Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-29, 13:20
  #1
Medlem
hej jag är rätt ny när de gäller ubuntu. Och nu har ja uppgraderat till 7.04 feisty fawn. Och när ja uppgraderat så la beryl's o metacity fönsterhanterare av. Så ingen av dom funkar tyvärr.. Vet ngn hur man kan avinstallera beryl o instllera nytt från början eller om de går o uppgradera beryl på ngt sätt?
Citera
2007-04-29, 19:07
  #2
Moderator
rancors avatar
Har du kontrollerat så att du kör hårdvaruaccelererad grafik?
Citera
2007-04-29, 20:29
  #3
Medlem
Zimlys avatar
Någon som kanske kan förklara hur man installerar XGL/Beryl på Ubuntu 7.04?
Har bara installerat de på 6.10 versionen, men kanske är samma till 7:an?

//Zimly
Citera
2007-04-29, 22:46
  #4
Moderator
rancors avatar
Här finns för de senaste versionerna av Ubuntu samt de flesta större distar

http://wiki.beryl-project.org/wiki/I...eryl_on_Ubuntu
Citera
2007-04-29, 23:18
  #5
Medlem
blueCommands avatar
Till TS: Startar du det med "beryl" eller "beryl-manager"? Det skall startas med "beryl-manager" då emerald och sådana måste laddas, vilket manager tar hand om.
Citera
2007-04-29, 23:28
  #6
Medlem
hm nej inte kollat de men de funkade fint fint på edgy men nu på fawn så funkar de mesta i beryl.. och beryl startas när ja startar ubuntu o loggat in. "autostart". o senhar ja testat stänga av de o starta igen o även testat o starta bara emereald separat
Citera
2007-04-30, 00:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kricko5
hm nej inte kollat de men de funkade fint fint på edgy men nu på fawn så funkar de mesta i beryl.. och beryl startas när ja startar ubuntu o loggat in. "autostart". o senhar ja testat stänga av de o starta igen o även testat o starta bara emereald separat


Hade nyligen exakt samma problem, vad har du för grafikkort? har du ATI så kör XGL. Finns en bra howto på deras hemsida för XGL ati i feisty. Och om du får whitecube-buggen, så ta det lugnt då är du nära lösningen =)
Citera
2007-04-30, 06:55
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zimly
Någon som kanske kan förklara hur man installerar XGL/Beryl på Ubuntu 7.04?
Har bara installerat de på 6.10 versionen, men kanske är samma till 7:an?

//Zimly
Nvidia drivrutiner samt beryl:
http://ubuntu-se.org/drupal/?q=node/162
Citera
2007-04-30, 15:30
  #9
Medlem
jag har nvidia o själva kuben o allt annat funkar fint fint för mig men inte fönster hanteraren . De bästa e nog om man kan avinstallera beryl helt o sen slänga in de igen
Citera
2007-05-01, 13:43
  #10
Medlem
Nu lyckades jag äntligen fixa de. va bara o slänga ut beryl totalt o sen slänga in nyaste drivrutinerna till nvidia o sen in med beryl igen tack för hjälpen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback