2007-05-01, 03:12
Jag har på senare tid märkt en riktigt jobbig grej. Jag blandar extremt lätt ihop drömmar verkligheten och mina egna fantasier. Jag har en väldigt livlig fantasi och kan ofta drömma mig iväg lite. Många skulle nog se mig som en dagdrömmare. En annan sak är att jag går mycket i sömnen och kan lätt vakna upp någon annanstans än i min säng. ett exempel är att jag gick och la mig sent, kl 03 ringde en kompis och bad mig komma och träffa honom utomhus men jag tackade nej och somnade om. Sen drömde jag att jag faktiskt gick till honom och vi hade kul och sen gick jag hem och sov igen. Sen vaknade jag av att jag stod i hallen med skorna på(jag hade inte varit ute). Sen kändes allt helt verkligt och jag låg och tänkte på det som hänt. tog flera timmar innan jag kom på att jag sovit hela natten. Ibland blandar jag också ihop mina fantasier eller dagdrömmar med verkligheten, om jag t.ex. sitter och funderar ut några bilder som jag ska ta och verkligen ser dom framför mig kan jag när jag kommer och försöker ladda över dom från kameran märka att jag aldrig tagit dom. Flera gånger har jag vaknat upp t.ex. sittandes i datastolen och har loggat in på datorn och en gång försökte jag gå ut från lägenheten i sömnen men min syster stoppade mig. Det är svårt att förklara men det börjar verkligen bli ett problem. Jag vet inte riktigt vilka sorts svar jag vill ha, vill mest veta om någon vet om detta är något normalt eller farligt.
Kom på en till sak, jag har flera gånger vaknat upp utan en aning vad jag gjort kvällen innan, har absolut ingen aning om att jag har haft vissa konversationer med folk även när dom påminner mig. det är som bitar att mitt minne försvinner under natten.
Kom på en till sak, jag har flera gånger vaknat upp utan en aning vad jag gjort kvällen innan, har absolut ingen aning om att jag har haft vissa konversationer med folk även när dom påminner mig. det är som bitar att mitt minne försvinner under natten.