Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-25, 11:33
  #997
Avstängd
Hur långt tid tar visum? Hade tänk åka dit och se 1D 7 februari
Citera
2015-01-28, 18:06
  #998
Medlem
Hur mycket plats tar evisitorvisum i passboken? Full sida + stämplar, bara stämplar eller en annan lösning?
Hur är det med workaway? Stort?
Citera
2015-01-29, 06:49
  #999
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motobike
Hur mycket plats tar evisitorvisum i passboken? Full sida + stämplar, bara stämplar eller en annan lösning?
Hur är det med workaway? Stort?
Inträdesstämpeln (jag hade WHV) tar upp knappt en fjärdedels sida i passet.
Citera
2015-04-13, 13:32
  #1000
Medlem
Hej!

Någon som har problem med att betala ett visum på immigov.?

Spelar ingen roll hur mycket pengar jag har på mitt Visa, eller hur många gånger jag kontrollerar uppgifterna, jag får fortfarande ERROR: Declined.
Kan det vara fel i min Visum ansökan då?
Har försökt maila och ringa men folk hänvisar bara mig till varandra..


Blir nästan så att man ska köpa via en tredjepart som visserligen tar extra betalat men utan krångel....
Citera
2015-04-13, 13:34
  #1001
Medlem
U-Figs avatar
Är kortet öppet för internetbetalning? Prova att öppna för Australien också om det redan var öppet för internetbetalning och inte fungerade.
Citera
2015-04-13, 17:26
  #1002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Är kortet öppet för internetbetalning? Prova att öppna för Australien också om det redan var öppet för internetbetalning och inte fungerade.

Hm ja jag köper ju saker ifrån Sverige via internet, tack för tipset ska kolla upp det
Citera
2015-05-28, 16:44
  #1003
Medlem
R-ONEs avatar
Jag har ansökt om Working Holiday visa, men står att visat är incomplete. Hur lång tid ska det ta innan det blir accepterat, har väntat typ 1 vecka nu och börjar bli orolig
Citera
2015-05-30, 13:55
  #1004
Medlem
Studentvisum och kurs i Sydney

Hallå! Bor i Australien och mitt 2nd year W&H Visum går ut i Augusti. Så jag ska börja plugga så jag kan stanna och fortsätta jobba här. Har googlat och kollat på immigov.com.au om visum och så men de är väldigt svårt att hitta vad jag letar efter.

Så jag vill ha ett visum så jag kan plugga 1 kurs som är så lätt som möjligt å jag behöver vara i skolan så lite som möjligt, på uni Tafe eller vad som helst. Antingen Marketing eller nåt annat. Vill kunna stanna på studentvisum i flera år ifall de behöves. Så jag kan fortsätta jobba heltid. (Jobbar på comission så de gör inget att de är max 20h i veckan).

Tror de är detta visum jag ska ha men inte säker.
Non Award Sector visa (subclass 575)

Och jag vet inte vad man söker först visum eller kurs och när man behöver göra det!

Så snälla hjälp en svenne i nöd!
Citera
2015-09-06, 14:08
  #1005
Medlem
Tjena Flashback!

Jag tänkte åka ner till australien och bo där i ett år.
Jag ska söka visumet nu och märker att jag måste hämta ut brottsregister.

Jag blev tagen för röka i norge men detta är inget som finns i sveriges brottsregister. Borde jag hämta ut den svenska och bara kryssa i Nej. på om jag blivigt dömd?

Kan de ens kolla det norska iom jag är svensk?

Otroligt tacksam för svar (Blir lite orolig här)
Citera
2015-09-08, 02:46
  #1006
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diverze
Tjena Flashback!

Jag tänkte åka ner till australien och bo där i ett år.
Jag ska söka visumet nu och märker att jag måste hämta ut brottsregister.

Jag blev tagen för röka i norge men detta är inget som finns i sveriges brottsregister. Borde jag hämta ut den svenska och bara kryssa i Nej. på om jag blivigt dömd?

Kan de ens kolla det norska iom jag är svensk?

Otroligt tacksam för svar (Blir lite orolig här)

Om du säger nej till att ha blivit tagen av polisen etc. är det väl inget krav?

Jag fick mitt svar på 3 timmar (endast svarat på de obligatoriska frågorna), där det står följande: "I wish to advise that a decision has been made on this application and visas have been granted on 08 September 2015 to the applicants listed in the attached Visa Grant Notice".

Jag utgår från att det är allt och att jag blivit godkänd? Verkar som att om man svarar "rätt" på allt så är det mer eller mindre "automatiskt godkänt".

/Z
Citera
2015-09-15, 19:30
  #1007
Medlem
Hej!
Jag har ansökt om mitt Working Holiday Visum och har nu fått det accepterat tillsammans med mitt "VISA-Grant number".

Är det någon som har en aning om ifall det är allt som behövs?
Tycker det verkar ovanligt smidigt och icke krångligt, vad jag kan läsa mig till i mejlet så står det att man endast behöver "Visa-Grant" number vid inresa.
Men ex. när man åker till thailand behöver man åka till ambassaden och fixa en stämpel i passet...
Är det något som krävs vid working holiday visum?
Citera
2015-09-16, 04:10
  #1008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
Hej!
Jag har ansökt om mitt Working Holiday Visum och har nu fått det accepterat tillsammans med mitt "VISA-Grant number".

Är det någon som har en aning om ifall det är allt som behövs?
Tycker det verkar ovanligt smidigt och icke krångligt, vad jag kan läsa mig till i mejlet så står det att man endast behöver "Visa-Grant" number vid inresa.
Men ex. när man åker till thailand behöver man åka till ambassaden och fixa en stämpel i passet...
Är det något som krävs vid working holiday visum?

Det är allt du behöver! Du behöver inte ens skriva ut det (men det kan vara smidigt att ha, ändå, av andra skäl), utan det är kopplat till passet.
Australien använder sig inte av stämplar i passet för WH-visa.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f472286

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback