Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2024-02-29, 12:50
  #85
Medlem
Farbaute666s avatar
Har också Peugot, fick som bröllopsgåva för länge sedan. Fantastiskt bra pepparkvarn, saltkvarnen känns lite svårare, men kanske är det jag som köper dåligt salt.

Min pepparkvarn är normalstor, kanske jag skulle ha valt att ha bara en pepparkvarn (från Peugot), men lite större, ist för ett set med peppar- och saltkvarn.
Citera
2024-02-29, 15:42
  #86
Medlem
bobovikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Har också Peugot, fick som bröllopsgåva för länge sedan. Fantastiskt bra pepparkvarn, saltkvarnen känns lite svårare, men kanske är det jag som köper dåligt salt.

Min pepparkvarn är normalstor, kanske jag skulle ha valt att ha bara en pepparkvarn (från Peugot), men lite större, ist för ett set med peppar- och saltkvarn.
Har samma erfarenhet som du har: Peugot's pepparkvarnar maler tillfredställande och bra, både grovt och fint. Men saltkvarnen är knepig. Väldigt svårt att få något ur den.
Citera
2024-02-29, 16:01
  #87
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboviking
Har samma erfarenhet som du har: Peugot's pepparkvarnar maler tillfredställande och bra, både grovt och fint. Men saltkvarnen är knepig. Väldigt svårt att få något ur den.

Ja, det har stört mig ett tag, som ett vardagsproblem :-)

Hittade den här sökträffen, kanske finns det en anledning till att den finns...

https://www.google.com/search?client...&bih=927&dpr=1

Ska prova med ett bättre kvarnsalt nästa gång. Pepparkvarnen är jag helnöjd med.
Citera
2024-02-29, 16:06
  #88
Medlem
bobovikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Ja, det har stört mig ett tag, som ett vardagsproblem :-)

Hittade den här sökträffen, kanske finns det en anledning till att den finns...

https://www.google.com/search?client...&bih=927&dpr=1

Ska prova med ett bättre kvarnsalt nästa gång. Pepparkvarnen är jag helnöjd med.
Jag har provat med olika sorters salt genom åren. Har även skruvat på malverket utan någon större förbättring. Saltet du länkade tycker jag är omotiverat dyrt. Jag får fortsätta låta saltkvarnen stå framme som prydnad.
Citera
2024-02-29, 16:14
  #89
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboviking
Jag har provat med olika sorters salt genom åren. Har även skruvat på malverket utan någon större förbättring. Saltet du länkade tycker jag är omotiverat dyrt. Jag får fortsätta låta saltkvarnen stå framme som prydnad.

Jag tyckte det samma... Då är det väl tyvärr själva malverket som inte är helt optimalt sett till att det ska kunna mala salt. Nåja, får väl köra på flingsalt och ha kvarnen framme bara för att .
Citera
2024-02-29, 18:00
  #90
Medlem
Tråkigt att min pepparkvarn inte har ett märke då den är så bra!
Citera
2024-03-11, 06:04
  #91
Medlem
Rösle.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback