Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2011-01-14, 14:02
  #37
Medlem
Condottieris avatar
Är inte Eklundarna judar?
Citera
2012-04-07, 18:10
  #38
Avstängd
OT:
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Är inte Eklundarna judar?
Klasses morsa är judinna.

Citat:
Ursprungligen postat av Anonymflashbackare
Ahaaaa....det förklarar varför Robert Aschberg i Diskutabelt, helt omotiverat och helt utanför ordinarie programtablå i slutet av Diskutabelt, strax innan eftertexterna plötsligt säger "och så ska vi uppmärksamma att Tag Erikssons bögporrkarriär som egentligen heter Fredrik Eklund och är son till Klas Eklund" varvat med några snabba klipp på en stönandes Fredrik.


Jag fattade aldrig varför Aschberg gjorde så där att i 15 sekunder av ett program ta upp en svensk killes bögskådiskarriär i USA i svensk TV, trodde han möjligen blivit lurad eller känt sig förorättad av denne Fredrik eller liknande.

Idag fick jag förklaringen. Scherman kan naturligtvis inte köra en sådan grej i TV4 med marksändningstillstånd och allt. Därför tar hans etniske frände tag i saken och kör en ful uthängning som hämnd!
Programmet var ej "Diskutabelt" det var "Insider" ett program där Robert Aschberg smutskastade grabbarna som rattade erotikmässan med mera. Aschberg nämnde att Fredrik Eklund startat förtaget "Humany" med Carl Bildt, Ulf Dahlsten och pappan Klas Eklund i styrelsen. Eftersom Robert Aschberg gillar att smutskasta folk nämnde han att Fredrik spelat in lite bögporr under namnet Tag Eriksson. Fredrik ska sova eller?

Alla tre Eklunds samlade, ser ut som Fredrik är lite sugen på pojken i mitten

Fredrik med hund

wetsex?

Fredrik får ett blowjob?

Nåt för bÖgarna i tråden

On topic: Ni som var med när det begav sig, har Janne Jude Scherman sagt homofobiska saker till Klas Eklund alltså?
Citera
2012-04-07, 20:30
  #39
Medlem
Fula Gubbens avatar
Det är som sagt märkligt att lille äcklige Scherman inte fått på skallen för sitt homofobiska utbrott mot Eklund. Normal (ja, i svenska hor-media alltså) hantering här är att man ringer en talesman för RFSL som får "rasa" mot Schermans homofobiska utspel, och sen kanske någon TV4-chef får förklara att de har en likavärdespolicy osv.

Inget av detta skedde, eftersom gärningsmannen var journalist. Snacka om hyckleri.

Varför snackar vi om denna 20 år gamla historia?

Svar: den är en klassiker, ungefär som Palme-mordet, och minst lika skoj.
Citera
2012-04-07, 21:13
  #40
Medlem
Frappants avatar
Det här var som sagt ett antal år sedan och HBT-dyrkan var inte religion på samma sätt.

Lill-Janne är dessutom en av de oberörbara i kraft av sin maktposition, var redan då, som Jan Guillou, Henning Mankell, Nyamko Sabuni och några till.

En odödlig klassiker är dock hela historien, nu som förr. Klas Eklund är en äkta hedersman, det vet jag av andra skäl, men aldrig har han visat det som här.
Citera
2012-04-08, 01:30
  #41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Lill-Janne är dessutom en av de oberörbara i kraft av sin maktposition, var redan då
Glöm inte Janne Scherman via judenheten är untouchable, all kritik mot judar=antisemitism. Janne Scherman vet att han kan vifta med judekortet och släcka en journalistkarriär enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
En odödlig klassiker är dock hela historien, nu som förr. Klas Eklund är en äkta hedersman, det vet jag av andra skäl, men aldrig har han visat det som här.
Trots att Klas Eklund har arbetat åt SAP, Palme, är jude och har en son som är homofil så respekterar jag också Klas Eklund . Skulle gärna ha Klas Eklund som granne, känns som han gärna tar en whiskypinne och diskuterar intressanta ämnen med sin närmaste granne på söndageftermiddagarna om inte bokskrivande eller är ett seminarium är i vägen.

On topic: Ska rota fram lite pressklipp om denna händelse.
__________________
Senast redigerad av nacnamara 2012-04-08 kl. 02:26.
Citera
2012-04-08, 02:18
  #42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Varför snackar vi om denna 20 år gamla historia?

Svar: den är en klassiker, ungefär som Palme-mordet, och minst lika skoj.


Lite pressklipp om "fighten" mellan Klas Eklund & Janne Scherman:
__________________
Senast redigerad av nacnamara 2012-04-08 kl. 02:22.
Citera
2012-04-08, 20:10
  #43
Medlem
Vedklyvens avatar
Gläder mig verkligen att historien lever.

Under 1980-talet var Scherman lokalmurvelboss vid regionala Östnytt. Han drev en makaber kampanj mot företaget Saab i Linköping där jag var anställd på den tiden. Den perioden var det inte JAS utan underligt nog Saabs civila satsningar som trakasserades.

Det var då jag insåg vilken makt en enskild journalist kan ha.

Jag håller fullständigt med Eklund att Scherman är en ohederlig journalist. Obehagligt och kusligt att han fått sådan makt inom Media. Immun mot granskning och ifrågasättande.

Kolla gärna lite om Schermans bakgrund https://www.flashback.org/sp35220724
Citera
2013-01-03, 20:05
  #44
Medlem
Oriamendis avatar
Vet inte varför men jag finner en oerhörd komik i Jan Schermans ordval: "Är du bög din jävel, är du bög din jävel"? Kanske är det den dråpliga situationen. Synd att man inte var närvarande och fick se hela bataljen.
Citera
2013-07-05, 23:26
  #45
Medlem
sigurts avatar
Vilken rolig tråd, hittade hit när ja sökte på million dollar listing med Fredrik Eklund.
20 år sen alltså... hade gärna sett ett bättra filmklipp på hela händelsen!
Citera
2013-07-07, 09:40
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oriamendi
Vet inte varför men jag finner en oerhörd komik i Jan Schermans ordval: "Är du bög din jävel, är du bög din jävel"? Kanske är det den dråpliga situationen. Synd att man inte var närvarande och fick se hela bataljen.
Klas lite lätt överlägsna min när han avfärdade anklagelsen om våld med något i stil med "jag smekte dig ju så skönt att du kallade mig för bög" är ett minne för livet .
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback