• 1
  • 2
2007-05-04, 22:21
Medlem
Halte Haralds avatar
Tjena!

Undrar om det e nån som vet vem Mikael "Pavan" Paavilainen har för sig och vad han har haft för sig dom senaste år tiondena. Hade han connections till Uppsala maffian?
Han kommer iallafall från Gimo i norra uppland och har typ vart proffsboxare.
Han e iallafall brutal och nyss hemkommen från "semestern".
Citera
2007-05-05, 00:13
Medlem
nån aning om hur gammal han e ungefär??
Citera
2007-05-05, 01:51
Medlem
Pavan.. Var väl det göran persson vart kallad som liten av sina kompisar, haha!
Citera
2007-05-05, 06:53
Medlem
rejecteds avatar
han är född -63, vad har han suttit för denna gång? har han än en gång misshandlat ICA-personal för att han blev tillsagd när han åt lösviktsgodis direkt från lådorna?

edit: senaste årtiondena.. han byggde ju en kniv-stav med hjälp av en skidstav och en kniv, och stack ner någon i Gimo. Därefter har han väl varit inblandad i stöld av Carl Larsson-konst (?) som förvarades hos hans moder.
Citera
2007-05-05, 10:32
Medlem
Swans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejected
han är född -63, vad har han suttit för denna gång? har han än en gång misshandlat ICA-personal för att han blev tillsagd när han åt lösviktsgodis direkt från lådorna?

edit: senaste årtiondena.. han byggde ju en kniv-stav med hjälp av en skidstav och en kniv, och stack ner någon i Gimo. Därefter har han väl varit inblandad i stöld av Carl Larsson-konst (?) som förvarades hos hans moder.

Inblandad i Stöld av CL ? När då?
Citera
2007-05-05, 11:25
Medlem
Halte Haralds avatar
Cl konsten måste ha varit 6-7 år sedan.

Senaste gången satt han för att ha Dragit ner cigarett stället på City livs i gimo.
Och orsaken var att Lösviktsvågen inte va vänd mot kunden så han trodde att turken lurades. Sen var han väll igång och ingen kunde stoppa honom så satt han typ ett år.

Ja det där med Ica har du nästan rätt i.
Han gick in på ica och käkade lös godis direkt från byttorna.
En musik lärare från östhammar säger då "Hörre du din jävla idiot här i Sverige betalar man för sig" Då slår han ner honom och sen vet jag inge mera.

Hört på ica i gimo: Pavan går in på Ica lassar på en massa mat o grejjer när han kommer till kassan så frågar han "tar ni kort?" - "ja" "Bra då vet jag tills nästa gång säger pavan och går raka vägen ut.

Vet även att han har vart nere i Spanien och haft något för sig.

Kommer ihåg när jag som liten stog utanför "Turk affären" och hängde.
Då kommer pavan och börjar snacka med oss.
Vi hade precis blivit utslängda för att vi läste ur tidningar utan att betala.
Vi berättade det för han.
Han gav som förslag att vi och han skulle gå in med hans hagel gevär och slå ner han sen pissa han i munnen och sist av allt ta hans dagskassa.

Det va mina minnen av Pavan det!
Citera
2007-05-05, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Kommer ihåg när jag som liten stog utanför "Turk affären" och hängde.
Då kommer pavan och börjar snacka med oss.
Vi hade precis blivit utslängda för att vi läste ur tidningar utan att betala.
Vi berättade det för han.
Han gav som förslag att vi och han skulle gå in med hans hagel gevär och slå ner han sen pissa han i munnen och sist av allt ta hans dagskassa.

Det va mina minnen av Pavan det!
Hahaha, vilken jävla ball snubbe!!!
Citera
2007-05-05, 14:36
Medlem
Swans avatar
Jaha jag trodde du menade den stora CL kuppen i slutet på 80 talet
Citera
2007-08-16, 23:21
Medlem
Saxat från unt.se

Publicerad: 2007-08-15 20:13

Efterlyst Gimobo gripen
GIMO. En man som varit anhållen i sin frånvaro misstänkt för ett rån i Gimo i början av sommaren kunde på onsdagen gripas i Växjö.
Mannen, som är i 45-årsåldern kommer under torsdagen att transporteras till polishuset i Uppsala. Det var 7 juni som mannen misstänks ha rånat en butik i Gimo. Han har tidigare dömts flera gånger för en rad olika brott, bland annat just rån.
Citera
2007-08-31, 23:46
Medlem
Slobodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emp32
Saxat från unt.se

Publicerad: 2007-08-15 20:13

Efterlyst Gimobo gripen
GIMO. En man som varit anhållen i sin frånvaro misstänkt för ett rån i Gimo i början av sommaren kunde på onsdagen gripas i Växjö.
Mannen, som är i 45-årsåldern kommer under torsdagen att transporteras till polishuset i Uppsala. Det var 7 juni som mannen misstänks ha rånat en butik i Gimo. Han har tidigare dömts flera gånger för en rad olika brott, bland annat just rån.

Det är han...
Citera
2007-09-01, 08:51
Medlem
Det gick väl rätt skaplig för honom i ringen ett tag, men så han råkade ut för en MC-olycka i staterna och så var karriären slut. Det var i alla fall den officiella versionen. Vill minnas att det spekulerades i om han ställt till det på något sätt med fel grabbar och benbrotten snarare var resultatet av en rejäl uppsträckning, än en vanlig trafikolycka.
Citera
2007-09-01, 18:48
Medlem
Koolaids avatar
Kände Micke bra ett tag under tidigt 80-tal när jag pluggade i Uppsala.

Tränade på samma ställe, JEs gym&karate-klubb och jobbade dörr extra bl.a. med Micke(katastrof....), och har ärligt bara gott att säga om honom vad gäller hans bemötande mot mig.

Däremot är han inte material att presentera för svärmor, han betedde sig rent maniskt mot tjejer han föll för. Vet en som helt enkelt flyttade till Stockholm för att komma undan Hr Pavalaainens besvärande uppvaktning.

Frågade Drillen om honom i "Kända 90-tals bovar"-tråden(eller ngt sådant, under Skvaller iaf)då jag inte haft ngn som helst kontakt med honom sedan 80-talet, och tydligen är tjack en favoritdrog som nyttjas väääldigt flitigt nuförtiden

Vad gäller hans *host* mer framträdande faciala attribut - hakan, så ser tamefaen syrran ut likadant

En kul kille var han faktiskt, åtm på det sätt jag kände honom.

PS "Hojolyckan i LA" var som ngn sa, ingen direkt sanning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in