2007-04-20, 22:26
Medlem
ok, nu har jag sett jamie oliver dunka ner metallgrejer i kastruller med non-stickbeläggning en gång för mycket, så jag måste fråga: min uppfattning är att man sabbar non-stick med metall. har jag fel? vilka beläggningar funkar det med? eller är det helt sonika så att allas vår "old boy" har dragit in tillräckligt med stålar för att köra med de verktyg han gillar bäst utan att bry sig om kastrullerna, eftersom han tveklöst får så många han vill från tefal?
Citera
2007-04-20, 22:40
Medlem
Squalos avatar
Jamie Oliver använder kastruller med en nonstick-beläggning som kallas Pro-Metal. I din kan man använda metallredskap.

Det ska man dock inte göra i en panna som bara har en vanlig polytetrafluoroetylen-beläggning.
Citera
2007-04-20, 22:46
Medlem
strlngs avatar
Är det alltså OK att köra metallredskap i Tefals Jamie Oliver-serie? Är det därför de är så fruktansvärt dyra?
Citera
2007-04-20, 22:51
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Enda hans grejjer duger till är att tömma plånboken i onödan, finns andra likvärdiga grejjer som är både billigare och bättre. Betala inte överpris bara för att få den röda pricken i mitten.
Citera
2007-04-21, 01:37
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strlng
Är det alltså OK att köra metallredskap i Tefals Jamie Oliver-serie? Är det därför de är så fruktansvärt dyra?
Dom som har Pro-metal-beläggning är det OK att ha metallredskap i.

Dom är nog dyra för att det ska stå Jamie Oliver på och för affärerna som säljer tar bra betalt. Det går säkert att hitta någon annan serie eller annan tillverkare som gör precis likvärdiga grejer billigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in