Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-05, 17:42
  #433
Medlem
fredus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasten
Jag är ganska ny inom linux desktop. Men jag har kört linux debian/slackware server i flera år.

Har ni några tips på fönsterhanterare? Generella "snygga till skrivbordet"-program är uppskattat också

Jag rekommenderar i3 som fönsterhanterare. Den är lätt att konfigurera (den använder plaintext config filer) och så är den snål på systemresurser.
Citera
2015-07-17, 23:22
  #434
Medlem
Red-Pandas avatar
Använder idag FileZilla som FTP klient men håller på att byta ut Mozilla program mot alternativa program.

Finns det några andra FTP klienter som rekommenderas?
Citera
2015-07-21, 13:10
  #435
Medlem
Freddyfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Använder idag FileZilla som FTP klient men håller på att byta ut Mozilla program mot alternativa program.

Finns det några andra FTP klienter som rekommenderas?

http://alternativeto.net/software/fi...platform=linux
Citera
2015-10-15, 08:04
  #436
Medlem
.Paradoxx.s avatar
M$ Outlook fungerar som skräp genom PlayOnLinux.

Några förslag på alternativ?
Citera
2015-11-10, 21:05
  #437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Paradoxx.
M$ Outlook fungerar som skräp genom PlayOnLinux.

Några förslag på alternativ?

Thunderbird

Btw, vem är konstnären för din profilbild?
Citera
2015-12-12, 23:32
  #438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasten
Jag är ganska ny inom linux desktop. Men jag har kört linux debian/slackware server i flera år.

Har ni några tips på fönsterhanterare? Generella "snygga till skrivbordet"-program är uppskattat också


Om du kan tänka dig en skrivbordshanterare istället, så kanske MATE Desktop? Det är kort fattat en vidareutveckling av Gnome 2. Gillar man Gnome 2 är den helt rätt. Gillar man däremot inte Gnome 2 , kommer man inte gilla MATE heller.
http://mate-desktop.org/
__________________
Senast redigerad av yokisuci 2015-12-12 kl. 23:37.
Citera
2015-12-12, 23:55
  #439
Medlem
BeppeTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasten
Jag är ganska ny inom linux desktop. Men jag har kört linux debian/slackware server i flera år. Har ni några tips på fönsterhanterare? Generella "snygga till skrivbordet"-program är uppskattat också

Då det gäller fönsterhanterare föredrar jag Fluxbox (www.fluxbox.org) för minimalism, alternativt Enlightenment (www.enlightenment.org) om mer blingbling önskas.
Citera
2015-12-15, 19:04
  #440
Medlem
CpRekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Paradoxx.
M$ Outlook fungerar som skräp genom PlayOnLinux.

Några förslag på alternativ?


Open office, finns tom tillägg så du kan spara i windows format. Det är allt som vanliga office paketet inehåller, men gratis. Dvs exel powerpoint world och mailklient.
Citera
2016-08-16, 18:19
  #441
Medlem
Upptäckte ett litet program vid namn unclutter som helt enkelt gömmer musen när man inte använder den. Något för de som sitter på nån form av tiling WM. Iofs kan det knappast kallas program, då det inte gör så mycket annat än gömmer musen, men iaf...
Citera
2016-08-16, 22:03
  #442
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Upptäckte ett litet program vid namn unclutter som helt enkelt gömmer musen när man inte använder den. Något för de som sitter på nån form av tiling WM. Iofs kan det knappast kallas program, då det inte gör så mycket annat än gömmer musen, men iaf...
Störde mig på att musen slocknade i webbläsaren, minns inte anledningen, men det gick i alla fall att lösa:
Kod:
unclutter -notclass chromium &

Kastar in en trevlig clipboard manager också, keratin heter den och kopplar på sig på dmenu för er som kör det.
Citera
2016-08-17, 00:29
  #443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Störde mig på att musen slocknade i webbläsaren, minns inte anledningen, men det gick i alla fall att lösa:
Kod:
unclutter -notclass chromium &

Kastar in en trevlig clipboard manager också, keratin heter den och kopplar på sig på dmenu för er som kör det.

Tyvärr kör jag rofi just nu, och kommer nog fortsätta köra det efter att ha testat dmenu.

Trevligt att man kan stänga av att musen ska slocka för, antar jag, vissa program.
Citera
2016-08-20, 10:59
  #444
Moderator
vhes avatar
Tips om X-program flyttade från Terminal-tråden till X-tråden.

/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback