Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-22, 17:36
  #1
Medlem
Tjena.

Har ett jävla strul med datorn nu som gör att jag inte kan starta b.la kalkylatorn, Logitechs tangentbords konfiguration eller installera nya program.. kommer bara upp ett felmeddelande som lyder:

System DLL user32.dll har flyttats i internminnet. Programmet kommer inte att kunna köras. Förflyttningen berodde på att DLL-filen C:\WINDOWS\system32\SHELL32.dll tog upp en minnesadress som reserverats för Windows system-DLL-filer.

Är som sagt redigt störande och skulle bli otroligt tacksam om någon lyckas hjälpa mig att åtgärda problemet.
Citera
2007-04-22, 18:49
  #2
Medlem
Microsoft lyckades klanta sig och släppa en windows update som inte var kompatibel med Realteks ljudkretsar. De har nu åtgärdat problemet men efterkommande updates.


Installera följande fix för att korrigera felet:
http://www.microsoft.com/downloads/d...b-f7b3b0fd3d86
Citera
2007-04-23, 21:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noiser
Microsoft lyckades klanta sig och släppa en windows update som inte var kompatibel med Realteks ljudkretsar. De har nu åtgärdat problemet men efterkommande updates.


Installera följande fix för att korrigera felet:
http://www.microsoft.com/downloads/d...b-f7b3b0fd3d86



problemet kvarstår =/
Citera
2007-05-08, 23:04
  #4
Medlem
Legalizelutfisks avatar
Jag har precis samma problem otroligt frustrerande
Citera
2007-05-08, 23:23
  #5
Medlem
927s avatar
står det inget mer än så som i första inlägget?
Citera
2007-05-09, 06:48
  #6
Avstängd
Catclaws avatar
Installera om Windows?? Tar ju högst 30 minuter....
Citera
2007-05-09, 19:47
  #7
Avstängd
tarabankos avatar
Tack jag är inte själv om detta förbannade problem.

Är Microsoft verkligen medvetna om detta problem, tydligen så hjälper inte deras hotfix allas problem med Realtek.
Citera
2007-05-09, 20:00
  #8
Medlem
rolllers avatar
Fått samma jävla fel flera gånger på olika datorer på jobbet. Går att lösa genom att köra en systemåterställning, men det blir strul med framtida uppdateringar.
Citera
2007-05-09, 21:26
  #9
Medlem
927s avatar
är det realtek/windows problemet så ska ju felmeddelandet se ut så här, vad jag minns

System DLL user32.dll har flyttats i internminnet. Programmet kommer inte att kunna köras. Förflyttningen berodde på att DLL-filen C:\Windows\System32\Hhctrl.ocx tog upp en minnesadress som reserverats för Windows system-DLL-filer. Kontakta leverantören av DLL-filen för att rätta till detta problem.
Citera
2009-01-12, 05:53
  #10
Medlem
Samma problem

Jag har även samma problem, och jag kan säga att jag har inget what so ever med realtek så det måste vara nått annat problem. Jag kommer att försöka lösa felet och postar det här ifall jag kommer på det, det sista jag kommer att göra är att installera om windows!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback