Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-28, 11:59
  #1
Medlem
Ges seriemagasinet ut fortfarande? Eller någon annan riktig serietidning (alltså svartvit)? Förutom X9
Citera
2007-05-08, 17:30
  #2
Medlem
fistedsisters avatar
Seriemagasinet blev tyvärr nerlagd för drygt 10 år sedan. Agent X9 är däremot still going strong.
Citera
2007-05-09, 09:32
  #3
Avstängd
cruelsteins avatar
Seriemagasinet var ju en av de stora tidningarna som man aldrig trodde skulle försvinna. Under 70-talet läste väl alla grabbar den?

Det finns nog inte längre någon marknad för svartvita deckare med fokus på dialog. Trist...
Citera
2016-11-14, 22:27
  #4
Medlem
Gillade verkligen den, läste med förtjusning Kerry Drake och Mike Nomad, fick tag på mängder med sammanhängande nr från 70-talet runt 82-83 och hade världens läsfest, oftast var det fortsättningsserier så fortsättningen fanns ju med.

Kände en hel del människor i villor med utflugna barn och de lämnade drivor med serietidningar efter sig som lånades ut till mig, ibland fick jag 10 Tempopåsar med bara serietidningar i.

Sedan fanns konteinrarna på skolgårdarna där man slängde gamla tidningar, och det var rena skattkistorna.
Hade även en släkting som hade en kiosk och jag fick högar med icke sålda serietidningar som lagts på hög under 20 års tid.

Fantastiska tider var det åren 1975-1981, jag hade tillslut 30 banankartonger med serietidningar och album i förrådet.
Citera
2016-11-22, 00:02
  #5
Medlem
Kongruensbojds avatar
Insändarsidorna var något speciellt i denna tidning. Ofta extrema åsikter från alla möjliga håll och kanter.
Citera
2016-11-22, 04:46
  #6
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Insändarsidorna var något speciellt i denna tidning. Ofta extrema åsikter från alla möjliga håll och kanter.

1980-talets Facebook!

(FB) Insändarsidorna i gamla serietidningar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback