2008-02-01, 16:23
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxology
Det du ville ha sagt är att du tycker vanlig Colare är godare? Visst drick du den och bli fet av allt socker, jag vill gärna behålla min figur och nöjer mig med Cola Light som inte innehålller några kalorier.

Kalorierna spelar ju ingen som helst roll om man dricker så lite som han förespråkar.

Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Dina argument passar bättre in i filosofi-forumet än här, tyvärr. Omg, teh soooooul, teeeeh soooooul broootha. It's in you.
Svarade bara på en fråga, jävla idiot. Hur går det med självdisciplinen föresten, dåligt självförtroende också?
Citera
2008-02-01, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Santana
Svarade bara på en fråga, jävla idiot. Hur går det med självdisciplinen föresten, dåligt självförtroende också?

Undrar vem som är den verkliga idioten . Är du troende också kanske? På vilket sätt är cola zero sammankopplat med dåligt självförtroende? Du är verkligen en jubelidiot. Varför ge sig in på saker, som man inte förstår, och sedan häva ur sig massa skit? Du använde precis samma arsenal av skitsnack mot bergelin i en annan tråd. Ge upp, din patetiska idiot.

Men visst, jag skall sluta dricka cola zero, för det är ju dåligt för själen
Citera
2008-02-01, 17:56
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Undrar vem som är den verkliga idioten . Är du troende också kanske? På vilket sätt är cola zero sammankopplat med dåligt självförtroende? Du är verkligen en jubelidiot. Varför ge sig in på saker, som man inte förstår, och sedan häva ur sig massa skit? Du använde precis samma arsenal av skitsnack mot bergelin i en annan tråd. Ge upp, din patetiska idiot.

Men visst, jag skall sluta dricka cola zero, för det är ju dåligt för själen

Nej, jag är inte troende och jag tror inte på något som själen, tror det var psyket han menade och därför använde jag samma begrepp, men det förstog väl inte du. Du sa tidigare att du var tvungen att dricka cola zero för att kunna hålla en strikt kosthållning annars, vilket betyder att du har en dålig självdisciplin. Dålig självdisciplin brukar ofta gå hand i hand med dåligt självförtroende, vilket det även verkar göra i detta fallet. Jag lider med dig rolle.
Citera
2008-02-01, 18:16
Bannlyst
Citat:
Nej, jag är inte troende och jag tror inte på något som själen, tror det var psyket han menade och därför använde jag samma begrepp, men det förstog väl inte du. Du sa tidigare att du var tvungen att dricka cola zero för att kunna hålla en strikt kosthållning annars, vilket betyder att du har en dålig självdisciplin. Dålig självdisciplin brukar ofta gå hand i hand med dåligt självförtroende, vilket det även verkar göra i detta fallet. Jag lider med dig rolle.

Sen när är själen == psyket?

Du vet ingenting om min kosthållning, så varför yttrar du dig? Att kasta ur sig idiotiska diagonser kommer man inte långt med. Men du kan väl inte hantera det faktum att du blev ägd. Kom med vettiga argument istället för dynga (vilket du är bra på).
Citera
2008-02-01, 18:59
Medlem
thebandit777s avatar
Jag behöver Pepsi Max när jag går på diet. Jag har väl dålig självdiciplin jag med...
Citera
2008-02-01, 19:01
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Sen när är själen == psyket?
Eftersom jag inte tror att det finns något som själen och det enda som det skulle kunna påverka är psyket så drog jag den slutsaten, ursäkta ers höghet om det var fel.
Citat:
Du vet ingenting om min kosthållning, så varför yttrar du dig? Att kasta ur sig idiotiska diagonser kommer man inte långt med. Men du kan väl inte hantera det faktum att du blev ägd. Kom med vettiga argument istället för dynga (vilket du är bra på).
Jag vet att du MÅSTE dricka cola zero, om du nu inte ljuger förstås, det är ju alltid en möjlighet. Jag har föresten inga vettiga argument, förutom att det är onödigt att dricka något som man inte är riktigt säker på att det inte skadar kroppen när det inte gör någon nytta, och du har inga argument heller så jag förstår inte när eller hur jag skulle bli ägd?

Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Jag behöver Pepsi Max när jag går på diet. Jag har väl dålig självdiciplin jag med...
Förmodligen, eller du kanske menar att du skulle vara fysiskt beroende av pepsi-smaken?
Senast redigerad av Omar Santana 2008-02-01 kl. 19:03.
Citera
2008-02-01, 19:14
Bannlyst
Citat:
Jag vet att du MÅSTE dricka cola zero, om du nu inte ljuger förstås, det är ju alltid en möjlighet. Jag har föresten inga vettiga argument, förutom att det är onödigt att dricka något som man inte är riktigt säker på att det inte skadar kroppen när det inte gör någon nytta, och du har inga argument heller så jag förstår inte när eller hur jag skulle bli ägd?

Alla tillbehör är onödiga, mer eller mindre. Visst, aspartam må vara cancerframkallande, det går jag inte under stolen med. Men det är ingenting som påverkar träningen negativt.

"Äh, tror man mår bättre i själen om man äter/dricker något som gör nytta för kroppen"

Du uttrycker dig ganska klumpigt. Enligt ditt resonemang, så kan man skippa allt som man uppenbarligen tycker är gott, men som man egentligen inte behöver (t.ex. ett överskott av kolhydrater?). Hur ser din kost ut? Äter du bara "rena" produkter? Utesluter alkohol? Givetvis kommer du skriva att du aldrig äter något gott, och att du aldrig unnar dig alkohol.

Jag väntar fortfarande på skaliga argument för dina påståenden. Och att kasta ur sig saker som dåligt självförtroende, bara för att man dricker cola, är ju föga långsökt och korkat.
Citera
2008-02-01, 19:25
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Alla tillbehör är onödiga, mer eller mindre. Visst, aspartam må vara cancerframkallande, det går jag inte under stolen med. Men det är ingenting som påverkar träningen negativt.
Med den där logiken så borde du väl trycka AAS?
Citat:
"Äh, tror man mår bättre i själen om man äter/dricker något som gör nytta för kroppen"

Du uttrycker dig ganska klumpigt. Enligt ditt resonemang, så kan man skippa allt som man uppenbarligen tycker är gott, men som man egentligen inte behöver (t.ex. ett överskott av kolhydrater?). Hur ser din kost ut? Äter du bara "rena" produkter? Utesluter alkohol? Givetvis kommer du skriva att du aldrig äter något gott, och att du aldrig unnar dig alkohol.
Jo, jag kanske uttryckte mig klumpigt, men det var ju personen jag svarade på som nämnde själen och visst jag är inte emot att man unnar sig något då och då, jag vet att jag själv gör det, dock inte varje dag som de som rättfärdigar sitt lightläskdrickande med att det innehåller i princip 0 kcal och därför kan slänga i sig det dagligen.
Citat:
Jag väntar fortfarande på skaliga argument för dina påståenden. Och att kasta ur sig saker som dåligt självförtroende, bara för att man dricker cola, är ju föga långsökt och korkat.
Jag har redan nämnt flertalet gånger att jag inte har några andra argument så du får väl fortsätta vänta då. Sen var det ju inte bara det att du drack det utan du sa ju även att du behövde det som gjorde att jag började ifrågasätta din självdisciplin.
Citera
2008-02-01, 19:29
Bannlyst
Citat:
Med den där logiken så borde du väl trycka AAS?
Jo, jag kanske uttryckte mig klumpigt, men det var ju personen jag svarade på som nämnde själen och visst jag är inte emot att man unnar sig något då och då, jag vet att jag själv gör det, dock inte varje dag som de som rättfärdigar sitt lightläskdrickande med att det innehåller i princip 0 kcal och därför kan slänga i sig det dagligen.
Jag har redan nämnt flertalet gånger att jag inte har några andra argument så du får väl fortsätta vänta då. Sen var det ju inte bara det att du drack det utan du sa ju även att du behövde det som gjorde att jag började ifrågasätta din självdisciplin.

Ingen idé att fortsätta tjaffsa, leder ändå inte till något vettigt. Jag fortsätter med min lightdricka! Sitter och smuttar på ett glas nu. Mmmm.
Citera
2008-02-01, 19:48
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ingen idé att fortsätta tjaffsa, leder ändå inte till något vettigt. Jag fortsätter med min lightdricka! Sitter och smuttar på ett glas nu. Mmmm.
Gör så, själv hade jag tänkt dricka öl ikväll men det blir nog inte av, får nog gå ut och springa istället.
Citera
2008-02-01, 21:28
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Fan, det ju nästan billigare än vatten, och detta i Sverige där vatten finns i kran.

Och det finns rötter i skogen, sluta ät mat och ät bara rötter.

Jag dricker inte pepsi max för att jag BEHÖVER utan för att jag helt enkelt tycker det är gott, inte för att jag MÅSTE.

Jag dricker även mycket vatten, jag förstår inte varför det är så svårt att förstå .. jag ersätter inte det med vatten.. jag gör som så mycket annat, kryddar med nått ajg tycker är gott och som inte påverkar min vikt.

Och dra inte in SMAK i detta, för det är högst induvuduellt.

fö när jag gick ner 32kg, drack jag MÄNGDER med pepsi max. Funkade hur bra som helst.
Citera
2008-02-02, 11:11
Medlem
moderatswings avatar
Jag dricker mycket Pepsi Max när jag deffar.
Att jag skulle ha dålig självdisciplin för det är bara struntprat.
Eftersom Pepsi Max inte påverkar min deff negativt så finns det ingen anledning att sluta med den. Om den däremot hade påverkat min deff negativt så hade jag garanterat sluta att dricka den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in