Citat:
Ursprungligen postat av Rule.Dem
Är du av tanken att det är en rättighet och bära vapen och inte något man måste visa att man förtjänar, retoriken att kriminella alltid kommer ha vapen fungerar inte eftersom kriminella alltid kommer ha saker som inte hederligt folk har det är därför dom kallas kriminella eller brottslingar.
Om dom Staterna redan från början insett det dåraktiga i att släppa fri vapenkontrollen så hade problemen idag säkerligen inte varit lika allvarliga. Men sen är det också allt för lätt och vara efterklok, jag vill veta vad du av för åsikt?
Nu är det inte riktat till mig, men jag svarar ändå:
Självklart är det en rättighet att bära vapen. Jag har en rätt att försvara mitt liv och min egendom, Psykfall, tattare, pundare och annat löske som ger sig på mig ska enbart hålla käften och inte klaga när de blir skjutna. Jag väger mindre än 80 kilo, och jag vet på rak arm ett antal personer som jag inte har en chans mot, eftersom att jag skulle bli slagen till en blodig massa. Därför är en pistol i 10mm auto att föredra framför knytnävar.
I USA så skjuter dessutom privatpersoner ihjäl ca 3000 brottslingar varje år, vilket självklart får räknas som någonting oerhört positivt