Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-22, 08:27
  #4237
Medlem
UT64s avatar
Jag hittade en pärla på text-tv idag:

Hälsningskonflikt

Som alla förstår så betyder det: Primitiv person från MENA som inte vill skaka hand med svensk.
Citera
2016-07-22, 08:32
  #4238
Medlem
soligts avatar
Att göra en Mp = Misslyckas med precis allt som står på agendan men får ändå vara med i finrummet.
Citera
2016-07-22, 09:39
  #4239
Medlem
Nu råkar jag inte ha några ord på lager för tillfället men känner att jag vill dela med mig av ett, för tråden, intressant youtube-klipp i vilket den frispråkige (numera bortgångne) komikern och samhällskritikern George Carlin tar upp detta - icke så nyuppfunna - fenomen, eufemismer (wiki-LÄNK).

Denna företeelse är ju, som ni i tråden känner till, ganska så aktuell i vår del av världen.

https://www.youtube.com/watch?v=hkhUivqzWv0 George Carlin - Political Correctness

edit:liten parentes bara, inlägget är tänkt att vara av upplysningskaraktär för nytillkomna tråddeltagare. En liten introduktion.
__________________
Senast redigerad av P-o-beln 2016-07-22 kl. 09:58.
Citera
2016-07-24, 08:08
  #4240
Medlem
-Förklaring till våldtäktsvågen "va inte ensam på konstiga ställen"
Konstiga ställen -Gothia Cup,svampskogen,Dansbandsfestivalen..

http://www.expressen.se/kvallsposten...kter-i-sommar/
Citera
2016-07-24, 17:47
  #4241
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Konstiga ställen

"Konstiga ställen" = platser där ickesvenskar kan förekomma.
Citera
2016-07-24, 20:30
  #4242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Förklaring till våldtäktsvågen "va inte ensam på konstiga ställen"
Konstiga ställen -Gothia Cup,svampskogen,Dansbandsfestivalen..

http://www.expressen.se/kvallsposten...kter-i-sommar/

Textpekoralet innehåller även denna passage: "– Att det sker nu beror delvis på tillgängligheten. Fler människor är ute och rör sig, säger experten Maria Bauer." Detta har väl skett i alla tider sedan samtliga i världen och Sverige nu levande föddes dvs det är varmare runt juli månad. Trotts detta har inte så mycket tidigare hamnat i media. Månne det bero på medialt fokus eller andra tristare orsaker.

Men vi har nog som du nämner en ny företeelse som introducerats denna sommar. Därför har vi det lite omvända men kanske osagda av Maria Bauer.

Beror på tillgängligheten = Beror på fler flyktingar som våldtar kvinnor som är tillgängliga att våldta.

Som vanligt kan fler uttryck härledas ur detta:

Tillgänglig = Kvinna som kan våldtas

Tillgänglig = Att våldta kvinnor


Börje Svensson fortsätter sedan att tramsa om att värmen, just i år 2016, tydligen bär med sig någon sorts afrodisiakum alternativt gör att, vissa, män känner sig nödgade att utöva maktmedlet våldtäkt.

"– Det kan säkert delvis ha med värmen och det fina sommarvädret att göra. Jag kan inte se det på ett annat sätt, säger han."

Annat sätt = Flyktingar och andra nytillströmmande gör det som traditionellt görs där det kommer från om inte kvinnor har ständig eskort av medföljande man/män.

Och därför även:

Annat sätt = I landet nyinflyttade flyktingar och invandrare som våldtar kvinnor därför att det är kvinnor

Annat sätt = våldtäkt

Annat sätt = gruppvåldtäkt
Citera
2016-07-25, 08:03
  #4243
Medlem
Om nu våldtäkterna beror på det fina vädret, är det ingen journalist som har kommit på att koppla våldtäkterna ihop med klimatförändringarna? Då slår man ju två flugor i en smäll så att säga.
Citera
2016-07-25, 08:06
  #4244
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abengoa
Om nu våldtäkterna beror på det fina vädret, är det ingen journalist som har kommit på att koppla våldtäkterna ihop med klimatförändringarna? Då slår man ju två flugor i en smäll så att säga.
"Sommarfrustration" kanske...
Citera
2016-07-25, 08:55
  #4245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
"Sommarfrustration" kanske...

Sommarfrustration kan utgöra spaningen framåt ty det är nog mest en tidsfråga innan detta uttryck används skarpt sas. (Eller det kanske redan har använts då min okunnighet i sådant fall får ursäktas.)

Under och efter sommaren 2016 skapar värmen sommarfrustrationer:

Sommarfrustration = Våldtäkt
Citera
2016-07-25, 10:00
  #4246
Medlem
Harold.Faltermeyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
"Sommarfrustration" kanske...



På god väg, men jag tror det behövs det där lilla extra där man skuldbelägger den inhemska befolkningen. "Utanförskapsfrustration" kanske?
Citera
2016-08-02, 12:14
  #4247
Medlem
Det har redan sagts tror jag men ändå (Svenskar = flyktingar, osv osv). I detta fall blir det istället lögner/trams genom de halvstora talen.

Rubriken:
"Cirka två miljoner svenskar kan inte simma." är ganska uppenbart fel eftersom de flesta inte är svenskar. Drunkningarna som sker allt oftare numera sker då nytillströmmade hoppar i vattnet och plötsligt inser att det inte är som att stå på landbacken.

Skattat är det definitivt så att per-capita infödd svensk respektive för per-capita invandrad skiljer sig simkunnigheten stort åt. Det hela blir skattningar men med insikten om att det inte handlar om 2000000 svenskt infödda som saknar simkunskaper. Det kanske möjligen kan vara någonstans runt 500000-700000 infödda svenskar som brister i simkunskaper då skillnaderna mellan stad och land numera blir allt tydligare. (Insikt om simkunnighet kan möjligen ha tynat bort något bland i storstadsmiljöer)

Trots detta alltså:

Ungefär 2000000 = Ungefär 500000

Algebra kan då ge följande:

Ungefär 20 = Ungefär 5

Eller:

20 = 5


Om man så vill ett naturvetenskapligt mått på felet i propaganda. I detta fall alltså 4.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/oka...a-bland-vuxna/
__________________
Senast redigerad av precidio 2016-08-02 kl. 12:17.
Citera
2016-08-02, 13:29
  #4248
Medlem
UT64s avatar
Hörde en bra på radion häromdagen:

Könskorrigering

På vanlig svenska betyder det: Mentalpatient som vill att skattebetalarna skall
bekosta hans eller hennes perversa dröm om att "byta" kön.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback