2007-05-11, 16:44
Medlem
locmans avatar
blir till att dela en flaska Masi Modello innan vi hoppar i taxin till middagen kom vi fram till
Citera
2007-05-11, 17:08
Medlem
Mr_Ypzilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Ypzilon
Öppnade precis en av mina Côtes-du-Rhône och första tanken var: "Oj, det här smakar verkligen inte som vinerna jag druckit senaste tiden!".

Dricker just nu andra halvan av flaskan som stått med kork i halsen sedan i onsdags. I detta högst subjektiva fall tycker jag nästan att det gjort gott för smaken, vinet har liksom mjuknat. Inte så konstigt egentligen, det är ju tal om en rätt rejäl luftning. Även detta antyder ju/väl att resten av flaskorna nog mår bra av att ligga till sig ett tag till, alternativt av att luftas ordentligt innan intag.
Citera
2007-05-11, 18:43
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Ypzilon
Dricker just nu andra halvan av flaskan som stått med kork i halsen sedan i onsdags. I detta högst subjektiva fall tycker jag nästan att det gjort gott för smaken, vinet har liksom mjuknat. Inte så konstigt egentligen, det är ju tal om en rätt rejäl luftning. Även detta antyder ju/väl att resten av flaskorna nog mår bra av att ligga till sig ett tag till, alternativt av att luftas ordentligt innan intag.
Japp, jag tror också att Cöte de Rhöne mår bra av att luftas. Amarone blir mycket bättre om man öppnar pannan dan innan. Då blir det mer nyanserat och kommer till sin rätt bättre. Fan, länge sen jag drack en bra Rhône. Blir en promenix till bola i morgon och lite botaniserande. Synd att utbudet är så kasst.
Citera
2007-05-12, 10:51
Medlem
Trumpeters avatar
Ska testa Château Coucheroy till räkorna i kväll.
Citera
2007-05-12, 12:02
Medlem
Roger Pontares avatar
Funderade på att öppna en Clos du Clocher som jag sparat på annars blir det ett enklare vin från affären, Gran Feudo från Navarra. Inte druckit mycket viner från Navarra, när det kommer till spanska röda så blir det mest Rioja och Ribera del Duero och Priorat, en del vita och cava från Penedes också såklart.
Citera
2007-05-12, 14:04
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Fast i kväll blir det en chilenare. castillo de Molina, nr 6546. Tycker den är som en chilensk Cab Sav ska vara, fyllig, hyfsat snäll, bra strävhet. Luktar blyertspenna och mörka bär.

...
Citerar mig själv. ett typexempel på hur man kan bli lurad. Med en stjärnögd dam och god mat var vinet kanon, drack det själv igår och upptäckte att det verkligen inte var nåt vidare... Så köp det inte, om nu nån hade tänkt det. Jävla hallonsaft.
Citera
2007-05-12, 15:53
Medlem
locmans avatar
ikväll blir det ett fint italienskt vitt Pinot Bianco (vorberg riserva 02 vnr99269) till detta blir det lite räkor, ost, kex, frukt o vitlöks fricaca
Citera
2007-05-12, 17:55
Medlem
Vobblers avatar
Det blir Rulles i kväll igen.
Citera
2007-05-12, 18:00
Medlem
-jOE!s avatar
Det blir en rioja.
Citera
2007-05-12, 18:47
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Citerar mig själv. ett typexempel på hur man kan bli lurad. Med en stjärnögd dam och god mat var vinet kanon, drack det själv igår och upptäckte att det verkligen inte var nåt vidare... Så köp det inte, om nu nån hade tänkt det. Jävla hallonsaft.

Hahaha, ja ibland blir man distraherad.
Citera
2007-05-13, 12:47
Medlem
locmans avatar
tog med mig 2flaskor Hunter's Sauvignon Blanc nya zeeland hem från jobbet, vet inte vad som skall ätas till än, blir väl troligten bara nått litet plock till wallander ikväll
Citera
2007-05-13, 13:01
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locman
tog med mig 2flaskor Hunter's Sauvignon Blanc nya zeeland hem från jobbet, vet inte vad som skall ätas till än, blir väl troligten bara nått litet plock till wallander ikväll
Nyzeeländarna gör verkligen bra Sauvignon Blanc. Berätta hur den var. Jag har bara druckit dom för runt hundralappen, vad kostade den där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in