Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-14, 02:27
  #1033
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscowstar
Hej,
Ska åka till Australien nu i höst och ska plugga på distans från Sverige och därigenom få CSN pengar. Tänkte hyra en lägenhet i Sydney/Melbourne.
Vad ska jag söka för visa? Jag tänkte vara borta ca 5 månader men hittar enbart 3 månaders visa?

Tacksam för tips!
Turistvisum (subclass 600) verkar kunna gälla längre än tre månader. Eller eVisitor (651) men då får du som sagt bara stanna tre månader i taget, så då skulle du behöva ta en avstickare till t ex NZ eller SEA.
__________________
Senast redigerad av U-Fig 2016-03-14 kl. 02:34.
Citera
2016-03-16, 00:27
  #1034
Medlem
Är det möjligt att åka till Australien med ett turistvisum och sen få WH eller någon slags work permit när man är där? Uppfyller inte kravet på att ha 5000 AUD för WH visa
Citera
2016-03-16, 00:37
  #1035
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kenway
Är det möjligt att åka till Australien med ett turistvisum och sen få WH eller någon slags work permit när man är där? Uppfyller inte kravet på att ha 5000 AUD för WH visa
AUD 5000 är inte ett krav, och nej, man kan inte få WHV beviljat medan man befinner sig i landet.

Citat:
First Working Holiday visa: You must be outside Australia when you apply for your first Working Holiday visa and when the visa is decided.
Citera
2016-06-26, 15:19
  #1036
Medlem
Jag ska flyga till australien på fredag men har hamnat i en situation där jag först imorgon (måndag) har möjligheten att ansöka om ett visum (evisitor 651)
Därför är jag orolig över att jag inte kommer få visumet beviljat innan fredag kväll. Vad har ni för erfarenhet av tiden det tar att få ett evisitor visa? Borde jag vara orolig och finns det i så fall någon möjlighet att skynda på processen?

Finns det visatjänster vars ansökningar prioriteras högre av det australienska immigrationsdepartementet än om man skickar sin ansökan själv direkt till departementet?
Citera
2016-06-27, 04:03
  #1037
Medlem
eVisitor brukar, vad jag sett/hört, vara mer eller mindre omedelbart. Så det *borde* vara lugnt, i alla fall om du inte har några speciella omständigheter som kan göra en längre utredning sannolik.

Och nej, tjänster via visum-företag kommer inte gå snabbare.
Citera
2016-08-01, 17:20
  #1038
Medlem
LitePotatiss avatar
Hi guys

Skulle behöva lite hjälp med mitt visum.

Har ansökt och, eftersom jag har några mindre brott i belastningsregistret, så fick jag uppdraget att skriva en kortare text om vad det var för brott, när det begicks och varför jag begick brottet. Jag är även tvungen att skicka in mitt belastningsregister, översatt...
Citat:
Translating your documents
Documents in languages other than English should be accompanied by an English
translation. The English translations must be official certified translations from a National
Accreditation Authority for Translators and Interpreters (NAATI) accredited translator.
Translations provided by non-accredited translators outside Australia should be endorsed
by the translator with their full name, address, telephone number, and details of their
qualifications and experience in the language being translated.

Tagit från mailet jag fick. Det jag undrar är om det skulle funka om en person i min omgivning som jobbat som engelska lärare, skulle översätta dokumentet eller om det är kört.
Om det nu ska översättas av en översättningsfirma, har ni några bra tips? Pris? Hur lång tid tar det?

Tackarrrr
Citera
2016-08-11, 07:35
  #1039
Medlem
Hur svårt är det att emigrera till Australien? Dvs få ett permanent uppehållstillstånd.

Jag har ingen utbildning men många år inom lager och logistik, som arbetare, arbetsledare till tjänsteman.

Hur stor chans är det att man blir kvar i Australien efter 1+1 år Working&Holiday visum?

Tacksam för era erfarenheter.
/Travellern
Citera
2016-10-21, 03:05
  #1040
Medlem
Turist visum Australien efter Ringa Misshandel och olaga hot??

Som topic!
Citera
2016-10-21, 07:22
  #1041
Medlem
Med tanke på att hela ön utgör ättlingar av brottslingar så kanske du är i gott sällskap när du väl är där?

Sök visum o se vad de säger.
Citera
2016-10-21, 08:01
  #1042
Medlem
Rainbowfaces avatar
Sök innan du åker i alla fall, risken finns att de rycker dig i tullen och skickar tillbaks dig med första bästa plan.
Citera
2016-10-21, 08:49
  #1043
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Med tanke på att hela ön utgör ättlingar av brottslingar så kanske du är i gott sällskap när du väl är där?

Sök visum o se vad de säger.

Förstås inte exakt alla australiensare...
Citera
2016-10-21, 09:18
  #1044
Medlem
Hur länge sen blev du dömd? Har man begått brott dom senaste 5 åren brukar dom vara jävligt hårda, dom gamla kåkfararättlingarna...
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f472286

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback