2011-02-18, 10:36
Medlem
Isterpucks avatar
Till höger om den röda knappen som indikerar Record Enabled (på själva spåret) finns det en knapp med en högtalare på, det är monitorknappen. Tryck på den så borde det lösa sig. Men kom ihåg att när du sedan spelat in och vill lyssna så måste du klicka på den igen för att stänga av den.
Hoppas det var någorlunda förståeligt.
Citera
2011-02-18, 11:05
Medlem
Tack så jättemycket, pinsamt att det var så enkelt....

Kanske kan passa på att fråga en till fråga nu då.

Jag har ju alltså kopplat in min keyboard i ljudkortet. Jag vill ju dock kunna använda den som en MIDI, kunna spela in trummor och bas och allt sådant genom den. Hur gör jag det? För just nu verkar den bara vara inkopplad som vilket instrument som helst utan att ha någon direkt kontakt till de "instrument" jag väljer i Cubase.

Som du märker så är jag en ordentlig nybörjare på detta...

Tack igen!
Citera
2011-02-18, 20:20
Medlem
Har du ett USB keyboard så gå inte genom ljudkortet utan direkt in i datorn, annars får du köra som du gjort och då bör det dyka upp inne i cubase under midi devices. Nu var det längesen jag satt i Cubase men kolla denna http://www.youtube.com/watch?v=SUfXo...eature=related
Citera
2011-02-21, 00:26
Medlem
Cubase 5 Stereo out i arrangefönstret

Någon som vet hur man från ett tomt projekt får upp stereo out som track i arrangefönstret?
Jag har det i en del av mina projekt men vet inte hur det gick till eller varför det hände.

Jobbigt att behöva gå in i mixern varje gång om man vill lägga på en limiter som insert t ex.
Citera
2011-02-21, 01:20
Medlem
djues avatar
1.Öppna mixern.
2. aktivera Write på Main out-spåret
3. Dra i förslagsvis nivåreglaget.
4. Success

Tror säkert det finns något bättre sätt men detta har fungerat smidigt för mig så jag håller mig till denna metod.
Citera
2011-02-21, 11:03
Medlem
Tack, ska pröva!
Citera
2011-03-02, 20:58
Medlem
Har ett litet problem med VST i FL och cubase

Jo nu är det såhär att jag tänker använda mig av både fl i kombination med cubase eftersom jag tycker dem båda har sina fördelar och nackdelar och därför kompletterar dem varandra enligt mig lite.

Jag har alla mina vst synthar installerade på cubase och där är det inga problem med att få dem att funka som dem ska men på samma dator kan jag inte få dem att fungera i FL, står bara att dem inte installerats korrekt men jag vet att dem är det för jag har installerat dem förut innan jag skaffade cubase.

Är det så att cubase och fl krockar med varandra på något sätt? Helst vill jag ha mina vst synthar på båda programmen men om jag måste välja så väljer jag att ha dem på fl eftersom pianorollen där är mycket mer användar vänlig.

Vad tror ni problemet kan vara?
Citera
2011-03-02, 23:18
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Jo nu är det såhär att jag tänker använda mig av både fl i kombination med cubase eftersom jag tycker dem båda har sina fördelar och nackdelar och därför kompletterar dem varandra enligt mig lite.

Jag har alla mina vst synthar installerade på cubase och där är det inga problem med att få dem att funka som dem ska men på samma dator kan jag inte få dem att fungera i FL, står bara att dem inte installerats korrekt men jag vet att dem är det för jag har installerat dem förut innan jag skaffade cubase.

Är det så att cubase och fl krockar med varandra på något sätt? Helst vill jag ha mina vst synthar på båda programmen men om jag måste välja så väljer jag att ha dem på fl eftersom pianorollen där är mycket mer användar vänlig.

Vad tror ni problemet kan vara?
hur lägger du in dina VST? manuell sökning eller automatisk? (i FL)
Citera
2011-03-02, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
hur lägger du in dina VST? manuell sökning eller automatisk? (i FL)

jag installerar dem som jag alltid gjort innan, till vst foldern. Sedan kör jag fast scan och då hittar den syntharna och dem kommer upp bland dem övriga syntharna men jag kan inte starta dem.

Dem har alltid fungerat utan problem ända tills jag installerade dem på cubase också det är då det började krångla.
Citera
2011-03-03, 18:49
Medlem
Ingen som vet eller som varit med om liknande?
Citera
2011-03-06, 17:23
Bannlyst
Är cubase 6 släppt? Har inte sett det på någon torrent sida än...
Citera
2011-03-07, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Ingen som vet eller som varit med om liknande?

seriöst? Ingen som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in