Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2007-04-28, 01:11
  #25
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikb82
"min" banderoll ju (var med och gjorde den) Den kommer fö vara med i år igen.
info om Liberalernas första maj tåg kan fås via PM.
Ja tack - men bara ni inte är ett pedofilparti som tycker om Caine...
Citera
2007-04-28, 03:08
  #26
Medlem
Guinnesss avatar
Jag tycker att facklig information passar alldeles utmärkt på en arbetsplats.

Citat:
Ursprungligen postat av Skrupelfri Knöl
Jag anser att det är en förbannad mänsklig rättighet att slippa politisk propaganda på arbetsplatsen, så jag offrade 20 minuter av min dyrbara tid på att gå runt i huset och riva ner dem.
Typiskt högerbrölare. Istället för att kontra genom att sätta upp en egen affisch med ett eget politiskt budskap så sliter man ner motståndarens. Och varför sökte du inte upp personen bakom affischeringen för att försöka föra en diskussion, om jag får ta och fråga? Ynkligt och skrattretande.

Och vad fan är syftet med den här tråden överhuvudtaget? Att dina "högerbröder" ska klappa dig på axeln pga. din "hjältemodiga" insats? Tss...

Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Dock är det väl inte sådär speciellt vanligt att högerpartierna smutsar ner överallt med propaganda...
Skitsnack...

Innan det senaste valet så såg min arbetsplats ut som en pappersåtervinningscentral tack vare all propaganda från högerkanten, framförallt från MUF. Vet inte hur många "samma kommunister nu som då..."-affischer (där man jämförde Lars Ohly med Josef Stalin, Mao Zedong m.fl.) som satts upp på väggar och anslagstavlor. 9 av 10 affischer innehöll dessutom ingen information om högerpartiernas politik, utan enbart löjeväckande och dåligt uppbyggd skrämselpropaganda.
Citera
2007-04-28, 05:58
  #27
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guinness
Jag tycker att facklig information passar alldeles utmärkt på en arbetsplats.
Om du hade klarat av att läsa så hade du sett att det inte finns några LO-medlemmar på min arbetsplats. Varför ska LO informera på en arbetsplats där de inte har några medlemmar? Detta var m.a.o. inte facklig information utan partipolitisk.
Citat:
Ursprungligen postat av Guinness
Typiskt högerbrölare.
Det tar jag som en komplimang. Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av Guinness
Istället för att kontra genom att sätta upp en egen affisch med ett eget politiskt budskap så sliter man ner motståndarens.
Varför skulle jag? Jag är inte medlem av något parti och jag har inget politiskt budskap som jag anser att mina kolleger ska behöva ta del av. Jag anser att arbetsplatser skall vara fredade från partipolitisk affischering.
Citat:
Ursprungligen postat av Guinness
Och varför sökte du inte upp personen bakom affischeringen för att försöka föra en diskussion, om jag får ta och fråga? Ynkligt och skrattretande.
För det första: Hur ska jag kunna veta vem av ca 1.500 personer som låg bakom affischeringen?
För det andra: Du är dåligt insatt i hur tillsättningen av tjänster fungerar inom offentlig förvaltning. Som jag redan har berättat får vi med jämna mellanrum ta hand om partimänniskor som av en eller annan anledning behöver en trygg reträttpost med fin titel och hög lön. Dessa människor har fortfarande starka kopplingar till det parti som med alarmerande regelbundenhet sitter vid makten. Låt oss ponera att det exempelvis var den nyligen utnämnde avdelningschefen som själv satte upp, eller beordrade någon annan att sätta upp affischerna. Inte helt otroligt, eftersom vederbörande har alltid ett s-märke på rockslaget. Betänk nu också att det är maffian vi har att göra med här. Tror du på fullt allvar att det går att få en person som är i stånd att bombardera en offentlig arbetsplats med partipropagande, och som har varit med i rörelsen sedan modersmjölken, att förstå det felaktiga i handlandet? Självklart inte. Partipropaganda är hans bread and butter och att andra kan vara av avvikande åsikt finns inte i hans värld. Jag skulle i hans ögon framstå som en regelrätt nazist, denna information skulle troligtvis sippra vidare i partiorganisationen, och när hans parti efter nästa val åter har kommit till makten skulle mina fortsatta karriärmöjligheter inom förvaltningen vara rökta. Det här är inte paranoia, det är den verklighet man lever med som tjänsteman inom den "opolitiska" offentliga förvaltningen.
Citat:
Ursprungligen postat av Guinness
Och vad fan är syftet med den här tråden överhuvudtaget? Att dina "högerbröder" ska klappa dig på axeln pga. din "hjältemodiga" insats? Tss...
Syftet var att jag ville få skrika ur mig min enorma frustration över att maffian år 2007 fortfarande är så inrotad i samhället att de anser sig ha rätt att behandla anslagstavlor på en opolitisk offentlig förvaltning som sina partimegafoner.
Citera
2007-04-28, 09:18
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakesky
Men släng skiten då!
Ska det vara så jävla svårt.

/Per

Ptja, därför att det kanske tar mer tid att slänga än att bara gå därifrån? Och sen så förekommer det ju inte bara på EN anslagstavla. Har varken ork/tid att bry mig om det, tänkte bara påpeka att det inte bara handlar om SAP på andra ställen
Citera
2007-04-28, 16:49
  #29
Medlem
RödPartisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Dock är det väl inte sådär speciellt vanligt att högerpartierna smutsar ner överallt med propaganda...

Dom är fan värst, men skillnaden är att dom köper upp alla stora reklamplatser och sätter upp sin skit. Aldrig att en MUF:are skulle "smutsa" ner sina händer med att sätta upp affisher.
Citera
2007-04-29, 00:28
  #30
Medlem
Guinnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrupelfri Knöl
Om du hade klarat av att läsa så hade du sett att det inte finns några LO-medlemmar på min arbetsplats. Varför ska LO informera på en arbetsplats där de inte har några medlemmar? Detta var m.a.o. inte facklig information utan partipolitisk.
En manifestation mot nedskärandet av A-kassan bör ändå ligga i SACO- och TCO-medlemmars intresse.

Citat:
Ursprungligen postat av Skrupelfri Knöl
Det tar jag som en komplimang. Tack!
Ingen orsak.

Citat:
Ursprungligen postat av Skrupelfri Knöl
Varför skulle jag? Jag är inte medlem av något parti och jag har inget politiskt budskap som jag anser att mina kolleger ska behöva ta del av. Jag anser att arbetsplatser skall vara fredade från partipolitisk affischering.
Hurvida partipolitisk affischering torde vara upp till företagets ägare att avgöra. I det kapitalistiska samhället så existerar det inte någon demokrati på arbetsplatserna.
Citera
2007-04-29, 00:33
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guinness
Hurvida partipolitisk affischering torde vara upp till företagets ägare att avgöra. I det kapitalistiska samhället så existerar det inte någon demokrati på arbetsplatserna.

Är det verkligen vad lagen säger? Jag tror knappast att det är tillåtet att utsätta anställda för partipolitisk propaganda hursomhelst. I vilket fall torde knappast vänstern va dom som skulle tjäna på det om det vore tillåtet.

En reellt fungerande demokrati förutsätter, som vänstern annars ofta är pigg på att påpeka, att alla parter har lika chanser - inte bara formellt, utan också reellt. Det har bl a varit ett argument för presstödet - det ska finnas tidningar i alla färger på varje ort.

Att frångå denna princip när den för en gångs skull missgynnar en själv är hyckleri.
Citera
2007-04-29, 08:54
  #32
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guinness
En manifestation mot nedskärandet av A-kassan bör ändå ligga i SACO- och TCO-medlemmars intresse.
Det är möjligt att en handfull vilseledda SACO- och TCO-medlemmar gör den analysen, men vad spelar det för roll i det här sammanhanget? Det finns säkert några SACO- och TCO-medlemmar som tycker att en slutlig lösning av judefrågan ligger i deras intresse, men det berättigar inte NRP att sätta upp affischer på våra anslagstavlor. Det här med protesten mot neddragning av statligt subventionerade bidrag, förlåt a-kassen, var dessutom bara ett lockbete för att få folk att gå med i SAP:s förstamajtåg. Jag tvivlar på att SACO och TCO - som liksom LO har en majoritet av medlemmar som INTE röstar på SAP - skulle våga tåga tillsammans med detta parti. Även om det säkert kliar i fingrarna på somliga företrädare.
Citat:
Ursprungligen postat av Guinness
Hurvida partipolitisk affischering torde vara upp till företagets ägare att avgöra. I det kapitalistiska samhället så existerar det inte någon demokrati på arbetsplatserna.
Som jag redan har skrivit ett antal gånger är det inte ett företag utan en offentlig förvaltning. Vi lyder under en politisk nämnd (f.n. med borgerlig majoritet) och tar fram beslutsunderlag till denna. Att vår organisation till sin natur måste vara partipolitiskt obunden säger sig självt, och det brukar respekteras av alla utom de personer som sedan modersmjölken fått lära sig att sätta likhetstecken mellan SAP/LO och samhället.
Citera
2007-04-30, 09:35
  #33
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Apropå affischer. Den här propagandaaffischen tyckte jag var lite gullig.

http://www.socialdemokraterna.se/ima..._____250_0.gif

Det är alltid lika roligt när obildade dumhuvuden ofrivilligt bekräftar alla fördomar man har mot dem. Hur vore det om de tog och anlitade en professionell korrekturläsare nästa gång, helst en som klarar av att hantera sådana här oerhört komplicerade saker som användningen av "dem" och "de"...
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback