Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-04-27, 19:19
  #1
Avstängd
Finnvedings avatar
Check it out:
http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=224029

Skrattretande. De gamla moderaterna var just moderata. Nu pågår ett flyktingkramande utan like. Jag har inget förtroende för Reinfeldt; allt är röstfiske. Men jag tror inte att toppen har rötterna med sig. Eller?
Citera
2007-04-27, 19:25
  #2
Medlem
johanbtks avatar
Här är bakgrunden:

http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=223866
Citera
2007-04-27, 19:29
  #3
Medlem
HerrSeriöss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnveding
Check it out:
http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=224029

Skrattretande. De gamla moderaterna var just moderata. Nu pågår ett flyktingkramande utan like. Jag har inget förtroende för Reinfeldt; allt är röstfiske. Men jag tror inte att toppen har rötterna med sig. Eller?

Ehh... Vad är det du vill diskutera?
Citera
2007-04-27, 19:30
  #4
Medlem
Den mannen får vara min idol för en dag eller två
Detta var nog det bästa/roligaste jag läst på länge med tanke på det åsiktsklimatet i Sverige:

Citat:
– Det finns en fråga som jag delar med Sverigedemokraterna och det är deras flykting- och invandrarpolitik. Men jag kommer inte att lämna partiet, säger Michael Zand (m) till HP.

Den enda fråga han delar åsikt med SD är just den frågan som alla andra ser som problemet med SD, helt underbart uttalande
Citera
2007-04-27, 19:32
  #5
Avstängd
Finnvedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSeriös
Ehh... Vad är det du vill diskutera?

Fattar du inte det, din oseriösa jävel?
Citera
2007-04-27, 19:34
  #6
Medlem
Wittgensteins avatar
Det finns alltså fortfarande folk som fortfarande på allvar tror att högern inte är flyktingkramare?
Citera
2007-04-27, 19:36
  #7
Avstängd
Finnvedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Det finns alltså fortfarande folk som fortfarande på allvar tror att högern inte är flyktingkramare?

Du har en skön avatar, men för övrigt förvirrar du mig.
Citera
2007-04-27, 19:42
  #8
Medlem
RoscoTanners avatar
Det sjuka är att följande uttalande anses vara kontroversiellt.

Citat:
– Sverige har tagit emot alltför många invandrare på för kort tid, och endast en bråkdel har varit flyktingar, sade Michael Zand bland annat.

Det är ju 100% sant och alla partier håller med om det. Alla vet ju att integrations- och invandringspolitiken är ett stort haveri och uppenbarligen måste det då betyda att vi tagit emot fler än vad vi klarat av på denna tid. Detta oavsett om haveriet beror på svenskars rasism eller andra mer realistiska förklaringar så är det fakta. Tydligen får man bara inte säga det i klarspråk i politikerkretsar.
Citera
2007-04-27, 19:43
  #9
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnveding
Du har en skön avatar, men för övrigt förvirrar du mig.

Jag har feber.
Citera
2007-04-27, 19:45
  #10
Avstängd
Finnvedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Jag har feber.

Krya på dig, broder.
Citera
2007-04-27, 19:50
  #11
Medlem
Daineas avatar
Det är inget unikt för (m), jag är övertygad att vi har förtroendevalda med precis samma åsikter i (s) eller i valfritt riksdagsparti för del sakens skull...
Citera
2007-04-27, 19:52
  #12
Avstängd
Finnvedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Det är inget unikt för (m), jag är övertygad att vi har förtroendevalda med precis samma åsikter i (s) eller i valfritt riksdagsparti för del sakens skull...

Exakt! Hyckleriet!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback