Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-23, 13:19
  #1
Medlem
ischs avatar
Hej folk.

Nu har vi haft den nya uppdelningen med 2 nya subforum ett par veckor och jag tycker att det varit både fördelar och nackdelar. Dels så har det blivit ett naturligt ställa att posta om instrument, noter, trackers etc. Vi har även kunnat lyfta ut mycket trådar om bästa gitarristen, världens bästa låt etc i listforumet vilket gör att det blir mer utrymme i det "vanliga" forumet för mer (i brist på bättre namn) djuplodande musikdiskussioner.

Dock så tycker jag att många postar en massa fel och en massa utan att söka vilket medför att vi får flytta, radera och svära en massa mer.

Så vad är meningen med denna tråd? Jo jag vill veta vad ni tycker om musikforumet; uppdelningen, kvalitén, trådar etc. Och självklart vad vi kan göra för att det skall bli än bättre än vad det är idag.

-isch, mod.
Citera
2007-04-26, 17:40
  #2
Medlem
american psychos avatar
Dom nya modifikationerna med uppdelningarna var sjukt skönt. Nu slipper man leta igenom en massa bara för att hitta var man kan checka lite rekommendationer.

Tummen upp för musik forumet (y)
Citera
2007-05-03, 08:38
  #3
Medlem
ischs avatar
Som ni serkerligen ser så har vi gjort än en uppdelning på forumet och flyttat upp så att alla musidelarna ligger i samma nivå. Hoppas det kommer underlätta och göra så att vi får mer rätt poster i rätt forumsdel.
Citera
2007-05-04, 08:20
  #4
Medlem
Social Suicides avatar
Jag tycker också att uppdelningarna gör läsning av musikforumet lättare, beroende på vad jag vill läsa. Visst kommer det att fortfarande bli felposter, men det blir det alltid oavsett uppdelningar eller inte.

När jag loggade in för första gången och såg uppdelningen, blev jag positivt överraskad. Nu har man mer utrymme åt själva diskussionen av instrument och egen musik på en del av musikforumet, vilket jag faktiskt saknade.

Great job, helt enkelt.
Citera
2007-05-04, 19:11
  #5
Medlem
erik_ande_85s avatar
jag tycker det är kanon iom att folk kan skapa nya trådar när de lägger upp en egen låt, vilket i sin medför mer respons från andra användare än vad de hade gjort i "egen musik" tråden.
Citera
2007-05-04, 19:19
  #6
Medlem
Corvs avatar
Nej, jag gillar inte den senaste ändringen, avdelningen "musik - allmänt" tycker jag borde vara direkt inne på musik.
Citera
2007-05-04, 19:23
  #7
Medlem
VONKANs avatar
Jag tycker det verkar fint såhär. Läser folk bara innantill så är det lätt att veta var man ska starta/söka trådar.
Men som corv härovan skrev så kan jag bara hålla med.
Citera
2007-05-04, 23:28
  #8
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Nej, jag gillar inte den senaste ändringen, avdelningen "musik - allmänt" tycker jag borde vara direkt inne på musik.

Detta är så som vi hade tänkt lägga upp forumet direkt när vi började diskutera en ändring. Meningen är att "tvinga" användarna att välja forum för sin fråga istället för , som det bar nu, att folk bara slentrian postar i huvudforumet även om det är helt fel. På så sätt skall den nya uppbygganden förändra det.
Citera
2007-05-04, 23:43
  #9
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Detta är så som vi hade tänkt lägga upp forumet direkt när vi började diskutera en ändring. Meningen är att "tvinga" användarna att välja forum för sin fråga istället för , som det bar nu, att folk bara slentrian postar i huvudforumet även om det är helt fel. På så sätt skall den nya uppbygganden förändra det.

Aha, jo det upplägget förstår jag ju. Men ni har inte prioriteringarna rätt tycker jag, min bekvämlighet måste ju självklart komma i första hand.
Skämt åsido så förstår jag nu, och det låter bra.
Citera
2007-05-05, 15:43
  #10
Medlem
Hilding Barcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Nej, jag gillar inte den senaste ändringen, avdelningen "musik - allmänt" tycker jag borde vara direkt inne på musik.
Jag håller med.
Jag tycker inte man ska förenkla för mods genom att försvåra för användare.
Citera
2007-05-05, 15:56
  #11
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hilding Barck
Jag håller med.
Jag tycker inte man ska förenkla för mods genom att försvåra för användare.

Nu har du nog missuppfattat mig. Anledningen är inte bara att förenkla för oss mod utan för att få ett bättre forum för alla. Rätt trådar på rätt plats gör att det är lättare att hitta och får översikt. Så det är verkligen inte bara en åtgärd för att förenkla för oss mod utan för oss alla som använder musikforumet.
Citera
2007-05-05, 16:31
  #12
Medlem
Hilding Barcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Nu har du nog missuppfattat mig. Anledningen är inte bara att förenkla för oss mod utan för att få ett bättre forum för alla. Rätt trådar på rätt plats gör att det är lättare att hitta och får översikt. Så det är verkligen inte bara en åtgärd för att förenkla för oss mod utan för oss alla som använder musikforumet.
Jag anser det extra klicket för att komma in på musik - allmänt som ett irritationsmoment jag skulle klara mig utan, och trådarna som inte hör hemma där blir fort förflyttade och jag stör mig faktiskt mer på det extra klicket, skräptrådarna kan man oftast undvika på ikonen, eller oftast på rubriken. För övrigt tycker jag de två nya delforumen är ett steg i rätt riktning, men musik - allmänt länken ett steg bakåt.
Men om det här är vad allmänheten vill ha måste jag självklart ge med mig.

OT: varför dök inte den här tråden upp i prenumerationer?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback