Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2012-05-20, 22:54
  #49
Medlem
Trodde jag hittade något spännande idag men det var bara en sanddepå/silo
http://img440.imageshack.us/img440/9194/img1398my.jpg
Någon som har en fin porrgömma under luckorna haha låg lite tidningar där
http://img804.imageshack.us/img804/8493/img1399m.jpg
Citera
2012-05-21, 10:52
  #50
Medlem
Nelvsts avatar
Oxelösund har ju en hel del ballt eftersom det var här som Ryssarna planerade att gå in i Sverige först i händelse av krig. På så sätt skulle de får en djuphamn och förhållandevis slätt land rakt in i landet mot Nyköping.
Men, har ni inte besökt 5-öresfortet ute på halvön femöringen? En komplett och atomsäker bunker med kanoner riktade ut mot havet, byggd på 70-talet. Anläggningen är ju förvisso inget UE-mål att själv knalla in i men man kan ringa till hembyggdsföreningen så fixar dom visning. Stället är stort som attans och helt komplett och ger rätt så skön UE-känsla
Det ligger här: 58.64901, 17.10833
hemsidan: http://www.femorefortet.se/Femorefortet-Start.htm
Citera
2012-05-21, 17:43
  #51
Medlem
Fanjunkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelvst
Oxelösund har ju en hel del ballt eftersom det var här som Ryssarna planerade att gå in i Sverige först i händelse av krig. På så sätt skulle de får en djuphamn och förhållandevis slätt land rakt in i landet mot Nyköping.
Men, har ni inte besökt 5-öresfortet ute på halvön femöringen? En komplett och atomsäker bunker med kanoner riktade ut mot havet, byggd på 70-talet. Anläggningen är ju förvisso inget UE-mål att själv knalla in i men man kan ringa till hembyggdsföreningen så fixar dom visning. Stället är stort som attans och helt komplett och ger rätt så skön UE-känsla
Det ligger här: 58.64901, 17.10833
hemsidan: http://www.femorefortet.se/Femorefortet-Start.htm

Rättelse, Femörefortet ute på halvön Femöre. Har öppet rätt ofta nu på sommarhalvåret, visningar varje halvtimme eller liknande.
Citera
2012-07-10, 18:01
  #52
Medlem
Bonnevier1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanjunkaren
Rättelse, Femörefortet ute på halvön Femöre. Har öppet rätt ofta nu på sommarhalvåret, visningar varje halvtimme eller liknande.
Hört att 5öres är kasst ställe. Vad har det med ue att göra att gå på en rundvandring med nån gammal gubbe bland massa turister?
Citera
2013-06-24, 18:04
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SWE-ViGGEN
Fel finns ju några feta ingångar i alla bergen i Nyköping samt något militärt väster om stan inne i skogen om jag inte minns fel.

Varenda jävla bergsknalle härikring är ju urholkad ! dock oftast ordentligt låst.

menar swe-viggen kanske berget med de här koordinaterna ? +58° 37' 40.45", +16° 56' 33.61 eller 58.627903 16.942669 det så gulligt hur man efter några kilometer sliten grusväg plötsligt kör in på en ny fin välvårdad vägstump (den som slutar i toma intet mitt i skogen på kartan) brukar va regelbundna övningar där med ny utrustning är inte ovanligt att kronans blackhawk helikoptrar är ute o far här. Så kanske inte lämpligt för UE men om ni vill kolla på ett berg som är "i bruk" så. Och när ni varit o tittat på utsidan av bergrummet så fortsätt bort mot kovik riktigt nice badstrand en vanlig o en nudist
Citera
2014-04-25, 22:36
  #54
Medlem
nixonrichards avatar
Var ute vid berget baconoobea tipsade om. Nån som vet vad för tidigare aktivitet som huserats däri?

Finns en gammal KC-bunker med tillhörande mobförråd som tillhörde F11 i skogarna kring Fjällskär.

Ute i Fjällveden, mellan Lid och Baggetorp finns det 4 st gamla ammonutionsförråd i skogen på en avstickande väg.

Läste i en annan tråd om att det ska finnas en gammal stril i östra bergen i Nyköping, men efter att ha läst Spaning mot skyn som inte nämner någon sådan i Nyköping, så kan jag inte svara på om de ryktena är sanna.

I berget vid rastplatsen vid Väderbrunn ut mot Stigtomta planerades det att bygga bergshangar till F11.
Citera
2014-09-05, 14:27
  #55
Medlem
Vad är UE?
Citera
2014-09-05, 14:40
  #56
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nykoping
Vad är UE?

(FB) Ue-faq kika i den tråden
Citera
2017-04-27, 00:18
  #57
Medlem
Baconoobea Är berget fortfarande aktivt som du lämnade kordinaterna till? Enlgt bilder så ser det ut som om nånting är på gång där
Eller är det någon annan som vet nått om detta?
Citera
2018-08-12, 11:11
  #58
Medlem
Hej på er. Sett ett par trådar här på Flashback som nämner Östra bergen i Nyköping. Är det nån som måhända sitter på mer info om östra bergen. Jag vet att det finns två gamla luftvärnsställningar ovanför Ringvägen. Vanligt tillhåll för festande ungdomar, iallafall när jag var ungdom. Men det ska finnas nåt mer har jag förstått. Ingen som vet nåt?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback