2008-02-02, 15:07
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Jag dricker mycket Pepsi Max när jag deffar.
Att jag skulle ha dålig självdisciplin för det är bara struntprat.
Eftersom Pepsi Max inte påverkar min deff negativt så finns det ingen anledning att sluta med den. Om den däremot hade påverkat min deff negativt så hade jag garanterat sluta att dricka den.

Nej, fuck hälsan.
Citera
2008-02-02, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Santana
Nej, fuck hälsan.

Det vet du ju inte... Studier har gjorts på råttor. Sen när är människor == råttor? :\.
Citera
2008-02-02, 17:07
Citat:
Ursprungligen postat av JemyM
Alltså, jag pumpar ibland i mig 1,5 - 4 liter cola light på en dag. På helger har jag kommit upp i 5,5 liter.

Jag har tappat 23 kilo sen jag började min diet och nu när jag styrketränar fullt ut fortsätter jag att gå ner i vikt. Jag har väldigt bra tänder och inget sötsug. Grovt sötsug fick jag däremot ifrån allt som innehöll vanligt socker.

Att man får sötsug av light = falskt
Att man går upp i vikt av light = falskt
Att man får dålig tandhygien = falskt

Alla tre hörsägnerna kan du tacka dina goda vänner sockerbolagen för. Raffinerat råsocker är inte naturligt. Hela processen för att få ut sockret är kemiskt, så glöm klyshan om att aspartam/sukralos är kemiskt.

Risken för cancer ökar om du får i dig mer än 2,4 liter läsk på aspartam ifall du väger 60kg. Du får räkna om det själv om du väger mer. Risken för cancer är lika stor ifall du väljer sockrad läsk (vanligt socker bygger upp metanol i blodet lika bra som aspartam), dessutom kan högt intag av socker ge cancer i bukspottskörteln. Det finns en sjukdom som gör att man inte tål fenalynin, har du den så lär du redan vara varse om att du inte skall dricka aspartam.

Dålig tandhygien får du väl ? innehåller fosfor syra som fräter på tänderna.
Citera
2008-02-02, 17:28
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Nej, fuck hälsan.

Det är förmodligen miljarder gånger mer hälsosamt att hålla sig i form än att avstå från Pepsi Max och inte hålla sig i form, vilket många (ej sagt att du är en av dem) har svårt att förstå.
Den dagen jag tror på all smutskastning av Light-läsk så kommer jag definitivt att sluta dricka. Än så länge är jag långt ifrån övertygad.
Citera
2008-02-02, 18:54
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Det vet du ju inte... Studier har gjorts på råttor. Sen när är människor == råttor? :\.

Nej och det är ju värt att ta risken när den enda anledningen är att man är van att dricka cola.

Citat:
Det är förmodligen miljarder gånger mer hälsosamt att hålla sig i form än att avstå från Pepsi Max och inte hålla sig i form, vilket många (ej sagt att du är en av dem) har svårt att förstå.
Den dagen jag tror på all smutskastning av Light-läsk så kommer jag definitivt att sluta dricka. Än så länge är jag långt ifrån övertygad.
Miljarder gånger vettefan, men det känns ju lite dumt att påstå att man kan äta/dricka något eftersom det ändå inte har någon dålig inverkan på deffen, då kan man ju lika gärna trycka i sig steroider.
Citera
2008-02-02, 21:33
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Miljarder gånger vettefan, men det känns ju lite dumt att påstå att man kan äta/dricka något eftersom det ändå inte har någon dålig inverkan på deffen, då kan man ju lika gärna trycka i sig steroider.

Eftersom jag tycker att Pepsi Max är gott så finns det ju ingen anledning att inte dricka det. Steroider leder till saker som jag ej vill uppnå, därför finns det ingen anledning att trycka i sig det.

Jag gillar att lyssna på musik när jag motionerar, ska jag sluta med det också för att visa att jag har självdisciplin och minsann kan motionera utan musik?
Citera
2008-02-02, 21:37
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phillan
Dålig tandhygien får du väl ? innehåller fosfor syra som fräter på tänderna.

Har druckit otroliga mängder pepsi max sen -94 (minns det väl att jag började då iom fotbollssommaren), och jag dricker MYCKET.

Har aldrig haft ett enda hål i tänderna.
Citera
2008-02-02, 21:39
Medlem
mmas avatar
Citat:
Eftersom jag tycker att Pepsi Max är gott så finns det ju ingen anledning att inte dricka det. Steroider leder till saker som jag ej vill uppnå, därför finns det ingen anledning att trycka i sig det.

Jag gillar att lyssna på musik när jag motionerar, ska jag sluta med det också för att visa att jag har självdisciplin och minsann kan motionera utan musik?

Dom argumenten tycker jag speglade även frågeställningen som jag försökte forumlera, men nu behöver jag ju inte =)
Citera
2008-02-02, 22:21
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:

Bara för att man tycker någonting är gott så behöver man inte dricka det varje dag.

Nej du behöver inte sluta lyssna på musik sålänge du inte lyssnar i 120db.
Citera
2008-02-02, 22:26
Bannlyst
Citat:
Bara för att man tycker någonting är gott så behöver man inte dricka det varje dag.

Enligt dig. Det är fortfarande enligt dig. Jag tycker vi släpper denna diskussionen, leder ändå ingen vart.
Citera
2008-02-02, 22:46
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Enligt dig. Det är fortfarande enligt dig. Jag tycker vi släpper denna diskussionen, leder ändå ingen vart.

Såklart det är enligt mig och att man måste dricka det varje dag är enligt dig. Aja, folk får väl fortsätta hälla i sig litervis, känns bara ganska dumt att vissa personer bara går efter kcal utan att bry sig om resten av hälsan.
Citera
2008-02-03, 00:13
Medlem
moderatswings avatar
Citat:

Jag behöver inte. Jag gör det för att jag vill.
Tror nog att all fakta för huruvida Pepsi Max är farligt eller ej redan är presenterat. Jag väljer att inte tro att det är farligt, alltså finns ingen anledning att sluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in