Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-02, 19:28
  #409
Medlem
Jo jag menar att polisen kan fortfarande se i Sverige oavsett tid. Men preskriptionstiden tillfaller efter några år beroende på brott.

Det vore ju synd om man inte ngnsin skulle kunna komma in i ett land bara för att man varit straffad en gång tidigare. Man blir ju liksom straffad mer än själva straffet i sig. Och hade man då råkat halak in i ett fel sidospår, som var typ första enda o sista gången så vore det ju synd. För Australien verkar ju vara ett underbart land som jag alltid drömt om att åka till. Faktum var att jag skulle åka dit för ett WHV, men tre månader innan så gick det tyvärr snett. Bör ju nämnas att jag aldrig förut blivit gripen, åtalad eller dömd gför ngt, varken före eller efter.

Men som wsagt lika bra att vara ärlig, och iaf ringa ner till amabassaden i Berlin o fråga rakt upp o ner hur det ligger till o mina möjligheter.
Citera
2010-11-03, 09:55
  #410
Medlem
leenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdkenta
Jo jag menar att polisen kan fortfarande se i Sverige oavsett tid. Men preskriptionstiden tillfaller efter några år beroende på brott.

Det vore ju synd om man inte ngnsin skulle kunna komma in i ett land bara för att man varit straffad en gång tidigare. Man blir ju liksom straffad mer än själva straffet i sig. Och hade man då råkat halak in i ett fel sidospår, som var typ första enda o sista gången så vore det ju synd. För Australien verkar ju vara ett underbart land som jag alltid drömt om att åka till. Faktum var att jag skulle åka dit för ett WHV, men tre månader innan så gick det tyvärr snett. Bör ju nämnas att jag aldrig förut blivit gripen, åtalad eller dömd gför ngt, varken före eller efter.

Men som wsagt lika bra att vara ärlig, och iaf ringa ner till amabassaden i Berlin o fråga rakt upp o ner hur det ligger till o mina möjligheter.

Jo, kan hålla med dig, men om du blivit dömd till fängelse i mer än 12 månader så är det ju ett hyfsat allvarligt brott och det är då dessa regler kommer in. Du får ju inte 12 månader för att snatta på ICA eller gå mot röd gubbe direkt. De ser dessutom hårdare på drogrelaterade och våldsrelaterade brott.

Skulle tro att du behöver ett utdrag ur brottsregistret och då syns ju din fällande dom.

Lycka till, uppdatera om hur det går!
Citera
2010-11-03, 19:21
  #411
Medlem
Men är det jag som måste fixa utdraget åt dom eller kan inte dom kolla sånt själva.

Om brottet i sig, så visst, det var tyvärr inget av mindre karaktär enligt straffpåföljden. Men faktum är att det är över nu för länge sedan o jag tycker det e synd om man skulle vara straffad för livet. Säga vad man vill om kriminella. Alla är itne idioter som sitter på kåken även om en stor majoritet är det. det finns faktiskt "bra" killar oxå LOL
Citera
2010-11-03, 20:27
  #412
Medlem
Zinghos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdkenta
Men är det jag som måste fixa utdraget åt dom eller kan inte dom kolla sånt själva.

Om brottet i sig, så visst, det var tyvärr inget av mindre karaktär enligt straffpåföljden. Men faktum är att det är över nu för länge sedan o jag tycker det e synd om man skulle vara straffad för livet. Säga vad man vill om kriminella. Alla är itne idioter som sitter på kåken även om en stor majoritet är det. det finns faktiskt "bra" killar oxå LOL

Du behover proffessionel hjalp (nu snackar jag visum hjalp) utav en migrations agent.
https://www.mara.gov.au/

Jag kan rekommendera att du laser igenom dessa tre forum www.britishexpats.com , www.pomsinoz.com , www.australiaforum.com .
registrera dig dar och du kan stalla din fraga (pa engelska forstass) och med lite tur sa svarar en utav alla MARA registrerade agenter som brukar besoka dessa forum pa din(a) fraga eller kan ge dig lite tips.

PS
Inga bra killar & tjejer hamnar i buren!
__________________
Senast redigerad av Zingho 2010-11-03 kl. 21:06.
Citera
2010-11-03, 21:20
  #413
Medlem
Tack för hjälpen

Menar du att Anders Eklund, Lasermannen etc inte är nå bra killar? LOL
Citera
2010-11-12, 18:03
  #414
Medlem
davveboys avatar
gjorde visumansökan i måndags. (4 dagar sedan) och har inte fått någon respons.
Har för mig att jag har läst någonstans att man får det efter ca 24 timmar, vilket gör mig orolig!

Bör jag oroa mig?
Citera
2010-11-12, 23:36
  #415
Medlem
jag skrev in allt på svenska som det stod på passet

men adress ort län innehöll bokstaven Ä
när man är klar med allt och man får en bekräftelse på det man har skrivit byttes alla Ä mot ??

Adressen å så är inte så relevant då jag skrev att jag vill ha mail.
Men grejen är att passets födelseort har ett Ä, kommer detta ge mig problem? Jag kan ändra resten till A eller AE men inte detta, den första delen av applikationen.

sökte i tråden och fick att det är mindre relevant men ändå..

dessutom undra jag om gymnasieexamen är senior high school för att jag valde det och så undrar jag varför inte Stockholm fanns bland kontoren ifall att de vill ha en intervju, valde london iaf..
Citera
2010-11-12, 23:42
  #416
Medlem
Bokstäver å ö ä

https://www.ecom.immi.gov.au/visas/h...ction=help_185

längst ner om någon undrar i fortsättningen nu måste jag göra om hela ne kunde ändra om jag fortsatte från den sparade !
__________________
Senast redigerad av FruktPalm 2010-11-12 kl. 23:45.
Citera
2010-11-13, 15:52
  #417
Medlem
electric_boogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingho
PS
Inga bra killar & tjejer hamnar i buren!

hoppas du var ironisk där! :P
Citera
2010-11-15, 11:20
  #418
Medlem
leenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruktPalm
och så undrar jag varför inte Stockholm fanns bland kontoren ifall att de vill ha en intervju, valde london iaf..

Beror på att Australiens ambassad i Stockholm inte behandlar visumfrågor, närmaste ambassaderna som gör detta är London samt Berlin...
Citera
2010-11-16, 00:39
  #419
Medlem
Hi, har man varit i Asien, thailand, malaysia, kina, i ca 4 månader. Hur troligt är det att man måste göra en x-ray då? har förstått att priset ligger på 2-5k.. man får ju ingen remis ?.

Kan man ljuga om saken? Antar att de har koll på passet.

Anledningen till att jag frågar är denna whv leecher sida
http://www.visaconnect.com/acatalog/...iday_Visa.html

Citat:
Do you plan to enter Hospital/Health Care Facility in Australia?
Do you intend to be in a Classroom for more than 4 weeks?
Do you plan to work/attend a Pre-school-Aged Childcare Centre?
Tuberculosis - Have you ever:
Had or currently have Tuberculosis
Been in contact with Person who had/has Tuberculosis
Had a Chest X -Ray which showed an Abnormality

De frågar om allt förutom just om man har varit utomlands.
Alltså kan man svara nej på alla frågor, jobba med skolbarn/äldre, haft tubercolosis eller kommit i kontakt med något, men ja på "utomalnds i mer än 3 m de senaste 5åren" och ändå slippa en undersökning eller är det lite på måfå de frågar? Min ansökan godkändes på minuten, måste vara en dator som fixar allt om man svara exemplarisk lol
Citera
2010-11-24, 23:47
  #420
Medlem
Gällande en returbiljett från Australien när man åker ner. Är det ett krav eller räcker det att man sitter med pengar på kontot och de då ser att man har möjlighet att köpa en flygbiljett?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f472286

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback