Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-27, 11:07
  #181
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag har inte följt allt som skrivits om dom så det har jag svårt
att uttala mig om. Orättvis är jag inte, jag ställer bara en fråga.
Ok.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Då har du mängder med exempel?
Känns inte som det är mödan värt att bevisa att jorden är rund, men ett par arketypiska artiklar. Har strukit under en del av de mest komiska lögnerna och propagandan!

http://Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti

"Det skall i sanningens namn erkännas att Sverigedemokraterna numera visar upp en mycket blank och välpolerad yta, istället för att spreja rasistiska slagord på offentliga platser."

"Kom då ihåg att Hitlers mest centrala slagord var "ett rike, ett folk, en ledare".
Det är ganska så lätt att se var Sverigedemokraterna fått tag i de skrivningarna."



"Med ståpäls och resta nackhår kan man läsa att ovanstående förhållande inte råder i Sverige idag: "Det lever ett betydande antal svenskar utanför Sveriges gränser . . . dessutom lever här sedan lång tid tillbaka icke svenska befolkningsgrupper, som till exempel samerna".
Detta överensstämmer med Hitlers resonemang och motiverade Tysklands intåg i Österrike och Tjeckoslovakien. Sverigedemokraternas beskrivning av våra samer som "icke svenskar" är precis detsamma som Hitler sade om judarna. Resultatet av den inställningen till judarna vet vi alltför väl."




http://"Sverigedemokrater är rasister"

"- Vi måste komma ihåg att Sverigedemokrater är rasister, säger Fries till Blekinge Läns Tidning."


Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag tycker nog att media i stor utsträckning har försökt dela ut
en del tjuvnyp av den sorten som man aldrig såg förr i media.
Jo det ligger lite i det också, visst finns det en förändring av den typen. Dock väldigt stor skillnad på hur SD behandlas och andra partier, minst sagt skandalöst har varit att F! och Junilistan fått ett oproportionerligt stort mediautrymme och Schyman har bjudits in i TV-debatter trots att SD varit mycket större än F! Dessutom har dessa knattepartier behandlats bättre, med visst undantag för att F! efter ett tag själva blev så skandalösa i sitt manshat att dom praktiskt taget själva skapade ett mediadrev mot sig.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Om det är systematiskt måste det finnas mängder med exempel? Nu får dessutom SD chansen att tala i egen sak om dom bjuder
in även "fientliga" journalister.
Att SD ska bjuda in journalister är helt klart. DOCK anser jag inte att SD ska acceptera journalister som utmärkt sig för smutskastningspropaganda mot partiet! Eller tidningar som är direkta fiender till partiet såsom Expo!

Dessa journalister kan likväl sitta hemma på kammaren och rakt av bara "hitta på en artikel" och så trycker dom den istället! Det är betydligt bättre.

Att bjuda in tjuvar till sitt hus är jävligt korkat! Likaså att bjuda in uttalade fiender! Det finns liksom ingen acceptabel anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag har ingen direkt erfarenhet av journalister.
Döm av vad dom skriver, dom journalister som ägnar sig åt uppenbar propaganda och falsarier finns det ingen anledning att befatta sig med överhuvudtaget. Det är ungefär som att befatta sig med någon som varje gång man träffar personen får en smäll på käften av vederbörande! Inte särskilt klokt att låta sig utsättas för sådan behandling.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Umgås? Herregud, jag hänger på Flashback mest varje dag.


Citera
2007-04-27, 11:17
  #182
Medlem
Ankdammsmans avatar
Per-Erik Andhs historiska liknelser mellan SD och nazisterna är helfestligt usla. Dagens lästips för den som vill ha något kul.

På Flashback hade han blivit nedsablad och källkritiserad till döds, men inom SAP anses han förmodligen vara en intellektuell gigant med enorma historiekunskaper och stor analysförmåga. Kanske till och med ett skolministerämne i en framtida Sahlinregering?
Citera
2007-04-27, 13:16
  #183
Medlem
Realizts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Per-Erik Andhs historiska liknelser mellan SD och nazisterna är helfestligt usla. Dagens lästips för den som vill ha något kul.

På Flashback hade han blivit nedsablad och källkritiserad till döds, men inom SAP anses han förmodligen vara en intellektuell gigant med enorma historiekunskaper och stor analysförmåga. Kanske till och med ett skolministerämne i en framtida Sahlinregering?
Det lustiga är också att småpartier som SD allmänt kritiseras som oseriösa och okunniga. Men etablerade politiker, även minsitrar, är skrämmande okunniga. De är bara duktiga på korridorkonspirationerna som fört dem uppåt i karriären. Någon kunskap om sina ansvarsområden eller idebaserad vilja har de i regel inte. Må vara att det nog blivit en del bättre med den nya regeringen där finansministern har både utbildning och erfarenhet av finans och det t.ex. skolministern verkar ha nån form av ideer för skolan. Utgångspunkten för all etablerad politik är dock att göra precis ingenting, med små små undantag. Det är det som anses vara "mest seriöst".
Citera
2007-04-27, 17:49
  #184
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NavierStokes
Björn Fries är gnällig över att SD får tillgång till lokaler i Karlskrona; http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_15264924.asp



För den som inte vet så är Björn en sosse.
Han vägrade även vara med i TV samtidigt som SD:s Jomshof.

Han fick sitta och sura i en soffa för sig själv medan Tilde de Paula och Lasse Bengtsson pratade med Jomshof.

Sen gick de bort till honom och Jomshof fick stå kvar. En sann demokrativän. Tittarna måste skrattat åt honom.
Citera
2007-04-27, 18:08
  #185
Medlem
Hur är det med påståendet att SD kunde ha tagit en kommunal lokal direkt och skippat hotellen från början, var det så att man ville få en situation som denna?
Citera
2007-04-27, 18:18
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Hur är det med påståendet att SD kunde ha tagit en kommunal lokal direkt och skippat hotellen från början, var det så att man ville få en situation som denna?
Jag tror inte såna här partikongresser brukar hållas i "kommunala lokaler"?... Men man ville ju först hyra Louis De Geer i Motala (?) som är ett kommunalägt konferenscenter.
Citera
2007-04-27, 19:35
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Jag tror inte såna här partikongresser brukar hållas i "kommunala lokaler"?... Men man ville ju först hyra Louis De Geer i Motala (?) som är ett kommunalägt konferenscenter.

Förra året enligt iaf Metro/aftonbladet så hölls det i en kommunalt ägd lokal, och det verkar som om det inte funnits vilja att ens försöka med detta iår, utan nu skulle man ha en privatägd lokal, finns det någon substans i detta?
Citera
2007-04-27, 19:43
  #188
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Förra året enligt iaf Metro/aftonbladet så hölls det i en kommunalt ägd lokal, och det verkar som om det inte funnits vilja att ens försöka med detta iår, utan nu skulle man ha en privatägd lokal, finns det någon substans i detta?
Jag tror det hölls i Lous de Geer konferenscentrum förra året.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback