Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-27, 02:07
  #1
Medlem
xallos avatar
Jag måste bara få ge ett exempel på den begränsade förmåga att tänka vissa utav våra medmänniskor besitter! Jag är iof trött och småfull nu (afterworken drog ut på tiden)men jag kan ändå se storartad humor i detta.
.
Jag saxar ur ett annat forum där jag hade en liten argumentation med en "nisse":


Solidaritet


Inlagt av: xallo, 27/4 00:48

Tydligen så är solidaritet något man bara applicerar i de egna leden, här har vi en man som uppenbarligen gått arbetslös i över ett år och nu fått ett välbetalt jobb. Varför inte glädjas åt det, det drabbar ingen utav er, det är ingen som stjäl era pengar eller sparkar på någon som ligger ned! Var ligger taket för er solidaritet? Vid 20.000? 25.000? Avundsjuka är vad det handlar om, ett gäng obildade låglönetölpar som inte kan unna någon annan framgång utan att gapa om orättvisor!


svar till xallo


Inlagt av: Nisse, 27/4 00:59

Din sk solidaritet ger jag inte mycket för.
Slå upp ordet solidaritet,och se om det stämmer med den politik som Alliansen för.


svar till nisse

Inlagt av: xallo, 27/4 01:05

Nisse lille vän, det är ju din solidaritet jag pratar om, inte min. Är det månne lite klurigt det här med läsförståelse eller var min tes mitt i prick, Eran så kallade "solidaritet" sträcker sig inte utanför den egna sfären? Jag menar, det kan ju liksom inte vara synd om någon som inte röstar vänster, eller hur?


xall


Inlagt av: Nisse, 27/4 01:10

Din människosyn är lika låg.
Översittare har jag inte mycket för.



Inlagt av: xallo, 27/4 01:18

Uppenbarligen så blev frågan för svår att svara på, men det borde jag ju ha förstått, my bad! I övrigt så vet du absolut ingenting om min människosyn så det vore bättre om du uttalade dig om saker du faktiskt vet något om!

Översitteri är ett ord bland vänstern som är nästan lika utslitet som ordet solidaritet och det bär ungefär lika mycket tyngd när det uttalas med "kluven" tunga!



xallo,


Inlagt av: Nisse, 27/4 01:24

Är jag vänsteranhängare?
Känner Du mig?
Hörrudu tänk innan Du skriver.
I din värld så är allt svart eller vit....eller.

Jag lovar Dig livet kommer att göra dig ödmjukare.


Makalöst på min ära! "Hörrudu tänk innan du skriver" nisse anklagar mig för att ha förutfattade meningar och ger mig bannor för att jag generaliserar men har samtidigt inga större problem att kalla mig översittare och klanka ned på min människosyn utan att veta ett smack om vem jag är.


Blir man dum utav att vara sosse eller blir man sosse för att man är dum?
Citera
2007-04-27, 02:17
  #2
Medlem
Människor är sådana, bäste herr Xallo.

Det komiska är att något människor drar till med när dom inte kan svara är "I din värld är allt svart eller vitt"; för dom ignorerar helt alla faktum. Om jag ser gråskalor, eller svart och vitt. Det är ju mina åsikter. Det komiska kommer i när dom själva menar att dom skulle kunna analysera objektivt; men i slutändan när dom lagstiftar och driver igenom sina åsikter så gör dom ju sina egna åsikter till vita; dvs "rätt".

Människor är sannerligen patetiska.
Citera
2007-04-27, 02:23
  #3
Medlem
pastorns avatar
PI? Jag undrar om det inte är något för papperskorgen eller psykologi.
Citera
2007-04-27, 02:34
  #4
Avstängd
Roger Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse
Inlagt av: Nisse, 27/4 00:59

Din sk solidaritet ger jag inte mycket för.
Slå upp ordet solidaritet,och se om det stämmer med den politik som Alliansen för.


Citat:
Ursprungligen postat av Nisse
Inlagt av: Nisse, 27/4 01:10

Din människosyn är lika låg.
Översittare har jag inte mycket för.
Nisse verkar inte ge mycket för nånting. Han framstår onekligen som en ganska missnöjd person.


Citat:
Ursprungligen postat av Nisse
Inlagt av: Nisse, 27/4 01:24

Är jag vänsteranhängare?
Känner Du mig?
Hörrudu tänk innan Du skriver.
Först sågar han Dig vid fotknölarna för Din syn på människor och solidaritet, sen kallar han Dig översittare. Slutligen ber han Dig att tänka efter innan Du skriver några påståenden om honom som inte är sanna.

Karln verkar totalt sakna självinsikt. Alternativ två är att han helt sonika inte är på det klara med vad han själv tycker i olika frågor men att han håller på sossarna oavsett vad det gäller. Det målar in honom i ett hörn när han stöter på retoriskt skickliga högerdebattörer. Därför motsäger han sig själv och som en sista nödåtgärd så hackar han på Din "människosyn". Jag lutar själv åt alternativ två.


Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Blir man dum utav att vara sosse eller blir man sosse för att man är dum?
Man blir sosse för att man är dum i huvudet är det alternativ som är närmast sanningen. Vänstern i allmänhet och sossarna i synnerhet fungerar som en trål som fångar upp alla möjliga typer av människor. Vänsterns ideologiska svagheter gör att de flesta med någorlunda samhällsinriktad förståelse för inrikespolitiken snart hoppar över till den högra sidan av spelplanen. Kvar blir de dumma, de outbildade, de lågpresterande, de som inte begriper bättre, de som inte har någon egen åsikt, de avundsjuka, de lata och de som saknar ambitioner. Det är alltså mycket större chans att träffa på en träskalle om man debatterar med en vänstervurmare än om man debatterar med en höger-dito. "Nisse" är ganska typisk för sin sort. Jag skulle tippa på att hans utbildning är tveksam, hans ordförråd knapphändigt, hans förståelse för samhällets behov i stort är bristfällig och hans generella inriktning är att tycka att allt som inte gynnar honom själv är "för jävligt". Nisse är sosse. Nisse svor i soffan den 17:e september 2006. Nisse kommer alltid att vara missnöjd oavsett vad som händer eftersom gnället ligger i hans personlighet.

// Roger P.
Citera
2007-04-27, 09:03
  #5
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Vänstern i allmänhet och sossarna i synnerhet fungerar som en trål som fångar upp alla möjliga typer av människor. Vänsterns ideologiska svagheter gör att de flesta med någorlunda samhällsinriktad förståelse för inrikespolitiken snart hoppar över till den högra sidan av spelplanen. Kvar blir de dumma, de outbildade, de lågpresterande, de som inte begriper bättre, de som inte har någon egen åsikt, de avundsjuka, de lata och de som saknar ambitioner. Det är alltså mycket större chans att träffa på en träskalle om man debatterar med en vänstervurmare än om man debatterar med en höger-dito.
Det du skriver är en jävligt grym och hård beskrivning av sossar, det värsta är dock att du har rätt. Vet inte om man ska skratta eller gråta, gråta ligger aningen närmare till hands eftersom det du säger är så jävla tragiskt.
Citera
2007-04-27, 09:12
  #6
Medlem
Hompos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Man blir sosse för att man är dum i huvudet är det alternativ som är närmast sanningen. Vänstern i allmänhet och sossarna i synnerhet fungerar som en trål som fångar upp alla möjliga typer av människor. Vänsterns ideologiska svagheter gör att de flesta med någorlunda samhällsinriktad förståelse för inrikespolitiken snart hoppar över till den högra sidan av spelplanen. Kvar blir de dumma, de outbildade, de lågpresterande, de som inte begriper bättre, de som inte har någon egen åsikt, de avundsjuka, de lata och de som saknar ambitioner. Det är alltså mycket större chans att träffa på en träskalle om man debatterar med en vänstervurmare än om man debatterar med en höger-dito. "Nisse" är ganska typisk för sin sort. Jag skulle tippa på att hans utbildning är tveksam, hans ordförråd knapphändigt, hans förståelse för samhällets behov i stort är bristfällig och hans generella inriktning är att tycka att allt som inte gynnar honom själv är "för jävligt". Nisse är sosse. Nisse svor i soffan den 17:e september 2006. Nisse kommer alltid att vara missnöjd oavsett vad som händer eftersom gnället ligger i hans personlighet.

// Roger P.

Mycket målande bild av vänster. Men jag skulle vilja lägga till - Vänstern i Sverige.

Jag är av åsikten att det finns gråa nyanser mellan vänster och höger. Jag är visserligen inte insatt i USAs politik men tror jag skulle rösta på demokraterna om jag bodde i USA.

Problemet är nog att Sverige är så extremt vänsterindoktrinerat...
Citera
2007-04-27, 10:11
  #7
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Vänsterns ideologiska svagheter gör att de flesta med någorlunda samhällsinriktad förståelse för inrikespolitiken snart hoppar över till den högra sidan av spelplanen. Kvar blir de dumma, de outbildade, de lågpresterande, de som inte begriper bättre, de som inte har någon egen åsikt, de avundsjuka, de lata och de som saknar ambitioner.
Underbart! Det där citatet tror jag att jag ska trycka på en t-shirt!
Citera
2007-04-27, 14:16
  #8
Medlem
MunchenCallings avatar
Därför har jag slutat debattera med vänsteridioter över nätet. Hopplöst släkte.
Citera
2007-04-27, 14:48
  #9
Medlem
ubersantas avatar
Jag hijackar denna tråden eftersom detta faktiskt också handlar om "Sosseretorik".

Dagens ledare i SvD behandlar just detta ämne på ett eminent sätt

http://www.svd.se/dynamiskt/ledare/did_15265605.asp

När vänstern var vid makten lät det så här:
Citat:
Då har vi backat bandet till våren 2005. Den av socialdemokraterna, väns*tern och miljö*partiet gemensamt framvärkta budgetpropositionen utlovar krafttag mot bidragsfusket (prop 2004/05:100 s. 38 ff).

I Ekots lördagsintervju någon månad tidigare (26/2) är finansminister Pär Nuder inne på samma spår. För att effektivare komma åt bidragsfusket och få fuskarna fällda i domstol argumenterar Nuder länge och väl för att det behövs en särskild lag mot bidragsfusk som även krimina*liserar oaktsamhet.

När alliansen sitter vid makten låter det så här från exakt samma personer som två år tidigare hyllade detta förslaget:
Citat:
Fast det var då det. Idag är socialdemokraterna, vänstern och miljöpartiet i opposition och deras enda glädje*ämne tycks vara att mopsa sig mot alliansregeringen. Alla tre yrkar därför demonstrativt avslag på regeringens bidragsbrottslag. Alltså den lag som de själv tog initiativet till i syfte att upprätthålla folks förtroende för välfärdssystemet och ge polis och åklagare vassare vapen att ingripa mot bidragsfusk.

Helt jävla otroligt. Detta om något borde väl få upp ögonen hos folk. Sån jävla sandlådementalitet över hela.

Pelle 5 år gammal:
- Jag tycker om vaniljglass

Sen kommer Fia 5 år gammal, Pelles ovän, och sätter sig i sandlådan
- Jag tycker också om vaniljglass

- Fy fan vad löjligt med vaniljglass, alla som tycker om vaniljglass är idioter, säger Pelle och äter en fet snorkråka som han precis lyckats pilla ur näsan
Citera
2007-04-27, 14:54
  #10
Medlem
pöbelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Jag hijackar denna tråden eftersom detta faktiskt också handlar om "Sosseretorik".

Dagens ledare i SvD behandlar just detta ämne på ett eminent sätt

http://www.svd.se/dynamiskt/ledare/did_15265605.asp

När vänstern var vid makten lät det så här:


När alliansen sitter vid makten låter det så här från exakt samma personer som två år tidigare hyllade detta förslaget:


Helt jävla otroligt. Detta om något borde väl få upp ögonen hos folk. Sån jävla sandlådementalitet över hela.

Pelle 5 år gammal:
- Jag tycker om vaniljglass

Sen kommer Fia 5 år gammal, Pelles ovän, och sätter sig i sandlådan
- Jag tycker också om vaniljglass

- Fy fan vad löjligt med vaniljglass, alla som tycker om vaniljglass är idioter, säger Pelle och äter en fet snorkråka som han precis lyckats pilla ur näsan


Det är ett systemfel i den partipolitiska demokratin som gör sig synligt.
Citera
2007-04-27, 15:01
  #11
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Jag hijackar denna tråden eftersom detta faktiskt också handlar om "Sosseretorik".

Dagens ledare i SvD behandlar just detta ämne på ett eminent sätt

http://www.svd.se/dynamiskt/ledare/did_15265605.asp

När vänstern var vid makten lät det så här:


När alliansen sitter vid makten låter det så här från exakt samma personer som två år tidigare hyllade detta förslaget:


Helt jävla otroligt. Detta om något borde väl få upp ögonen hos folk. Sån jävla sandlådementalitet över hela.

Pelle 5 år gammal:
- Jag tycker om vaniljglass

Sen kommer Fia 5 år gammal, Pelles ovän, och sätter sig i sandlådan
- Jag tycker också om vaniljglass

- Fy fan vad löjligt med vaniljglass, alla som tycker om vaniljglass är idioter, säger Pelle och äter en fet snorkråka som han precis lyckats pilla ur näsan
Samma sak gäller förslaget om utökad rätt till elektronisk övervakning som
Thomas Bodström lade fram. När det var sossarna som lade förslaget så
var det tyst från vänstern, när sedan Oselberg lägger fram ett liknande förslag efter valet så blir det ett ramaskri. Allt handlar om vilka som lägger förslaget inte hur bra eller dåligt det är...Hycklare!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback