Flashback bygger pepparkakshus!
2007-04-21, 21:44
Medlem
Har dragit ner ett gäng olika vista versioner men har inte kunnat installera Ultimate X64 utan får fel och jag ombeds starata om intstallationen, den vanliga x96 kan jag installera utan problem och jag har hårdvara som ska uppfylla kraven på att kunna köra ett 64 bitars system,
proppen är en 660 P4 3,6 som sitter på ett Abit AG-8 mobo
2 Gb minne och ett X1900 XTX 512Mb graffikkort.
Finns det en rekomendation på en X64 verre som funkar?

//L_W
Citera
2007-04-21, 21:49
Medlem
WTF?! varför ska du installera ett 64Bitars OS på en 32Bitars prolle? eller har jag missuppfattat nått nu?!
Citera
2007-04-21, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -198
WTF?! varför ska du installera ett 64Bitars OS på en 32Bitars prolle? eller har jag missuppfattat nått nu?!

Nja, nu är det väll så att 660 är en 64 bitars propp om man tittar på intels hemsida och gör en gemförelse, http://www.intel.com/products/proces...t/pentium4.htm ger lite närmare information om proppen i fråga.

//L_W
Citera
2007-04-21, 23:55
Medlem
kklasens avatar
Jag skulle inte installera en 64-bitars version om jag var du...
Det finns så många nackdelar. Företag har inga drivrutiner och vissa mjukvaror funkar inte till 100%, även om de som verkligen funkar... verkligen funkar mycket snabbare.

Jag körde WinXP X64 och jag höll på o bli galen, rent ut sagt...
Inte äns min Microsoft Fingerprint Reader funkade... Som för övrigt är gjort av Microsoft själva.
Citera
2007-04-22, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Whoopass
Nja, nu är det väll så att 660 är en 64 bitars propp om man tittar på intels hemsida och gör en gemförelse, http://www.intel.com/products/proces...t/pentium4.htm ger lite närmare information om proppen i fråga.

//L_W

Aha.. jag tänkte P4 Intel automatiskt 32Bit :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in