Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-23, 20:17
  #1
Medlem
thepunishers avatar
Osäker på om detta är mjuk eller ett hårdvaru fel men flytta den gärna som ni vill
Så till problemet då; Jag har ett 5,1 system varav allt fungerat felfritt från första början.

Men sen igår så funkar bara två högtalare (den bakre vänstra och den främre högra).
Har kikat för konfigurationen i ett prog man fick med (till ljudkortet) och under \"Ljud\" i kontrollpanelen.

Har ett Creative SB Audigy (WDM) ljudkort. Dels ett inbyggt också.


EDIT* Glömde tillägga att när man testar högtalarna (Alltså så det kommer ljud) så är det ljud i alla med proget som är till ljudkortet. Det heter Creative Speaker Settings.
Men under \"Ljudeffektshanteraren\" i kontrollpanelen så fungerar just dom där två men inte dom andra.
Citera
2007-04-23, 20:37
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thepunisher
Osäker på om detta är mjuk eller ett hårdvaru fel men flytta den gärna som ni vill
Så till problemet då; Jag har ett 5,1 system varav allt fungerat felfritt från första början.

Men sen igår så funkar bara två högtalare (den bakre vänstra och den främre högra).
Har kikat för konfigurationen i ett prog man fick med (till ljudkortet) och under \"Ljud\" i kontrollpanelen.

Har ett Creative SB Audigy (WDM) ljudkort. Dels ett inbyggt också.


EDIT* Glömde tillägga att när man testar högtalarna (Alltså så det kommer ljud) så är det ljud i alla med proget som är till ljudkortet. Det heter Creative Speaker Settings.
Men under \"Ljudeffektshanteraren\" i kontrollpanelen så fungerar just dom där två men inte dom andra.
Har du ställt in på 5.1 ljud under ljud i kontrollpanelen?
Citera
2007-04-23, 22:34
  #3
Medlem
thepunishers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1+3+3=7
Har du ställt in på 5.1 ljud under ljud i kontrollpanelen?


Jo det har jag. Glömde nämna det=)
Citera
2012-04-13, 10:58
  #4
Medlem
Lacerdas avatar
Lånar den här tråden i stället för att skapa en ny.

Jag har ett märkligt problem på min bärbara (HP 625). Ljudet har slutat fungera i de inbyggda högtalarna förutom när jag loggar in på Skype. Den där gäspningen när man loggar in på skype hörs. Inget annat ljud fungerar från de inbyggda högtalarna. Om jag där emot kopplar audiokabel till förstärkare då hörs allt ljud utan problem.

Någon kunnig som kan lösa det här?
__________________
Senast redigerad av Lacerda 2012-04-13 kl. 11:38.
Citera
2012-04-13, 12:50
  #5
Medlem
Lacerdas avatar
Kan lägga till att på det här problemet så har jag testkört i kontrollpanelen och det kommer inget ljud ur högtalarna när det är inställda på standard.

Men under headphones så kommer det ljud ur speakers när jag testkör ljud för kommunikation... jävligt märkligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback