Resultat: Vem vann debatten?
Mona Sahlin
14,55%
128 röster
Jimmie Åkesson
66,02%
581 röster
Ingen av dem/lika
19,43%
171 röster
2007-04-20, 21:05
Medlem
Bakkelits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Nu orkar jag inte leta igenom hela tråden, så jag frågar rakt ut. Finns det ngn länk el dyl för att se debatten i efterhand. Missade den pga jobb. peace..

http://tv4.se/player/categories.aspx?treeId=1009

Finns även på piratebay
Citera
2007-04-20, 21:08
Medlem
Erk Swedes avatar
Se längre

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Intressant analys. Om du tittar på beteendet hos (s)-anhängare och invandrings-apologeter idag, så ser det dock ut som Måna gick på en svidande förlust.

Beroende på -- som Flashbacks thinktank konstaterat -- att allt utom en utklassningsseger för Måna, är en seger för Åkesson och SD. Debatten blev ganska jämn => katastrof ur (s)-perspektiv.

- F.G
Självfallet skriker mångkulturförespråkarna mest,men faktum är att vi nog har underskattat Mona Sahlin,hon tänker längre och tog det oundvikliga steget,och en majoritet av svenska folket ger ju henne rätt.
Citera
2007-04-20, 21:08
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Som delvis insider kan jag säga att du är ute och seglar utan varken sjökort eller kompass. Stockholmsavdelningen är den största i den partifraktion som förr kallades "Bunkern" och som gjorde allt de kunde för att motarbeta Åkesson och hans sydsvenskar utan att hamna i tingsrätten för det. De var emot honom redan innan, av principiella skäl, helt och hållet oberoende av alla sakomständigheter som årsmöten och TV-debatter. De liknar mest en patetisk Trotskij som sitter i Mexiko och tjoar mot Stalin, och ungefär med samma chans att lyckas få efterträda sina hatobjekt.

Njae, Bunkern kallas huvudkvarteret. För att det ligger i en källare.
Fast det liknar nog en bunker. Borde överleva ett atomkrig.
Citera
2007-04-20, 21:10
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Artikeln i Fokus är väl mer ett tecken på att Sverigedemokraterna överhuvudtaget behandlas av media. Hur skulle Fokus kunna veta att den här konflikten varat under lång tid?

Fokus och alla andra media, liksom alla etablerade politiker, är okunniga som mina gamla skor om allt som gäller organiserad invandringskritik. De ringer till tidningen eXpo (!!!) och frågar om de känner att de absolut måste ta upp frågan, vilket är ungefär som att ringa kpml(r) och fråga om aktieoptioner.

Jag har redan tidigare skrivit rätt utförligt om själva samhällsfenomenet, t ex i inlägget här:

http://www.flashback.org/showthread...93#post6858693
Citera
2007-04-20, 21:13
Medlem
Kupsans avatar
Jimmie Åkesson skulle kunnit dra ner byxorna och hoppat jämfota i studion hela sändningen och ändo vunnit omröstningen här känns det som.

"fan va snygg balle, snyggare än monas nylle. Jimmie vann!"...
Citera
2007-04-20, 21:13
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Njae, Bunkern kallas huvudkvarteret. För att det ligger i en källare.
Fast det liknar nog en bunker. Borde överleva ett atomkrig.

Det var faktiskt så att källarkansliet, med de fraktionsmedlemmar som bodde där, fick ge namn åt hela fraktionen. Nu är det dock enligt förljudande uppsagt, men likt det parti det tjänade skulle det utan tvekan ha överlevt ett fullskaligt kärnvapenkrig, inklusive flera direktträffar.
Citera
2007-04-20, 21:14
Bannlyst
Känns som hälften av er som röstat på SD i denna poll inte ens sett debatten, visst Jimmie gjorde bra ifrån sig relativt till sin röstfrekvens och popularitet men han staka sig alldeles för mycket och uttryckte sig klumpigt många gånger. Dessutom diskuterade han nästan uteslutande invandringsfrågan (de vill vara mer än ett enfråge-parti) vilket också var dumt.

Jag tycker han gjorde riktigt bra ifrån sig RELATIVT till hur det borde gå för S som har x antal gånger mer röster än SD, men att påstå att han rodde hem debatten är ju bara fel.

Skulle vilja se JÅ mot Göran Persson, det hade vart en syn för gudarna!
Citera
2007-04-20, 21:19
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Självfallet skriker mångkulturförespråkarna mest,men faktum är att vi nog har underskattat Mona Sahlin,hon tänker längre och tog det oundvikliga steget,och en majoritet av svenska folket ger ju henne rätt.

Tror du grovt överskattar Fåna. Beslutet kom EFTER det att hennes stab och PR-avdelning hade insett svenska folkets inställning (och sedan (sd) debatterat med två andra riksdagspartier), hon lär nog ha varit den som fattade galoppen sist. Hon satt nog i rökrummet och puffade gula Blend: "Äääärom dä sväriedemmokratena e så jobbia...Måna orkante merom...kan viente stella in hela re där, så kan Måna åka utå snacka me nåra invandrare i stelle...vasejeru Sesilja måste Måna värklien?".
Citera
2007-04-20, 21:23
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Fokus och alla andra media, liksom alla etablerade politiker, är okunniga som mina gamla skor om allt som gäller organiserad invandringskritik. De ringer till tidningen eXpo (!!!) och frågar om de känner att de absolut måste ta upp frågan, vilket är ungefär som att ringa kpml(r) och fråga om aktieoptioner.

Visst är det så. Det är ju därför alla insatta ser hur gammal informationen är men samtidigt är det så att många av tex Fokus läsare inte heller har haft någon information som inte mainstreammedia har gett dem om Sd och därigenom verkar artikeln ny för alla dem med ett nyvaket intresse för partiet.
Citera
2007-04-20, 21:32
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jimmie Åkesson hade kunnat göra Hitler hälsning och kommit berusad till sändningen utan att förlora debatten rent intellektuellt med Måna, däremot finns det ju många tittare som mer styrs av känslor och intryck och för dessa är retoriken och appearence ett viktigt inslag för att övertyga

Citera
2007-04-20, 21:35
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Återigen har det visat sig vilket jävla bottennapp vi gjorde när partieliten bestämde sig för att sätta en person som partiledare endast på grundval av vad den har mellan benen och inte i huvudet...
Jo, ni har ett stort jävla problem faktiskt. Jag beklagar situationen och sorgen, att Sveriges största parti låter henne bli partiledare är ett intellektuellt fattigdomsbevis.

Inte för att det är mitt problem, jag är inte sosse.
Citera
2007-04-20, 21:38
Medlem
kniebolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightblade
Känns som hälften av er som röstat på SD i denna poll inte ens sett debatten, visst Jimmie gjorde bra ifrån sig relativt till sin röstfrekvens och popularitet men han staka sig alldeles för mycket och uttryckte sig klumpigt många gånger. Dessutom diskuterade han nästan uteslutande invandringsfrågan (de vill vara mer än ett enfråge-parti) vilket också var dumt.

Jag tycker han gjorde riktigt bra ifrån sig RELATIVT till hur det borde gå för S som har x antal gånger mer röster än SD, men att påstå att han rodde hem debatten är ju bara fel.

Skulle vilja se JÅ mot Göran Persson, det hade vart en syn för gudarna!

Allt annat vore ett stort misstag...folk vill inte höra fler politiker diskutera fastighetsskatter och delad föräldraförsäkring...om man håller ut och verkligen vågar vara ett enfrågeparti så tror jag att det lönar sig mer. Det mångkulturella samhällets problem är ju inte vilken fråga som helst utan Sveriges och Europas ödesfråga nr 1...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in