Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-01, 15:25
  #1
Medlem
På nätet brukar jag ibland ge anonyma komplimanger till okända människor. Bara för att göra dem glada liksom. Om de får en anonym komplimang så tror de säkert att det är någon som de känner irl som skriver det men inte törs säga vem det är. Eller är det elakt av mig att göra så?

Jag tror ivf. att de blir trevligare mot sin omgivning. Hur skulle ni reagera?
Citera
2007-05-01, 15:30
  #2
Medlem
jan-es avatar
Det beror nog på vad det är för komplimanger du ger..?
Citera
2007-05-01, 15:37
  #3
Medlem
tapirs avatar
Det är creepy. Lägg av.

Börja ge komplimanger till folk i din omgivning istället. Jag ger gärna kommenarer till mina tjejkompisar, min flickvän och ibland även hennes mamma
Citera
2007-05-01, 18:45
  #4
Medlem
Colas avatar
Skulle nog mest tycka att det var lite läskigt och undra vem det var. Mer än att bli glad faktiskt.
Citera
2007-05-02, 10:29
  #5
Medlem
rejecteds avatar
Det uppskattas som mest att göra komplimangerna lite personliga,
var hittar du de som du ger komplimanger till?

Oftast kan man via lite klickande på vännerlistor, kanske trycka sig vidare i gästboken, o dyl, för att få reda på syskon, föräldrar, kanske adress, eller något som personen ifråga kanske inte tänkt på att hon/han lämnat ut.

Så när du får veta att Rosalie ägnade förra lördagen åt kaninhoppning i Backagården, kan du ju ge en käck komplimang i stil med;

"Rosalie! Jag släppte dig inte med blicken en sekund på kaninhoppningen i Backagården för ett tag sedan. Nu försöker jag titta på dig så mycket jag kan. Dina ögon väcker verkligen något i mig. En dag ska du se mig."

Rosalie kommer bli väldigt nyfiken på vem den hemliga beundraren är, trots att det egentligen inte finns någon, och du inte har någon aning om vem kvinnan är.
Citera
2007-05-02, 13:27
  #6
Medlem
chillionaires avatar
hur ger man anonyma komplimanger?
Citera
2007-05-02, 14:18
  #7
Medlem
Blodulvs avatar
Man kommenterar blogginlägg anonymt, typ.

Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
hur ger man anonyma komplimanger?
Citera
2007-05-02, 16:17
  #8
Medlem
mongrels avatar
Kos: Tror mest det är frustrerande att få anonyma komplimanger som aldrig klaras upp.

Citat:
Ursprungligen postat av rejected
"Rosalie! Jag släppte dig inte med blicken en sekund på kaninhoppningen i Backagården för ett tag sedan. Nu försöker jag titta på dig så mycket jag kan. Dina ögon väcker verkligen något i mig. En dag ska du se mig."

Det där var ju jättecreepy men väldigt roligt! Jag ser riktigt hur den påhittade beundraren har ett hemmabyggt altare i städskrubben där han spikar upp kaninungar till Rosalies ära. Haha, en sådan komplimang vore humor.

EDIT: slarvfel
Citera
2007-05-02, 17:03
  #9
Medlem
När jag tänker efter så har jag bara gett kanske 3 anonyma komplimanger till folk via nätet. Lite creepy är det kanske men jag ger mest standardkomplimanger och inte som rejected haha men det vore roligt att göra det! Det skapar nog vissa huvudbryn hos mottagaren .

rejected jag brukar hitta dem på olika communitys.
Citera
2007-05-02, 17:30
  #10
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cola
Skulle nog mest tycka att det var lite läskigt och undra vem det var. Mer än att bli glad faktiskt.

Men va söt du är!


Ontopic: Hmm, börja ge komplimanger i verkliga livet istället... i kön när du skall handla mat på ICA eller liknande. riktigt kul!
Citera
2007-05-02, 18:13
  #11
Medlem
Quorthons avatar
Du är verkligen söt när du sover... och dina trosor luktar himmelskt.

Nej men som sagt, komplimanger har nog en mer önskad effekt om de vet var den kommer ifrån.
Citera
2007-05-02, 18:32
  #12
Medlem
Jaja jag ska försöka att övergå till irl men först ska jag öva på nätet lite...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback