Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2015-09-16, 23:01
  #97
Medlem
billyblues avatar
Varför är det ingen som nämt ZORRO?
Eller var det bara jag som lyssnade på dem? Minns jag hade 2 band som var hur fina o bra som helst. Sådant vända-blad-band.

Skulle göra mycket för att höra dem igen.

Sedan var Elmer hult top notch också.
Citera
2015-09-16, 23:02
  #98
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Lyssnade alltid på Televinken, vilket dock borde komma från 60-70 någon gång.
Citera
2016-12-16, 09:20
  #99
Medlem
Någon annan som kommer ihåg adaptionen av Blixt Gordon, filmen från 1980?
Var en vit kassett med blå etikett tror jag, har tyvärr slarvat bort den.
Har letat förgäves efter information om den, hade ett grymt soundtrack som var exklusivt för kassetten och inte förekom i filmen.
Citera
2016-12-16, 11:24
  #100
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Någon annan som kommer ihåg adaptionen av Blixt Gordon, filmen från 1980?
Var en vit kassett med blå etikett tror jag, har tyvärr slarvat bort den.
Har letat förgäves efter information om den, hade ett grymt soundtrack som var exklusivt för kassetten och inte förekom i filmen.
Se här för lite information om kassetten. En kanske liknande kassett-/LP-utgåva på tyska kan lyssnas till här.

Här är ett citat om serieversionen av samma film, taget från specialarbetet Tecknade serier i monografiform på svenska -- ett försök till en fullständig bibliografi från 1800-talets mitt t o m 1981 med kommentarer av Mona Önnestam, utgivet 1982 på Högskolan i Borås:
Citat:
BLIXT Gordon : kampen mot Ming / [baserad på figurer skapade av Alex Raymond; illustrerad av Al Williamson; bearbetad av Bruce Jones; färgläggning av Rick Veitch]. -Sundbyberg; Semic, 1981. - 64 s. Efter filmen med samma namn. - Orig:s titel: ? (1980?)

Platta grälla färger, realistisk stil. Raymonds serier har legat till grund för filmen, och filmen har legat till grund för den här. Handlingen är litet hackig. En hel del rått våld, mörklila "vildar" kallas apmän, de flesta tjejerna är till för att räddas (Dale är min, yttrar Blixt), en är litet mera initiativrik. B U Dåligt köp.
Här ovan betyder B barn och U ungdomar.
__________________
Senast redigerad av schizophrenia 2016-12-16 kl. 11:55.
Citera
2017-03-13, 15:54
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
... Den absoluta favoriten var dock Arla Farm. Det handlar om en tjej som på en skogspromenad träffar på några figurer som kallades för filibunkarna. Även detta berättat av Olof Thunberg.

Här kommer den: https://youtu.be/XrIGjYgrvyw
Citera
2018-06-06, 11:42
  #102
Medlem
Ser ju att tråden är gammal men gör ett försök ändå - någon nämnde Sune, Lottie och 00-Ful,. den röda roboten, radioserien som sedermera även blev LP-skiva. Lottie Ejebrandt och Sune Mangs var med. Det var en totalgalen berättelse som jag lyssnade enormt mycket på som liten och har letat mycket efter den skivan. Är det möjligen nån som råkar veta om den finns i sinnevärlden? Vore toppen attt tex få spela in den.
Citera
2020-01-13, 23:05
  #103
Medlem
Allt gammalt som Kalle ankas sångpartaj mm vilket många kanske vill lyssna på men så har banden gått sönder mm borde komma upp på spotify.
Citera
2020-01-16, 15:27
  #104
Medlem
Är det någon som minns en berättelse om ett husdjur som försvunnit, och familjens ungar (eller om det bara var dottern) ger sig ut för att söka efter det. De besöker bland annat en sjö där det finns ett sjöfolk som sjunger.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback