Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-27, 18:25
  #13
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrolerhatt
Mot Kredit!

Grejen är att dom håller på att bygga en ny INGO-mack här i stan och det finns en till INGO på sträckan jag åker mest. Så det känns smidigt.

I dagsläget har jag inget kort alls utan kör enbart med min bankkort.

Finns både Preem, OK-Q8 samt Gulf i staden.

Oftast är det bäst att välja den man kommer att använda mest. Prisskillnaderna tror jag inte är så stora heller.

Väljer du INGOMasterCard så kan du även använda kortet på valfritt annat ställe i Sverige, eller många andra ställen i Världen, om du skulle krisa sig på en resa exempelvis.

https://www.ingo.se/sv_SE/pg13340784...asterCard.html

Annars så skiljer sig väl räntor och så, men de flesta har räntefritt om man betalar innan förfallodatumet. Ingo har upp till 45 dagar fritt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ninjinc
Ingo-kortet ger väl knappt något i rabatt då priset redan är rabatterat vid pumpen?

Nej, det är samma pris. Enda anledningen för de kortet är väl att man samlar drivmedelskostnaden på en faktura.
Citera
2017-08-29, 07:16
  #14
Medlem
ZaphodBs avatar
Kan varmt rekommendera OKQ8:s VISA kort, ingen årsavgift och en kreditgräns på vanligen 30000 kr och om du sätter in pengar utöver vad du har handlat för så får du ränta på det positiva saldot och så länge du har ett positivt saldo är det inte heller några uttagsavgifter i bankomater.

Kortet är med andra ord både ett kreditkort och ett betaltkort med ränta + OKQ8:s sedvanliga återbäring.

Mvh, ZaphodB
Citera
2017-08-30, 15:18
  #15
Medlem
Har märkt att InGo varit mest lönsamt för mig då dom ofta har obemannade mackar. Vilket oftast sänker priset med nån procent. ST1 kanske också är nåt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback