Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-05-03, 03:58
  #1
Medlem
Vettefan ifall detta är en bra rubrik eller ej, men ska försöka förklara så ingående som möjligt för att få hjälp.

För ca ett halvår sen, september 2006, gjorde jag och min fd fästmö slut och sen dess har jag vart singel, slickat mina sår och dejtat/haft sex med några tjejer. Dock har jag aldrig fått känslor för någon utav dem och har lagt ner mer "kärleksrelationen" och istället blivit vänner med dem.

Flyttade till Halmstad i januari 2007 och träffade många nya intressanta flickor, dock inte gjort något med någon utav dem förutom ett oskyldigt strul med en utav dem. Jobbade som bartender med en väldigt trevlig flicka typ den 16 eller 17de februari och sen dess har vi väl vart vänner, typ haft en liten halvslö kontakt, hälsat på varnadra när man träffas, nått sms då och då och inte mer än det. På senare tid har jag träffat henne mer än tidigare (två fester, ett jobbtillfälle) och på valborg blev jag kanske lite väl överförfriskad och sa att jag tyckte att hon verkade vara en intressant flicka och att jag gärna träffade henne igen när jag var nykter osv.

Nu är det så att jag inte riktigt kommer ihåg vad som sades mellan mig och henne, men jag är ganska säker (har minnesbilder) av att hon säger att hon gärna träffar mig för en fika nån gång men vi skulle ta det försiktigt osv, dock så vet jag inte ifall hon bara sa att det skulle vara som kompisar eller ifall det skulle vara som dejt eller nått. Tilläggas ska att denna tjejen är rätt blyg enligt hennes kompisar som jag pratat med.

Lät det gå två dar och smsade henne idag och frågade ifall hon hade lust att hitta på något någon dag, typ ifall hon hade tid över för att ta en fika eller något. Fick inget svar idag, men brydde mig inte speciellt mycket eftersom jag visste att hon skulle plugga, träffa tjejkompisar sen festa på kårpuben senare ikväll. Jag jobbade där som värd idag, självfallet träffar jag henne och jag blir sjukt blyg (kommer till det senare) och hon säger inte så mycket till mig, typ säger väl "hej" men mer än så är det inte. Detta kändes som en sjukt stor diss från hennes sida, men som sagt ska hon vara rätt blyg utav sig. Polarna tyckte att jag skulle vänta tills på lördag eller nästa helg (ska festa ihop på lördag och nästa helg) och sen försöka prata med henne då. Men jag funderar på att skicka ett mess på fredag och höra ifall hon vill se Spiderman 3 med mig på bio (fast det är ju inte precis vad vänner gör, eller är det?) och får jag inget svar då så lägger jag ner allt.

Anledningen till att jag velar så mycket är egentligen för att jag är rätt blyg utav mig, har bara haft ett förhållande som varade i 2.5 år och har bara vart kär en gång osv. Är kanske lite rädd att visa vad jag känner och sen vill jag inte att hon ska tycka att jag är en patetisk person som typ har värsta stalkertendenserna som försöker få henne att göra saker med mig osv.

Så ärade flashbackgudar, vad ska jag göra egentligen?
Citera
2007-05-03, 08:33
  #2
Medlem
Stewie_griffins avatar
Kör på för fan, du har inget att förlora egentligen. Vill hon bara vara vänner så är det inte mer med det. Se till att luska ut det tidigt bara så att du inte går och kärar ner dig

Bio är enligt de tjejer jag frågat ett mycket tydligt initativ från en kille, om han bjuder... är det självklart att han vill vara mer än vänner.
Citera
2007-05-03, 10:49
  #3
Medlem
Jo alltså jag har ju redan sagt vad jag tycker om henne, dock inte sagt att jag är kär i henne eller att jag gillar henne utan mer att hon har en skön stil som jag tycker om och skulle gärna vilja lära känna henne bättre. Typ så jag känner just nu iallafall. Vill ju låta henne få lite "andrum" eller vad man ska säga, typ låta henne få tänka efter vad hon vill och inte pusha på allt för mycket osv. Vill inte att hon ska tycka att man är något psykfall som inte kan ta ett nej.

Tycker ni att jag ska skicka iväg ett till sms nu på fredag och fråga ifall hon har lust att göra något senare på kvällen eller ska jag vänta tills måndag? Ringa är ju ett alternativ men då känns det som att jag tvingar henne att svara på min fråga och det vill jag inte.
Citera
2007-05-03, 11:06
  #4
Medlem
Periods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytterstedt
Tycker ni att jag ska skicka iväg ett till sms nu på fredag och fråga ifall hon har lust att göra något senare på kvällen eller ska jag vänta tills måndag? Ringa är ju ett alternativ men då känns det som att jag tvingar henne att svara på min fråga och det vill jag inte.

Alltså av att döma på ditt inlägg så tycker jag du ska ta lite mer initiativ. Du säger att du är ganska blyg och jag förmodar att du inte är någon raggargud utan hämningar. Mitt tips.., rättare sagt mitt ordspråk till dig: Om du fortsätter göra det du alltid gjort så kommer du att fortsätta få det du alltid fått.

Om ni dock i fortsättningen kommer att ha mycket kontakt (genom jobb främst) så är det mest upp till dig om det är värt att skita där man sover. Jag tror det inte är någon fara om du är lite 'på'. En fika är det minsta du kan fråga efter, och där har du chansen att visa nykter personlighet och det är där hon egentligen bedömmer dig. Ja, jag tycker att du borde skicka iväg ett sms (eller ringa, jag tror hon redan har ett svar eftersom du frågat henne förr, så det kommer ju inte oväntat).
Citera
2007-05-03, 11:25
  #5
Medlem
Alltså jag är inte blyg utav mig på det sättet, utan jag är väldigt socialt utåtriktad, charmig och pratglad när det kommer till mina vänner. När jag ska prata med en tjej om mina känslor blir det lite annorlunda, det är då jag är blyg.

Det är väl inte så att vi kommer ha jättemycket kontakt, liksom jag jobbar på kårpuben och hon går ut och festar / jobbar kanske varannan månad max, dock kommer jag jobba rätt mycket med en av hennes kompisar.

Tror jag väntar med att kontakta henne efter våran gotlandsresa, typ skriver något till henne veckan efteråt och svarar hon inte då så är det väl bara att lägga ner.
Citera
2007-05-03, 13:31
  #6
Avstängd
GBG_hustlers avatar
Kör min vän, kör
Citera
2007-05-03, 13:59
  #7
Medlem
Bajslocks avatar
precis som Stewie_griffin sa så har du inget att förlora
Citera
2007-05-03, 14:23
  #8
Medlem
Alladins avatar
Hur blyg hon än är så kan alla svara på ett sms, skickar du alltså ett imorgon på fredag så får du ett "nej" eller inget svar om hon inte är intresserad och ett "Ja" om hon är intresserad.
Med andra ord boomsäkert om du vill ha de svart på vitt!
Citera
2007-05-03, 14:30
  #9
Medlem
aeons avatar
Stämmer upp i samma sång, kör på!

Om hon nu inte har några som helst intentioner att vara något annat än din vän så är det lika bra att luska reda på detta så snart som möjligt, för att om möjligt undivka eventuellt "trubbel" senare. Go man go

Och tro mig, jag vet hur jobbigt det kan kännas för att man är blyg
Citera
2007-05-03, 14:43
  #10
Medlem
Lilla Millas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytterstedt
Men jag funderar på att skicka ett mess på fredag och höra ifall hon vill se Spiderman 3 med mig på bio (fast det är ju inte precis vad vänner gör, eller är det?) och


Näe... Bio är lite dejt-varning faktiskt, men det behöver å andra sidan inte betyda att ni ska gifta er, så kör på. Ni borde båda ge det en chans, och det är ju inget som säger att man inte kan vara vänner om det nu inte skulle funka efter en bio.

Å andra sidan går jag på bio med många av mina killkompisar oxå. Kanske inte nu när jag har pojkvän, men det är egentligen inget konstigt i sej.
Citera
2007-05-03, 19:12
  #11
Medlem
hedets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Period
Om du fortsätter göra det du alltid gjort så kommer du att fortsätta få det du alltid fått.

Mycket insiktsfullt skrivet. Creds.
Citera
2007-05-03, 21:59
  #12
Medlem
Fan nu fegar jag ur, jag väntar tills efter gotlandsresan vi ska göra tillsammans med några vänner. Känns som att ifall jag blir dissad efter det så slipper man träffa henne efter det (ett par gånger per läsår klarar jag väl av).

Saken är ju den att jag vet inte riktigt vad vi snackade om i måndags eftersom jag var så borta så jag kunde knappt komma ihåg mitt namn. Jag vet att vi sa något om att ifall vi tar en fika så betyder det inte att vi dejtar och det var jag helt ok med osv. Sen kommer jag fan i mig inte ihåg så mycket mer.


Någon som kan tolka detta åt mig? Förra lördagen (28/4) så festade vi tillsammans, så sitter jag en stol bakom henne och skämtar med en killkompis som sitter på stolen bredvid henne. Typ frågar ifall han ska ha massage, han tackar ja och jag masserar i typ tre sekunder och slutar sen. Så ber flickan, som jag tycker om, mig att massera henne. Jag sitter väl där i typ 5 minuter och masserar och lägger sen av, då vänder hon sig om och ber mig fortsätta så jag fortsätter i fem minuter till och sen lägger jag av. Efter det var det inte så mycket mer, typ vi pratade lite med varandra bara. Några av mina kompisar säger att det bara var för att hon ville ha massage, andra säger att det var för att hon var intresserad. Själv tror jag att det bara för att hon ville ha massage, men under den tid jag har känt henne har hon aldrig bett mig om massage förut.

Fan vad drygt detta är, jag är tillbaks på det stadiet då jag analyserar allt i minsta lilla detalj och vågar inte göra något.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback