Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-07, 11:59
  #205
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Det bästa vore ju om microsoft, sony och nintendo gick samman och utvecklade EN konsol som man kan spela alla spel på, och enbart konkurrerade om att utveckla de bästa spelen. Att man måste ha 3 konsoler+en pc för att spela alla spel är ju vansinne, vem fan skulle acceptera att ha 3 dvd spelare för att kunna se alla filmer?

Huh, vilken mardröm. En enda konsoll och ingen konkurrens mellan bolagen. skulle du få se på höga spel- och konsollpriser. Ingen orsak att försöka hålla nere priserna om man sitter i en monopolställning.
Citera
2007-12-07, 16:00
  #206
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Det bästa vore ju om microsoft, sony och nintendo gick samman och utvecklade EN konsol som man kan spela alla spel på, och enbart konkurrerade om att utveckla de bästa spelen. Att man måste ha 3 konsoler+en pc för att spela alla spel är ju vansinne, vem fan skulle acceptera att ha 3 dvd spelare för att kunna se alla filmer?
Det är inte Microsoft, nintendo och sony som utvecklar spelen... Det vore ju ärligt talat inte bra på något sätt. Ingen konkurrens, skyhöga priser på konsolen som följd.

Vansinne vet jag inte om det är.. Vem orkar spela alla spel som släpps? Det släpps ju så många spel till t.ex. 360 att jag inte behöver någon av de andra plattformarna för att tillfredsställa mitt behov, samma gäller PC.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback