke(katastrof....), och har ärligt bara gott att säga om honom vad gäller hans bemötande mot mig.
Det är också min erfarenhet av Pavan. En reko kille om man känner honom. Han tyckte mycket om att prata med just poliser, och om de kom till krogdörren för att kolla läget så kunde han prata hur mycket som helst med dem. Ja jag kommer ihåg en gång att han följde med dem ända till bilen, långt ifrån krogdörren, bara för att få prata om ditten och datten. Fast mot kroggäster kunde han vara en katastrof som du säger. Två lägen hade han, antingen kolugn eller så heltokig. Alla som träffat honom inser att han måste lida ha psykiska besvär.
Han tränade som sagt på chikara (ibland) men någon särskilt bra fighter var han inte, såvida han inte fick psykbryt och då skulle man verkligen hålla sig undan, om man inte hette Johan Enader vill säga. Har för mig att Johan smiskade på honom rejält några gånger för att sätta sig i respekt.