• 1
  • 2
2007-04-15, 12:22
Medlem
Hej!

Har fortfarande inte kommit till skott med första kuren. Tränat i 18 år, noga med kost och cardio. Vill få till det där sista extra med en bra nybörjarkur. Gärna tabletter men inget måste, vill hålla nere biverkningar, ej bli vattnig. Har inget behov av att gå upp massor i vikt utan mest bara bli hårdare och kanske lägga på mig lite kvalitetsmuskler.

Det här med håravfall, finns det prep som aldrig orsakar det? Har förstått att det har med DHT att göra så om man läser DHT-conversion:none är det fritt fram då? Säkert dumma frågor här men tacksam för all info jag kan få. Gärna något förslag på en bra kur. Mvh
Citera
2007-04-15, 12:50
Medlem
ef1s avatar
de dära med att tappa hår beror på som sakt på prepp och hur stora doser du tar. och givetvis om de ligger i familjen att tappa hår, om jag inte är hellt fel ute .

som sakt jag är ju fortfarande en nybörjare, men vad jag har läst om du ska bli hård "vasculär" eller vad fan de heter, och inte dra på dig en massa vatten, så kan du köra på Anavar, men med de preppet så bygger du väldig lite.
Citera
2007-04-15, 14:42
Medlem
hantels avatar
Var du bör titta på är en kur med anavar eller oral turinabol om du nu tvunget måste köra på orala. Annars så bör du helt klart satsa på att köra 250-500 mg testosterone e e5d och så kör du 1 mg finasterid ed så får du med stor sannolikhet även behålla håret även om du skulle ha anlag för att tappa.
Citera
2007-04-15, 15:20
Medlem
ett prepp kan vara androgent och orsaka håravfall även fast det inte konverterar till dht. Är det t.ex. ett dht-derivat kan det inte konverteras till dht.

svårt att som känslig för androgena hormoner både behålla håret och inte dra på sig vätska eftersom i princip alla "högkvalitetsmuskler/icke-aromatiserande"-prepp just är rätt androgena.

jag skulle satsa på antingen snälla prepp som primobolan/anavar, EQ om du kan stå ut med lite av dessa biverkningar. eller en jävligt dyr 250mg testo-kur med aromatashämmare en bit innan kur, under kur + pct. pga obefintliga östrogen-nivåer borde du med stor säkerhet kunna köra finasteride under hela kuren.
jag körde finasteride pga mitt hår vilket jag i efterhand tycker var dumt eftersom dht är anti-östrogent samt att finasteridet borde kunna leda till högre östrogennivåer om mer T kan omvandlas till östrogen istället för DHT.
Citera
2007-04-15, 15:25
Medlem
Marlboroweeds avatar
Jag skulle kört Deca !! vilket jag ska göra. ska du prova med finasteride eller så så funkar inte det med vissa roider som tex: Dianabol o liknande.

men testa det med en lagom testo kur så har ja med tänkt
hehehe Regaine funkar ju med läste jag här nånstans o nåt om fungoral "mjällshampo" hehehe hoppads att dom inte tar din skalp....
Citera
2007-04-15, 15:32
Medlem
Alla prepp kommer på ett eller annat sett ge dig håravfall om du har det ärftligt.
Vet personer som tappat hår på 40-60mg nolvadex ( egen prod. höjs) så det är tyvärr att välja enligt min mening.
Sen finns det ju prepp som OT och deca som inte ger håravfall på samma nivå som andra prepp.
Citera
2007-04-15, 16:44
Medlem
ariparis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arre_quake
Vet personer som tappat hår på 40-60mg nolvadex ( egen prod. höjs) så det är tyvärr att välja enligt min mening.
Sen finns det ju prepp som OT och deca som inte ger håravfall på samma nivå som andra prepp.

Men behövs det Nolvadex som pct med Anavar lr Tboll? Eller klarar man sig utan?
Citera
2007-04-15, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aripari
Men behövs det Nolvadex som pct med Anavar lr Tboll? Eller klarar man sig utan?

PCT behövs alltid efter kur för att fixa till egen prduktionen.
De som lider av extrem håravfall bör tänka sig lite för i högre doseringar av nolvadex annars finns ju alternativet att ta 1mg finasteride igenom pctn.
Citera
2007-04-15, 16:50
Medlem
ariparis avatar
Naäâãice!!! - Som Borat säger!

Ska kolla upp finasteride lite mer och nolva med!
Citera
2007-04-15, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aripari
Naäâãice!!! - Som Borat säger!

Ska kolla upp finasteride lite mer och nolva med!

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2

http://en.wikipedia.org/wiki/Finasteride
Citera
2007-04-15, 18:31
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arre_quake
PCT behövs alltid efter kur för att fixa till egen prduktionen.
De som lider av extrem håravfall bör tänka sig lite för i högre doseringar av nolvadex annars finns ju alternativet att ta 1mg finasteride igenom pctn.

Nolva mot håravfall? Vad menar du?
Citera
2007-04-15, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Nolva mot håravfall? Vad menar du?

Inte mot håravfall - kan möjligtvis ge håravfall om man har anlagen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in