Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-04-22, 01:51
  #13
Medlem
Profaxs avatar
Såg en dokumentär på national geografic för ett tag sedan där man visade på att Blonda kvinnor var mer sexuellt attraktiva än mörka. Hypotesen byggde på att vi i barndommen är ljusa (fertila) medan vi med tiden, och vid barnafödsel, blir mörkare.
Citera
2007-04-22, 11:26
  #14
Medlem
slutagnälls avatar
[quote=kniebolo]
Citat:
Ursprungligen postat av kniebolo
Tja de flesta svenska barn är ju lintottar men mörknar med tiden. Jag var ljusblond men har nu mörkbrunt hår. tror ingen vet riktigt varför det sker men det är ju rätt trist att vi inte får vara ljusblonda resten av livet...kanske ökar mängden pigment med åldern för att skydda oss från den ackumulerade mängden solljus vi utsätts för.

En intressant parallell är ju att många negerbarn föds ljushyade och med blå ögon men mörknar förstås nästan omedelbart.[/QUOTE]

Jag har googlat runt efter detta nu och hittar inget som stöder mitt tidigare påstående. Är således sannolikt BS. Sorry...
Även om det inte gäller för negrer så kan väl personer med mörkare hudfärg i typ Indien födas ganska ljusa för att sedan mörkna till 5-årsåldern eller något. (Detta är bara vad jag hört).
Citera
2007-04-22, 19:47
  #15
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kniebolo
Tja de flesta svenska barn är ju lintottar men mörknar med tiden. Jag var ljusblond men har nu mörkbrunt hår. tror ingen vet riktigt varför det sker men det är ju rätt trist att vi inte får vara ljusblonda resten av livet...kanske ökar mängden pigment med åldern för att skydda oss från den ackumulerade mängden solljus vi utsätts för.

En intressant parallell är ju att många negerbarn föds ljushyade och med blå ögon men mörkanar förstås nästan omedelbart.

Hmm, jag mörknade aldrig. Är jag inte neger då?
Citera
2007-04-22, 19:50
  #16
Medlem
kniebolos avatar
[quote=kniebolo]
Citat:
Ursprungligen postat av kniebolo
Tja de flesta svenska barn är ju lintottar men mörknar med tiden. Jag var ljusblond men har nu mörkbrunt hår. tror ingen vet riktigt varför det sker men det är ju rätt trist att vi inte får vara ljusblonda resten av livet...kanske ökar mängden pigment med åldern för att skydda oss från den ackumulerade mängden solljus vi utsätts för.

En intressant parallell är ju att många negerbarn föds ljushyade och med blå ögon men mörknar förstås nästan omedelbart.[/QUOTE]

Jag har googlat runt efter detta nu och hittar inget som stöder mitt tidigare påstående. Är således sannolikt BS. Sorry...:skamsen:


Jo, nu var ju mitt påstående vid en närmare unersökning inte underbyggd...så du är säkert en neger från början till slut...
Citera
2007-04-22, 19:55
  #17
Avstängd
Brofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Hmm, jag mörknade aldrig. Är jag inte neger då?

Joda, bara du ær från afrika så.

annars ær det vedertaget att håret grånar nær det blir ældre, fylls med syreatomer(?).
Citera
2007-04-22, 22:13
  #18
Medlem
Detfårinteplatss avatar
[quote=kniebolo]
Citat:
Ursprungligen postat av kniebolo


Jo, nu var ju mitt påstående vid en närmare unersökning inte underbyggd...så du är säkert en neger från början till slut...

Men det är ju bara att ge fan i tråden om du ska tramsa.
Citera
2007-04-22, 22:15
  #19
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
Joda, bara du ær från afrika så.

annars ær det vedertaget att håret grånar nær det blir ældre, fylls med syreatomer(?).

Jag är inte från afrika , jag föddes i sverige och är råblond, blåögd, och ljushyad, och kommer alltid vara. Jag bara spelade på nicket.
Citera
2007-04-22, 22:22
  #20
Medlem
kniebolos avatar
[quote=Detfårinteplats]
Citat:
Ursprungligen postat av kniebolo

Men det är ju bara att ge fan i tråden om du ska tramsa.

Vaddå tramsa. Jag TRODDE att det var så att negerbarn föds ljusa för jag har hört det vid upprepade tillfällen. Sen när andra tråddeltagare bad om källor på det så gick jag ut och sökte på nätet och fann inte belägg för detta. Då dementerade jag mitt tidigare påstående. Det är väl helt rimligt. I övrigt har jag bara svarat på andras frågor...
Citera
2007-04-24, 01:12
  #21
Medlem
kravallmackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Samers hud mörknar med tiden eftersom den drar ihop sig och blir mer läderlik.

Ljög du ihop det nu eller??
Citera
2017-01-10, 12:48
  #22
Medlem
[quote=kniebolo|6921752]
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats

Vaddå tramsa. Jag TRODDE att det var så att negerbarn föds ljusa för jag har hört det vid upprepade tillfällen. Sen när andra tråddeltagare bad om källor på det så gick jag ut och sökte på nätet och fann inte belägg för detta. Då dementerade jag mitt tidigare påstående. Det är väl helt rimligt. I övrigt har jag bara svarat på andras frågor...


Det stämmer till viss del. Likt vita som blir mörkare med tiden så blir även afrikaner det. Jag har barn med en afro-amerikansk kvinna och vår dotter föddes nästan vit. Förvisso är jag vit och hon med sitt afro-amerikanska ursprung som säkerligen är 25% europeiskt kanske hade stor inverkan. Men hon säger att det är vanligt. Vet inte hur det ser ut med "renrasiga" afrikaner, men kan tänka mig att det stämmer där också.

Jag föddes som kritblond, men med tiden har jag blivit mörkare. Brunhårig och svart kroppsbehåring. Det är intressant det där.
Citera
Stockos avatar

Moderatormeddelande

Postat av Stocko 2017-01-10, 17:43
Medlem
Fysik, matematik och teknologi: allmänt --> Genetik, molekylärbiologi och evolutionsbiologi
/Moderator
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback