Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-15, 14:19
  #889
Medlem
ADangerousMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Nja, de flesta arbetsgivarna är väldigt hårda med visum, precis som det bör vara.

Dessutom kostar det ca 2200, inte 4000 SEK.

Ok, hur söker man det på bästa sätt? Det var på den här sidan: https://auvisa.org/se/visa-working som jag hittade att det kostade ca 4k nämligen.
Citera
2013-09-15, 15:05
  #890
Medlem
MongoPingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADangerousMind
Ok, hur söker man det på bästa sätt? Det var på den här sidan: https://auvisa.org/se/visa-working som jag hittade att det kostade ca 4k nämligen.

http://www.immi.gov.au
Leta upp Subclass 417 - Working Holiday
Citera
2013-09-18, 16:49
  #891
Medlem
svampen211s avatar
Det är dags nu att boka och söka visum! Men jag undrar vad jag ska kryssa i på om man begått något brott. Åkte dit på ringa med en 0,1 röka och typ 2 kartor tram. Fick mitt brottsregister utskrivet när ja skulle börja på mitt jobb jag jobbar på nu och då var det helt tomt. Så vad ska jag kryssa i på om jag är dömd för något brott eller inte?
Citera
2013-09-27, 02:15
  #892
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jehk
Hej allesammans!

Jag befinner mig just nu i Australien och har varit här i 7 månader. Är har på ett Working Holiday visa som går ut i Januari 2014. Min pojkvän ar australiensk och skulle följt med mig till Sverige då om det inte vore för hans jobb. Han avslutar sitt apprenticeship i april 2014 och måste avsluta det innan han kan åka någonstans, annars kastar han bort 4 år.

Jag skulle altså verkligen vilja stanna tills han får sitt papper på att han är klar så vi kan åka tillsammans till Sverige, och så slipper vi vara utan varandra i 4 månader, skönt att komma hem till våren istället för vintern också, såklart . jag har läst att man inte kan förlänga sitt Working holiday men om jag åker till exempel Thailand eller Bali en månad när mitt Wh går ut, och sen tillbaka på ett Tourist visa i tre månader, skulle det funka? har letat omkring på internet men inte hittat något så skulle vara jätte tacksam om någon här vet någon och vill dela med sig!

Isånnafall, måste jag söka Tourist visa utanför Australien eller kan jag göra det i November, en månad innan jag lämnar landet så jag VET att jag får komma tillbaka när jag lämnar?

och kan man söka och bli godkänd ett Tourist visa fler än en gång? Vill ju åka tillbaka hit senare och då skulle det ju suga om jag "förbrukat" både mitt Wh OCH Tourist visa.

Är ganska förvirrad, skulle bli jätte glad om någon där ute hade lite svar till mig!!


Jobba 88 dagar på en farm, så for du förlängt dit visum med 1 år
Citera
2013-09-27, 23:36
  #893
Medlem
svampen211s avatar
Kan säga att mitt visum blev grönt efter bara några timmar, kryssa nej på convicted for a crime Jävligt skön känsla att få det mailet.
Citera
2013-09-30, 15:03
  #894
Medlem
Efter jag fyllt i kortuppgifter och tryckte betala så har den fastnat på sidan "Your payment is currently being processed" och har tuggad där över 20min nu, ser på banken att pengarna dragits men jag har ju inte fått någon "confirmation" på att allt är klart nu... Vad skall jag göra?
Citera
2013-10-01, 09:04
  #895
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nagel
Efter jag fyllt i kortuppgifter och tryckte betala så har den fastnat på sidan "Your payment is currently being processed" och har tuggad där över 20min nu, ser på banken att pengarna dragits men jag har ju inte fått någon "confirmation" på att allt är klart nu... Vad skall jag göra?

Vänta några dagar!
Var samma för mig och min polare! Tog 20min för polaren och 3 dagar för mig!
Citera
2013-10-04, 17:30
  #896
Medlem
GuteGirots avatar
Hi!

Jag har ansökt om visum för ett tag en, och troligtvis kommer få det beviljat. Har bara en sak som stör mig. Man fyller i visumansökan att man ska ha 5000 AUD = 29.000kr när man kommer in i landet. Nu är min fråga hur bra kontrollerar dem detta? Hur hårda är dem? Har nämligen bara 20.000kr nu innan jag ska åka, blir det problem då?
Ps. Jag jobbar och säljer massa skit så jag kommer upp i 30k (förhoppningsvis). Men låt oss säga att jag bara har 20.000kr... Vad blir konsekvenserna? ds.
Citera
2013-10-07, 09:30
  #897
Medlem
är det något speciellt man bör tanka på om man ansöker om visum fran sydostasien, efter ha varit på resande fot i över ett år? Hörde något om att man behöver ha hälsointyg, ta blodprover (HIV/Hepatit) och lungröntgen ifall man har varit utanfor Europa/Sverige i över 6 månader eller liknande?
Citera
2013-10-15, 16:36
  #898
Medlem
Japanesarens avatar
Hej! Jag åker till Australien på semester i 3 mån, detta i november.
Sen har jag kanske tänkt att stanna kvar och jobba/chilla ett år beroende på vad jag känner för.
Jag har då tänkt att åka till Nya Zealand i januari någon vecka för att söka efter working holiday visa, och därefter åka tillbaka till Aus.

Frågeställning: Funkar detta? Jag har hört att om man ska förnya sitt Visa måste man vara utanför landet i 3 mån. Gäller detta för working holiday visa också? Bör jag alltså söka efter working holiday visa på en gång när jag kommer i november? (Tänkte att annars vore de soft att få 3 "gratis" månader extra)

Tack på förhand!
Citera
2013-10-16, 01:31
  #899
Medlem
MongoPingiss avatar
Så hur många är det som blir stoppade i tullen och behöver visa upp pengar osv?
Citera
2013-10-17, 05:31
  #900
Medlem
chrizybwois avatar
Hejsan,

Kan man söka turist visum om man redan är i Australien?
Eller är det ett måste att lämna landet även för det?

Mvh
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f472286

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback