Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-20, 13:43
  #445
Medlem
BlodigtHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Störde mig på att musen slocknade i webbläsaren, minns inte anledningen, men det gick i alla fall att lösa:
Kod:
unclutter -notclass chromium &

Kastar in en trevlig clipboard manager också, keratin heter den och kopplar på sig på dmenu för er som kör det.

Jag skulle vilja ha denna lösning fast inverterad, alltså att muspekaren är dold när ett eller vissa fönster har fokus. Tips?
Citera
2016-08-22, 20:36
  #446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CpReka
Open office, finns tom tillägg så du kan spara i windows format. Det är allt som vanliga office paketet inehåller, men gratis. Dvs exel powerpoint world och mailklient.

No. No. Det är inte kompatibelt med word, excel, powerpoint eller något annat vanligt OFFICE-program.

Vare sig Libre eller Open Office. Tyvärr.
Citera
2016-08-22, 20:43
  #447
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehfraim
Är väl inga direkta problem att programmet körs i CLI, men känns som att ett GUI-programmet är mest lämpligt i mitt fall.

Tack! Kommer att bli mestadels HTML, CSS och PHP. Ska kika på det.

Du har inte funderat på att testa något IDE som tagits fram i syfte att ge dig stöd för programmering med PHP, CSS och PHP?
Citera
2016-10-26, 00:03
  #448
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
No. No. Det är inte kompatibelt med word, excel, powerpoint eller något annat vanligt OFFICE-program.

Vare sig Libre eller Open Office. Tyvärr.

De som påstår det, är nog folk som inte testat båda sidorna grundligt.
Jag använder inte sådana program särskilt mycket, mest inför en och annan CV eller något sådant... händer typ en gång vart 5:e år eller nåt..
Men vad jag förstått det som så är det mycket funktionalitet som finns på M$-sidan som saknas i t.ex Libreoffice eller så, för de som använder de till annat än att bara skriva en CV eller liknande... Och det är ju lite synd. Man borde känna till vad man snackar om innan man påstår att något är ett fullvärdigt alternativ... (obs att detta inte riktat mot dig personligen, mer den du citerade egentligen, men dennes påstående och ditt svar på det hela belyser ju egentligen hela problemet, därav... )
Citera
2016-10-27, 07:51
  #449
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
No. No. Det är inte kompatibelt med word, excel, powerpoint eller något annat vanligt OFFICE-program.

Vare sig Libre eller Open Office. Tyvärr.

https://sv.libreoffice.org/om/

Kompatibelt med alla stora konkurrenters filformat. Du kan enkelt importera och exportera filer från Microsofts Word, Excel, PowerPoint med flera.

Själv använde jag det senast igår för att spara till .xls. Däremot vet jag inte om dom klarar allra senaste Office-versionerna.
Citera
2016-11-06, 13:39
  #450
Medlem
Peter77s avatar
Jag blev just kär i Super Tux Härlig klon av en gammal kär 8-bits favorit!
Citera
2016-11-06, 15:36
  #451
Medlem
Peter77s avatar
Synd att det inte går att editera mer än en viss kort tid. Radiotray youtube-dl och svtplay-dl har väl redan nämnts tror jag.
Citera
2016-11-21, 18:37
  #452
Medlem
supremanics avatar
Är i behov av en mediaspelare för mp3 osv som går att köra i helskärm och vars utseende är extremt flexibelt när det gäller att ändra!

Audacious är det bästa jag hittat men den var inte tillräcklig när det gällde att ställa in utseendet.

Har du stött på en mediaspelare som du tror kan passa så tar jag tacksamt emot tips!
Citera
2016-11-21, 18:51
  #453
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Är i behov av en mediaspelare för mp3 osv som går att köra i helskärm och vars utseende är extremt flexibelt när det gäller att ändra!

Audacious är det bästa jag hittat men den var inte tillräcklig när det gällde att ställa in utseendet.

Har du stött på en mediaspelare som du tror kan passa så tar jag tacksamt emot tips!

Testa DeaDBeef.
Citera
2017-02-21, 09:49
  #454
Medlem
Lowenbraus avatar
Älskar Audacious pga effekterna extra stereo och crystalizer,blir så jäkla mkt bättre ljud.
Citera
2017-04-03, 22:22
  #455
Medlem
Finns det något program för att läsa MS Visio filer?
Citera
2017-04-04, 10:22
  #456
Medlem
Bajsolle1s avatar
Nått enkelt gratisprogram man kan konvertera VAW ljud till nått man kan ladda upp på YouTube vore hyvens, Jag tänkte ladda upp ngr gamla Radio Stockholm raritets radio program jag tankat ned på PCn från kasettband.

Tack på förhand för tips
__________________
Senast redigerad av Bajsolle1 2017-04-04 kl. 10:24.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback