Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
tackar ändå för tipset. Kanske ska avinstallera alla vst pluggarna jag använder från cubase och installera dem i fl om jag ändå ska använda dem där bara.
Dom ska ju funka du måste väl ange ny sökväg för dom bara i FL om dom nu ligger i Cubase VST foldern. Sen förstår jag inte att avinstallera och bara ha dom i FL, som sagt så ska samma pluggar gå att starta i alla program du har lagt in. Jag har kört mina pluggar innan som låg i Cubase mappen till Cakewalk sonar, Ableton live, FL Studio utan problem. Och att inte ha pluggarna fungerande i Cubase måste ju vara rena döden då ska du först göra melodier och vill du sen ändra nåt så är du bunden att vara i FL med eller göra midi-filen till Wav och sen vara låst att inte kunna modifiera. Du krånglar till det enormt för dig och jag hade tappat motivationen på 2 sekunder, lär dig Cubase pianoroll den är inte så avancerad, lär dig snabbkommandon och zooma in och ut snabbt i pianorollen med så är den inte så annorlunda FL's. Finns ju en manual inne i Cubase en PDF, sök rätt på kortkommando eller snabbkommando, eller key commands kanske så finner du säkert saker som snabbar upp ditt flöde. Sök även på Pianoroll så lär du dig den på en eftermiddag.