Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-05-01, 14:13
  #1
Medlem
Hej,

sitter i ett dilemma. Blev tydligen slute med min flickvän sen lååååång tid tebax. Och redan sen vecka 2-3 började hon jaga en annan kille som tydligen intresserade henne, han i samma umgängeskrets som oss två.
De är tillsammans idag, och de flesta i gänget verkar godta det hela.

Har mått dåligt över det hela, även nu med. Hur ses det på att bli tillsammans med en killes ex, när de är i samma umgängeskrets? redan efter 3 helger eller något liknande...?

Saken är, att jag själv har hamnat i samma situation nyligen. Chans på en tjej, som vart tillsammans med en kille i gänget. De har dock haft ett dåååååligt förhållande i typ 2 månader....

Jag har en känsla att jag är den som drar det kortaste strået i frågan, kommer säkerligen inte få lika kärt mottagande hos alla. För, killarna kommer nog inte gilla det alls. tror jag... om jag kanske inte väntar ett tag, om hon vill det, så att det kanske är mera ok att bli tillsammans med tjejen? kanske fråga om lov ifrån honom?

varför ska mitt ex få en kille i samma gäng, och tjejkompisarna tycker det är ok, men jag inte får göra samma sak själv......??

det är ju dock 2 jag umgås med mest, och de kanske blir mest förbannade... är ju inte så nöjda med hur jag blev hanterad heller......

Fan ska mitt ex få ha det bra å sådära nu för, sket i vad som hände när hon gjorde som hon gjorde, men har gått ut som vinnare. Både ny kille och samma vänner kvar..

Gör jag det samma nu, så får väl jag dra åt helvette... My kinda luck....


Hjälp!


Känns ju lite konstigt att kanske göra samma sak som man själv nyss blev behandlad. Fast, vaddå, det verkar ju faktiskt vara helt ok.
Citera
2007-05-01, 14:26
  #2
Medlem
snws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaz6wsx

Jag har en känsla att jag är den som drar det kortaste strået i frågan.
.

Låter som om du är superkär i den där tjejen....
Citera
2007-05-01, 14:31
  #3
Medlem
Lite förändringar i texten... du verkar inte fatta själva problemet alls du
Citera
2007-05-01, 14:37
  #4
Medlem
hur kan du snacka om kortaste strået?
Citera
2007-05-01, 14:47
  #5
Medlem
Umm, ja.. Det låter kanske lite konstigt.

Jag menar, vad brukar folk tänka på när folk blir tillsammans med andras ex efter att ett förhållande nyligen tagit slut?

Jag trooor att det inte brukar gillas så mycklet? Eller har jag fel?
Iaf, det verkar som att det är helt ok i umgängeskretsen med det som hänt nu lixom.
Och jag har lixom fått signaler, tydliga, ifrån en annan tjej i umgångeskretsen nu. Men, jag vet inte om om jag är kär eller så, om jag älskar henne, det är ju svårt att säga det direkt... iaf kan jag tycka att det kan vara så...

Och, det med kortaste strået då.. Det är helt fel ordspråk känner jag nu, helt fel ute...
Det jag menar är att om hag skulle göra samma sak som jag själv fick uppleva för typ 2 månader sen så skulle jag nog inte gå lika glad ut ur det hela.
Jag tror att många skulle bli förbannade, men kanske vunnit en kärlek.

Men, är en möjlig kärlek värd allt? Vänner... Ja... Jag vet inte...
Citera
2007-05-01, 15:23
  #6
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Jag skriver dåligt men det här är fan oläsligt.

Tack, jag känner mig bara som näst sämst i världen på att skriva
Citera
2007-05-01, 21:37
  #7
Medlem
Sjunk inte lika lågt som din ex tjej.
Citera
2007-05-02, 01:20
  #8
Medlem
Alladins avatar
Ähh, har inte du gjort en stor sak av att ditt ex och den där polaren träffats så... är du dessutom kär i tjejen så kör på.
Citera
2007-05-02, 10:32
  #9
Medlem
words of minds avatar
Aja sjukt dålig stil! Om en kompis till mig gör så är han aldrig min kompis igen! Hoppas det löser sig, i dessa situationer måste man nog ta till våld om man är sugen på att lösa något.
Citera
2007-05-02, 10:38
  #10
Avstängd
fruppas avatar
heh, mitt ex blev tillsammans med en av mina bästa vänner, de gick bakom ryggen på mig i någon vecka innan de betättade det.
Jag och killen hade varit tillsammans i tre år, skaffat hund tillsammans osv så det var verkligen ett seriöst förhållande.

visst att det tog ett tag innan de blev tillsammans, men just det att kompisen alltid sagt att man inte ens har sex med någon ens kompis varit med och sedan går hon och blir tillsammans med mitt ex.

vi har knappt pratat efter det, jag föredrar ärliga vänner som inte bara tänker på sig själv, något du måste fundera starkt över. är det värt det?
Citera
2007-05-02, 10:45
  #11
Medlem
_Winstons avatar
Men förlita dig på hederskodexen, nummer ett säger: Ge fan i polares ex. Fruntimmer är inte lika principfasta som män vad gäller sådant.

Visa lite karaktär nu...
Citera
2007-05-02, 12:00
  #12
Medlem
Charmas avatar
Man kan inte styra över känslor, och man kan inte styra över andra.
Jag ser inget direkt fel i att bli tilsammans med någon annan i ett kompisgäng, MEN man bör ta hänsyn till de inblandades känslor. Och helst bara göra det om man verkligen har seriösa känslor, ett ONS känns i det läget onödigt.

Handlar det om nära kompisar så tar man inte bara ihop det med deras ex utan att det först gått en längre tid, att känslorna svalnat dem emellan, och att man kollat att det är okej med kompisen.

Umgås jag i ett gäng där person A och B inte är jättenära kompisar och A tagit ihop det med B:s f.d. flickvän så tycker jag inte man behöver utesluta A ur gänget för det. Man kanske kan A och hans tjej från början, av respekt för B, låta bli att dyka upp på gemensamma fester där de vet att B ska vara och tokhångla framför B:s ögon.

Alltså som svar till dig:
1) Är tjejens ex en nära kompis till dig, så kolla upp hur han skulle reagera på det. Är han jättekär och ser det som ett svek, får du vara beredd på att mista honom och att de övriga i gänget ser lite snett på dig ett tag.

2) Är det inte en nära kompis till dig, och han dessutom inte har så starka känslor för tjejen, så bör kompisarna i ditt gäng acceptera det utan problem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback