Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2007-04-27, 11:44
  #25
Medlem
duros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraxpelax
Det här var ju bara riktigt riktigt korkat! Ingen är tvingad att konsumera NÅGONTING, och då kan man sänka lönen hursomhelst, och alla är lika glada för det.

Näh, det här stinker av inbilsk överklassidioti typ:

- Vah, har folket inget BRÖD? Då får de väl äta KAKOR!


Mat behöver man för att överleva, inte snus.
Citera
2007-04-27, 14:12
  #26
Medlem
Tjennstroums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraxpelax
De nordiska länderna kännetecknas alla av:

1. hög ekonomisk tillväxt

2. högt skattetryck
Fel, Island har lågt skattetryck, plattskatt, man har privatiserat statliga företag, men ändå så har man en hög ekonomisk tillväxt och man har blivit ett av de allra mest välmående länderna i världen. Läskigt va?
Citera
2007-04-28, 01:08
  #27
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraxpelax
den RIKE har rätt att lata sig, den FATTIGE skall veta hut och slita ont.
Ja, visst är det härligt.
Jag är inte bara ung, extremt smart, rik och vältränad – jag är också snuskigt rik, moderat och en direktörsson också. Vill du höra det lustigaste? Jag – som dirreson – är också direktör och anställer inte idioter (dvs sådana som du – så du kan kraxa om vilken teoretisk marxism som du vill, du är ändå en tårta – för jag är ändock en Doktor i det ämnet. Och. Nej. Jag behöver inte anställa fler idioter just idag.
Citera
2007-04-28, 01:31
  #28
Avstängd
Roger Perssons avatar
Kraxpelax; bara för att Du påstår något så innebär inte det att det är sant. Hela Din inledningspost är fullsmockad av trams och spekulationer. Du verkar vara en vänstervriden åsna som fortfarande inte kommit över att vänsterkartellen tappade valet i höstas.

Ynkedom...

// Roger P.
Citera
2007-04-28, 01:38
  #29
Medlem
Raouls avatar
Oj, jag glömde att erkänna att jag föddes som mångmiljonär!
Nu kan jag och Roger dra hem och dricka grogg!!!!!!

Inte för att jag vill vara näsvis, men hörru kraxpelax; min katt är ju rikare än du?
Citera
2007-04-28, 06:41
  #30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kraxpelax
Nå, den som lever får se.

Vi lever och vi har fått sett. Det du fruktar har redan hänt eftersom politikerföraktet är mycket stort och alltjämt i tilltagande. Nu när det blir allt tydligare att inte heller alliansen är nåt annat än en sosselight-regering så kommer utvecklingen leda mot politisk extremismprofilering och ytterlighetspartier kommer vinna demokratisk mark. Men jag tillhör dom som håller på alliansen och vill inte se någon nyliberal marknadsekonomisk tutaochkör-politik, dvs en sådan politik som många "renläriga" moderater förespråkar utan är glad och nöjd med Reinfeldts omorientering av partiet.

Jag fick världens största grundavdrag i årets deklaration. Som den låginkomsttagare jag är. 26000kr! Tack så mycket Borg och dom nya moderaterna.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback