Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-04, 18:14
  #457
Medlem
tongzhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle1
Nått enkelt gratisprogram man kan konvertera VAW ljud till nått man kan ladda upp på YouTube vore hyvens, Jag tänkte ladda upp ngr gamla Radio Stockholm raritets radio program jag tankat ned på PCn från kasettband.

Tack på förhand för tips

Detta gör du enklast i terminal med ffmpeg.

Kod:
ffmpeg -i audio.wav -acodec libmp3lame audio.mp3

(för jag antar att du menade wav?)

Citera
2017-04-04, 18:19
  #458
Medlem
tongzhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghj
Finns det något program för att läsa MS Visio filer?

Det beror på, full kompatibiltet kan du inte förvänta dig från MS slutna och förvridna värld. Men inkscape funkar ofta hyggligt.
Citera
2017-04-14, 17:06
  #459
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Tips på bra chattklient för Ubuntu 16.10 som gärna påminner om MSN, men som kan användas av även tex ICQ och andra liknande program. Tack på förhand.

Inget avancerat skit för började med Linux först går, ever.
Citera
2017-04-15, 16:22
  #460
Medlem
dxdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Tips på bra chattklient för Ubuntu 16.10 som gärna påminner om MSN, men som kan användas av även tex ICQ och andra liknande program. Tack på förhand.

Inget avancerat skit för började med Linux först går, ever.

pidgin
Citera
2017-04-16, 01:08
  #461
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dxdt
pidgin

Var inne och tänkte ladda hem det igår, men verkar inte finnas som färdigt program för Ubuntu? Måste jag skriva något terminalen? Helt ny på Linux.
Citera
2017-04-16, 17:42
  #462
Medlem
xcb567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Var inne och tänkte ladda hem det igår, men verkar inte finnas som färdigt program för Ubuntu? Måste jag skriva något terminalen? Helt ny på Linux.
Ska finnas i ditt 'universe' -repo, iaf enligt launchpad, kolla en gång till i synaptic e.dyl?
Annars i klassisk *butu-stil:
Kod:
sudo apt-get install pidgin
Citera
2017-04-16, 17:57
  #463
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcb567
Ska finnas i ditt 'universe' -repo, iaf enligt launchpad, kolla en gång till i synaptic e.dyl?
Annars i klassisk *butu-stil:
Kod:
sudo apt-get install pidgin


Tack, jo jag fann det senare så fick till det smärtfritt .
Citera
2017-06-19, 14:24
  #464
Medlem
RingInteSnutens avatar
Vill rekomendera InSync.
Smidigt litet program som syncar en specific mapp, eller flera mappar med din google drive.

Har det starta automatiskt, och din viktigaste mapp kommer alltid vara sparad.

Det är dock inte gratis utan du måste betala en liten summa tror det är $15 per gmail konto du vill ansluta.
Citera
2018-07-09, 11:40
  #465
Medlem
Mulla Krekars avatar
Söker nått bra ljudredigerare, behöver bara klippa o klistra lite.

Samt, vilken är den festligaste mp3-spelaren? Har kört med Clementine ett tag, men var inte nöjd med det.
Citera
2018-07-09, 22:40
  #466
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Söker nått bra ljudredigerare, behöver bara klippa o klistra lite.
Audacity.
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Samt, vilken är den festligaste mp3-spelaren? Har kört med Clementine ett tag, men var inte nöjd med det.
"festligaste" vet jag inte, men jag använder DeaDBeeF när jag ville hitta något alternativ till foobar2000.
Citera
2018-07-15, 12:39
  #467
Medlem
SalvadorDs avatar
Hej!
Någon som kör Stacer - typ CCleaner till Ubuntu 18.04 och vet ifall det är bra?

Har nyss installerat Ubuntu och kan inget om det egentligen. Tänkte att det kan va bra att ha någon form av optimering kanske? Har haft optimeringen via Bitdefender i Windows 10 förut.

Kanske inte behövs när man kör Ubuntu?

/SalvadorD
Citera
2018-07-15, 18:50
  #468
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalvadorD
Hej!
Någon som kör Stacer - typ CCleaner till Ubuntu 18.04 och vet ifall det är bra?

Har nyss installerat Ubuntu och kan inget om det egentligen. Tänkte att det kan va bra att ha någon form av optimering kanske? Har haft optimeringen via Bitdefender i Windows 10 förut.

Kanske inte behövs när man kör Ubuntu?

/SalvadorD
Du behöver inga "optimerings-program". Kör man Archlinux så kan det vara bra att läsa https://wiki.archlinux.org/index.php/System_maintenance eftersom det går igenom hur man underhåller sitt OS. Man kan ju underhålla Ubuntu också, men Ubuntu använder inte systemd som Arch gör och en annan pakethanterare, så det kommer ju se annorlunda ut, så vet inte riktigt hur du ska göra på just Ubuntu.

Men du behöver som sagt inget "ccleaner för linux"-program.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback