2007-04-30, 16:15
Medlem
Antifrezes avatar
Hejsan

Jag har en dator som inte verkar fungerar som den skall... När jag sätter igång den så kommer den inte gång. Dvs den startar (fläktar och så .... och ström får den , för dvd brännaren fungerar att få ut och in) men den går som sagt inte gång, skärmen kommer inte igång.

Några frågor ställ dem så svarar jag .....
Citera
2007-04-30, 16:19
Medlem
Det är skärmen som inte går igång låter det som, den kanske har gett upp?
Citera
2007-04-30, 16:24
Medlem
Antifrezes avatar
skärmen fungerar . kopplade den till min laptop och den fuingerar fint , kan det vara grafikkortet som gett sig eller ? eller är de kanske kablarna och kontakterna mellan dem som inte fungerar ???
Citera
2007-04-30, 16:26
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Det är skärmen som inte går igång låter det som, den kanske har gett upp?

Behöver inte alls bero på det.

Kan lika gärna vara brist på strömtillförsel till moderkortet (nätagget kanske sjunger på sista versen?), eller grafikkortet som inte fungerar som det skall.

Har du nyligen byggt ihop datorn själv eller har den fungerat tidigare och det är först nu som du upplever problem?
Citera
2007-04-30, 22:51
Medlem
Antifrezes avatar
Datorn är ca 2 år gammal och den fungerarde strax innan jag bytte dvd brännare .... , låter som datorn startar men får inte de "pipet" som jag fick innan-.....
Citera
2007-04-30, 23:14
Medlem
Hum.. detta hände mig igår faktiskt efter att jag lirade Vanguard: Saga Of Heros så crasha hela skiten. När jag startade upp datorn kom jag fram till Windows XP laddninds screen. och efter de blev de totalt svart. Allt annat funka [Brännade, skärm, Grafikkort] men de som va felet va att en av mina HDD hade crashat också. Så jag koppla ur den och testade bara med min "friska" HDD och då funka de.

OM du har fler än 2 HDD så testa att starta om datorn med en urkopplad, funkar inte de, så testa den andra.

Funkar inte de, så ta en HDD som du VET fungerar och starta upp datorn med. Annars kan du alltid testa med att formatera eller låna en Polares HDHD så du vet att de inte e fel på ngt annat med din dator

// Yours New
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in