Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2007-07-29, 03:36
  #61
Medlem
Chickenkillers avatar
Spelade DE för länge sedan. Tyckte faktiskt att det var ett RIKTIGT bra lir, dock så var jag på den tiden aldeles för otålig för det, fastnade på Hong-Kong banan och orkade inte spela mer...jag vet att det låter jävligt slappt men det första jag ska göra när jag skrivit klart dehär inlägget är faktiskt att tanka skiten (tappat bort min CD) och lira igenom det.

Kan komma med utförligare komentar sedan.

Edit: jag tror faktiskt aldrig att jag riktigt fattat hur man ska utala deus ex...som det låter eller?
Citera
2007-07-30, 12:58
  #62
Medlem
Philliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chickenkiller
Spelade DE för länge sedan. Tyckte faktiskt att det var ett RIKTIGT bra lir, dock så var jag på den tiden aldeles för otålig för det, fastnade på Hong-Kong banan och orkade inte spela mer...jag vet att det låter jävligt slappt men det första jag ska göra när jag skrivit klart dehär inlägget är faktiskt att tanka skiten (tappat bort min CD) och lira igenom det.

Kan komma med utförligare komentar sedan.

Edit: jag tror faktiskt aldrig att jag riktigt fattat hur man ska utala deus ex...som det låter eller?

en norrman såg att jag spelade deus ex. han hade också bara kommit till hong kong. jag fastnade där också först men sen så löste dte sig. satt i 7 timmar bara för att komma tillbaka till marknaden. var helt lost
Citera
2007-07-30, 15:11
  #63
Medlem
Chickenkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillis
en norrman såg att jag spelade deus ex. han hade också bara kommit till hong kong. jag fastnade där också först men sen så löste dte sig. satt i 7 timmar bara för att komma tillbaka till marknaden. var helt lost


Haha, nej jag fastnar i det där labbet och irrar bara runt, ska snart försöka mej på det uppdraget igen...
Citera
2007-07-30, 19:38
  #64
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chickenkiller
Edit: jag tror faktiskt aldrig att jag riktigt fattat hur man ska utala deus ex...som det låter eller?

Jag har alltid antagit att det uttalas De-us Ex.
Dock såg jag något tv-program för ett bra tag sedan där de uttalade det "Juice Ex"
Citera
2007-07-30, 19:46
  #65
Medlem
Pure Evils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Jag har alltid antagit att det uttalas De-us Ex.
Dock såg jag något tv-program för ett bra tag sedan där de uttalade det "Juice Ex"

Gör farsan min också. Annars tror jag att det är logiskt för engelsktalande människor att uttala det så. Men det är latin så jag antar att du har rätt.
Jag har alltid uttalat det så som du säger iaf.
Citera
2020-11-11, 19:44
  #66
Medlem
90taletskronas avatar
Eftersom NeverKnowsBest gjorde ett retrospektiv på Deus Ex serien tänkte jag att det kanske kunde vara kul att beskriva hur man får Deus Ex med Give Me Deus Ex och Kentie's launcher att lira på Linux via Steam utan buggar. Se Spoiler.


Fungerar felfritt och den irriterande musbuggen som gör att man inte kan vänsterklicka försvinner också. GMDX är lite annorlunda från vanilj och har balanserat om skills och augs och ändrat lite i kartorna och lagt till texturer och annat gått och smått. En sak jag gillar t.ex. är att strength aug som gör att man kan kasta tunga grejer blir en slags semipassiv grej. Lockpicking och Electronics blir lite billigare, men även inte lika kraftfulla. Hacking (fd. Computers) blir mer relevant att levla då vissa terminaler och datorer kräver högre nivå i skickligheten Man kan även ta perks på dessa skills. Rekomenderar det även för veteraner att köra igenom spelet på Realistic eftersom så mycket är annorlunda. T.ex. medibots och energybots har bara 2 charges, så man måste vara mer försiktig kring hur många träffar som landar på en och hur man använder sina augs. EVO suits och rustning förlorar bara durability ifall de förhindrar den skadan de är designade för att förhindra och kan laddas om med biocells vilket gör dem mycket mer användbara än tidigare också.
__________________
Senast redigerad av 90taletskrona 2020-11-11 kl. 19:52.
Citera
2020-11-11, 21:50
  #67
Medlem
Måste varit första spelet där man på ett verklighetstroget sätt kunde skita i vad det var meningen att man skulle göra, och sedan under intermissions känna skam. Typ "ofan, nä det är ju rätt dumt att mörda folk nu när du säger det".

Synd om dem som gillar spel och bara har fått växa upp med de risiga uppföljarna. Samma med HL. HL2 var ju inget värdelöst spel, men det blir ju skrattretande att jämföra det med HL.

Antar att alla nya medium har sin gyllene tid medans alla utforskar formatet. För PC var den nog tyvärr över någon gång vid millenieskiftet.
Citera
2020-11-11, 21:59
  #68
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
Måste varit första spelet där man på ett verklighetstroget sätt kunde skita i vad det var meningen att man skulle göra, och sedan under intermissions känna skam. Typ "ofan, nä det är ju rätt dumt att mörda folk nu när du säger det".

Synd om dem som gillar spel och bara har fått växa upp med de risiga uppföljarna. Samma med HL. HL2 var ju inget värdelöst spel, men det blir ju skrattretande att jämföra det med HL.

Antar att alla nya medium har sin gyllene tid. För PC var den nog tyvärr över någon gång vid millenieskiftet.

Ungefär när DOS blev omodernt kanske?
Själv anser jag att Lemmings är det bästa spelet för PC som någonsin har existerat!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lemmings

Kräver rätt lite av modern hårdvara, eftersom det är drygt 30 år gammalt, men fortfarande lika kul!

(Men kräver en 486 för att flyta på bra).
Citera
2020-11-11, 22:20
  #69
Medlem
EastClintfoods avatar
Jag gillade Deus Ex skarpt, men kunde ej klara av spelet då man hade nån korrupt fil mitt i spelet (piratkopia)

Spelade flera gånger om och spelet stängdes av varenda gång man nådde till en viss punkt. Hade ingen lust köpa original då ens studiebidrag räckte knappt till något (640kr)

Det måste ha varit minst 20 år sen.
Citera
2020-11-12, 01:07
  #70
Medlem
Fick demot från tidningen PC Gamer, det var tider det.
Citera
2020-11-12, 01:54
  #71
Medlem
Snapcounts avatar
Skulle sälja som smör, om det gjordes en remake..
Citera
2020-11-13, 08:36
  #72
Medlem
Väldigt mästerligt spel men vetefan... smaken är som baken, Diablo och Diablo 2:lod innehar fortfarande tronen som det bästa pc-spelen någonsin i mitt tycke. Svårt dock man var ju tonåring på den tiden och hade lite annan smak än idag.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback